Bait and switch. Køber bestiller og betaler for én model, som ud fra beskrivelsen er lovlig, og får leveret en anden model, som ikke er lovlig. Det gør ikke køber til kriminel... med mindre Tolder Kjeld kommer ind over...Ras.Killing skrev: ↑16. apr 2021, 22:05Jeg syntes du tager tingene ud af kontekst?Lassescout skrev: ↑16. apr 2021, 13:03Men hvis jeg nu bestiller en agurk på nettet, og sælgeren så sender mig en springkniv, har jeg så overtrådt våbenloven?Det samme med kniven. Det er ens eget ansvar at sørge for, at det man importere er lovligt. Det er pisse svært hvis beskrivelsen af produktet ikke er særlig god eller ligefrem misvisende.
Det er det, jeg mener er sagen her. Du kan da ikke være ansvarlig for, hvad idioten i den anden ende vælger at sende dig, hvis du har bestilt noget som er lovligt???
Det er den vinkel jeg gerne vil høre rettens opfattelse af. Politiets opfattelse kender jeg godt, men det kan vel tænkes at de tager fejl.
Nu er der jo ikke tale om, af køber har bestilt en agurk og fået en kniv. Der er tale om, at køber har bestilt en kniv og ikke været klar over (eller undersøgt?) om den var ulovlig.
Og det er ikke for at tale ned til køber! Jeg syntes den lov er noget så tåbelig og politiet håndhæver den helt grotesk.
... Men det ændre ikke på, at det er dit ansvar, hvad du føre ind i landet.
Køb på Wish, og miste jagttegn og våbentilladelser
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Køb på Wish, og miste jagttegn og våbentilladelser
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
For ganske nylig havde en bruger herinde fra modtaget en "gave" fra wish eller Ali eller banggood (jeg kan ikke huske hvilken en). Tænk hvis Wish ville være rigtig flinke og sende en en spring assisted browning eller en kreditkortkniv...C-X skrev: ↑17. apr 2021, 09:36Bait and switch. Køber bestiller og betaler for én model, som ud fra beskrivelsen er lovlig, og får leveret en anden model, som ikke er lovlig. Det gør ikke køber til kriminel... med mindre Tolder Kjeld kommer ind over...Ras.Killing skrev: ↑16. apr 2021, 22:05Jeg syntes du tager tingene ud af kontekst?Lassescout skrev: ↑16. apr 2021, 13:03Men hvis jeg nu bestiller en agurk på nettet, og sælgeren så sender mig en springkniv, har jeg så overtrådt våbenloven?Det samme med kniven. Det er ens eget ansvar at sørge for, at det man importere er lovligt. Det er pisse svært hvis beskrivelsen af produktet ikke er særlig god eller ligefrem misvisende.
Det er det, jeg mener er sagen her. Du kan da ikke være ansvarlig for, hvad idioten i den anden ende vælger at sende dig, hvis du har bestilt noget som er lovligt???
Det er den vinkel jeg gerne vil høre rettens opfattelse af. Politiets opfattelse kender jeg godt, men det kan vel tænkes at de tager fejl.
Nu er der jo ikke tale om, af køber har bestilt en agurk og fået en kniv. Der er tale om, at køber har bestilt en kniv og ikke været klar over (eller undersøgt?) om den var ulovlig.
Og det er ikke for at tale ned til køber! Jeg syntes den lov er noget så tåbelig og politiet håndhæver den helt grotesk.
Hvis ikke det handler om man har bestilt den vare man har fået, så er det vel underordnet om det er en mangelfuldt beskrevet kniv eller en mangelfuldt beskrevet agurk/dildo/epoxystøbeform/armbåndsur (der viser sig at være i plastik med en klinge inden i og med en snor så den kan hænges om halsen) eller en vare man slet ikke har bestilt. Politiets udgangspunkt er de sigter en, rådgiver forkert eller mangelfuldt og napper ens vandelsgodkendelse hvis man betaler den fremsendte bøde.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
Jeg betvivler ikke politiets intentioner, men den holder bare ikke i retten. (Pun very much intended).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Ras.Killing skrev: ↑16. apr 2021, 22:05Nu er der jo ikke tale om, af køber har bestilt en agurk og fået en kniv. Der er tale om, at køber har bestilt en kniv og ikke været klar over (eller undersøgt?) om den var ulovlig.

Der er flere i tråden her, der advarer mod at købe knive i ”over nettet”. Og nogle opfordrer endda til at ”benægte alt” hvis en ulovlig kniv bliver opdaget ved indførselskontrollen.
Jeg deler personligt ikke disse holdninger. Man kan sagtens købe knive over nettet men man skal naturligvis være fuldt bevidst om hvad man gør - og man skal selvfølgelig tage ansvar for sine handlinger.
Jeg har selv i de senere år bestilt et større antal foldeknive fra udlandet, herunder specielt fra USA og Fjernøsten. Jeg har her været meget omhyggelig med at studere billeder og beskrivelser af knivene for at undgå at falde i fælden med at bestille en ”spring assisted” kniv (som i Danmark takseres som springknive…). Flere af knivene på nettet kan (heldigvis) findes i adskilt tilstand og her kan man umiddelbart se om der er en hjælpefjeder til stede. Derudover fremgår det også af de fleste beskrivelser om der er tale om en ”spring assisted” foldekniv. De fleste sælgere bruger netop benævnelsen ”spring assisted” men også termer som ”automatic”, ”assisted opening”, ”assisted flipper”, ”tactical opening” etc. er gode indikatorer. Sådanne beskrivelser er i min optik diskvalificerende og jeg holder mig selv fra sådanne knive.
Ved køb har jeg derudover gjort mig for vane at tage en serie screen-dumps af sælgers hjemmeside og herunder især beskrivelsen af knivens funktionalitet. Skulle det så vise sig at kniven alligevel var ”spring assisted” uden at det er fremgået af salgsmaterialet – eller at sælger har sendt mig en forkert kniv – så kan jeg i det mindste dokumentere, at jeg har været i god tro. Jeg har (touch wood..) endnu ikke haft behov for at dokumentere dette – men det skyldes måske netop grundigt forarbejde inden bestilling. Og jeg er på den baggrund ikke bange for at ”tage kampen” med myndigheder og domstole, hvis det skulle komme dertil.
Jeg er ikke specielt "hellig" men måske skyldes det et yndlingsudtryk fra min gamle fransklærer, som jeg stadig husker og holder fast i: ”Den omhyggelige forberedelse forlener eleven med en sikkerhed, der virker velgørende…”

Oscar123
On scene - but unseen
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
"Nogle" er blandt andet mig. Jeg opfordrer altid til at benægte alt i disse sager. Samtidig er jeg helt og aldeles enig med dig i, at man skal tage ansvar for egne handlinger. Det virker ved en overfladisk betragtning selvmodsigende, men det er det ikke.... Og nogle opfordrer endda til at ”benægte alt” hvis en ulovlig kniv bliver opdaget ved indførselskontrollen.
Jeg deler personligt ikke disse holdninger. Man kan sagtens købe knive over nettet men man skal naturligvis være fuldt bevidst om hvad man gør - og man skal selvfølgelig tage ansvar for sine handlinger.
Jeg har alt for tit læst om en hyggelig morfar der af sit hjertes godhed bestiller en krum kniv fra et computerspil til sit barnebarn. Der er tale om en ganske almindelig kniv med et lidt specielt design. Når morfar så får at vide, at den er ulovlig, fordi der sidder en snøre i spidsen af knivskeden, så "tager han ansvar for sine handlinger" og betaler bøden. Og hvis det stoppede der, ville jeg heller ikke hæve et øjenbryn over det.
Men nu er det, at politiet kn#pper ham i røven efter noder, og fratager ham jagttegn, ære og værdighed. Ofte endda efter at have lovet ham at lade være! ja, jeg bruger grimt sprog, men det er også en grim og helt uacceptabel fremgangsmåde at forhindre almindelige mennesker i at dyrke en livslang passion på baggrund af et helt uskyldigt fejltrin. Det er noget forbandet svineri, og det undergraver en helt grundlæggende tillid til myndighederne, som jeg synes man skal være meget mere varsom med at sætte over styr. Det gavner ingen at fratage morfar retten til at gå på jagt.
Derfor siger jeg igen: benægt, benægt, benægt. De kan ikke bevise en skid, så lad være med at forære dem beviserne. Det er ikke at flygte fra sit ansvar, det er et helt rimeligt og helt igennem lovligt selvforsvar mod et helt urimeligt magtmisbrug.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times

Det kan ikke siges bedre.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 53 times
Han slap da heldigt. Jeg troede at sagen om kreditkort-foldeknive endte med at Højesteret mente at den kunne ligne et kreditkort.Elbæk skrev: ↑16. apr 2021, 17:35.....den tredje endte med frikendelse i retten.....
Selv efter flere frifindelser, rejser politiet stadig sigtelser for de samme knive, ligesom de der har betalt bøden (i hvert fald hidtil) ikke har haft mulighed for at få prøvet deres sag om i retten. Det er bindegalt.
4151
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 105 times
Lassescout skrev: ↑18. apr 2021, 15:43"Nogle" er blandt andet mig. Jeg opfordrer altid til at benægte alt i disse sager. Samtidig er jeg helt og aldeles enig med dig i, at man skal tage ansvar for egne handlinger. Det virker ved en overfladisk betragtning selvmodsigende, men det er det ikke.... Og nogle opfordrer endda til at ”benægte alt” hvis en ulovlig kniv bliver opdaget ved indførselskontrollen.
Jeg har alt for tit læst om en hyggelig morfar der af sit hjertes godhed bestiller en krum kniv fra et computerspil til sit barnebarn. Der er tale om en ganske almindelig kniv med et lidt specielt design. Når morfar så får at vide, at den er ulovlig, fordi der sidder en snøre i spidsen af knivskeden, så "tager han ansvar for sine handlinger" og betaler bøden. Og hvis det stoppede der, ville jeg heller ikke hæve et øjenbryn over det.
Men nu er det, at politiet kn#pper ham i røven efter noder, og fratager ham jagttegn, ære og værdighed. Ofte endda efter at have lovet ham at lade være! ja, jeg bruger grimt sprog, men det er også en grim og helt uacceptabel fremgangsmåde at forhindre almindelige mennesker i at dyrke en livslang passion på baggrund af et helt uskyldigt fejltrin. Det er noget forbandet svineri, og det undergraver en helt grundlæggende tillid til myndighederne, som jeg synes man skal være meget mere varsom med at sætte over styr. Det gavner ingen at fratage morfar retten til at gå på jagt.
Derfor siger jeg igen: benægt, benægt, benægt. De kan ikke bevise en skid, så lad være med at forære dem beviserne. Det er ikke at flygte fra sit ansvar, det er et helt rimeligt og helt igennem lovligt selvforsvar mod et helt urimeligt magtmisbrug.

- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Jeg må melde mig på lassescouts hold og sige at jeg ikke er enig med dig.
Og meget enig med lassescout
Der er uanede mængder af ting på wish fx som udfra beskrivelsen ikke burde kunne formodes ulovlig men som så dømmes ulovlige når de kommer.
Men fx de der tandstiks skydere det sku da til grin at folk mister vandel godkendelser på sådan en.
Hvad hvis jeg bestilte en gaffel med en elastik på så den kunne bruges som Mini slangebøsse til ærter så skulle jeg betale bøder og miste mine hobbyer.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Som skrevet i tidligere indlæg( og nu dette) må man ikke se en offentlig myndighed som en forældre. De fleste danskere ser staten som den gode forældre der passer på sine små børn som bliver puttet ind i velfærd og tryghedspakker.
Hvor har jeg hørt og oplevet at politiet er søde og venlige...lige indtil man ser anklageskriftet
...så opdager man at en sag er gået videre til en anklage fuldmægtig som nu er gået på kommafejls jagt og nu slynger sig om med anklager, trussler og konsekvenser i anklageskriftet.
Jeg har oplevet mange der ikke vil tro eller nægter at tror på det jeg oplevede i min sag..enter fordi der er yderst naive(mangel på livserfaring)eller de er bange for at få øjnene op fordi der er mere trygt, lunt og dejligt at forblive med hovedet stykket i sandet. Så ser man ikke de grimme ting som kan give een mararidt i sin puttenutte søvn.
Man FÅR ikke reduceret sin straf udmåling ved at indrømme og samarbejde og plaprer løs. Dem der tror dette har set for mange amerikanske film hvor man i USA kan slippe for en hårdere straf hvis man vil hjælpe politiet med f.eks at angive. I dk inkriminere bare sig selv og gøre tingene lettere for modparten(myndigheden) at opbygge en sag mod sig selv. Hvor klogt er det?...
Hvor har jeg hørt og oplevet at politiet er søde og venlige...lige indtil man ser anklageskriftet

Jeg har oplevet mange der ikke vil tro eller nægter at tror på det jeg oplevede i min sag..enter fordi der er yderst naive(mangel på livserfaring)eller de er bange for at få øjnene op fordi der er mere trygt, lunt og dejligt at forblive med hovedet stykket i sandet. Så ser man ikke de grimme ting som kan give een mararidt i sin puttenutte søvn.
Man FÅR ikke reduceret sin straf udmåling ved at indrømme og samarbejde og plaprer løs. Dem der tror dette har set for mange amerikanske film hvor man i USA kan slippe for en hårdere straf hvis man vil hjælpe politiet med f.eks at angive. I dk inkriminere bare sig selv og gøre tingene lettere for modparten(myndigheden) at opbygge en sag mod sig selv. Hvor klogt er det?...
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 25 times
Det er præcist det samme råd jeg har hørt i forhold til at blive stoppet af politiet for at kører for stærkt. Hvis de spørger om hvor hurtigt man har kørt, så skal man nægte at vide det. Min tidligere chef, blev stoppet med 170km/t hvor han måtte kører 130. Men de var rent faktisk ude for at checke spiritus og havde ingen måler i bilen. Derfor kunne de ikke bevise hvor hurtigt han havde kørt. Havde han sagt hvor hurtigt han havde kørt, var de tvunget til at udskrive en bøde.Rigbymauser skrev: ↑18. apr 2021, 20:48Som skrevet i tidligere indlæg( og nu dette) må man ikke se en offentlig myndighed som en forældre. De fleste danskere ser staten som den gode forældre der passer på sine små børn som bliver puttet ind i velfærd og tryghedspakker.
Hvor har jeg hørt og oplevet at politiet er søde og venlige...lige indtil man ser anklageskriftet...så opdager man at en sag er gået videre til en anklage fuldmægtig som nu er gået på kommafejls jagt og nu slynger sig om med anklager, trussler og konsekvenser i anklageskriftet.
Så ja, det er korrekt at det ikke på nogen måde er dig som skal give dem nogen som helst oplysninger. Jeg ville også benægte. Desuden har OT har jo ikke fået den kniv han rent faktisk har købt.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Jeg er fuldstændig i hvad der er sagt her om at benægte.
Det er politiets opgave at løfte bevisbyrden og lad dem nu bare gøre det selv uden hjælp fra dig (eller din kammerat)
Det faktum at man har udtalt sig i en telefon holder ikke en meter som bevis med mindre at der er lavet et referat eller afhøringsrapport som er underskrevet af begge parter.
I disse tilfælde er ordensmagten ikke dine venner!
Det er politiets opgave at løfte bevisbyrden og lad dem nu bare gøre det selv uden hjælp fra dig (eller din kammerat)
Det faktum at man har udtalt sig i en telefon holder ikke en meter som bevis med mindre at der er lavet et referat eller afhøringsrapport som er underskrevet af begge parter.
I disse tilfælde er ordensmagten ikke dine venner!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Det meste af tiden er ordensmagten bare nogen der kan ødelægge min dag hvis de har lyst og er kloge nok.
En spraydåse i varevognen uden adr bevis og transport dokument. Er nok.
En dunk benzin, fy ha i arbejdsvognen hvis ikke man har lavet transport dokument igen uha det slemt.
Når jeg fx henter svejsegas gør jeg det i privat bilen for de flasker skal stå op og være spændt fast under transport.
Men i privat bil gælder reglerne ikke.
Og mine hobby knive i værktøjskassen har jeg nu et anerkendelsesværdigt nok formål med dem.
Hvis jeg kører med trailer og kommer op over grænsen for takograf har jeg så kun egne varer i bilen...
Der er så mange regler at kun en betjent det ikke kender dem alle ikke ville have noget at give dig en bøde for hvis han skulle have lyst.
- Dansken
- Silver Member
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Danmark stopper åbenbart også knive som skal til Sverige:
Klippet fra et Svensk forum:
Besällde två knivar från en handlare i Frankrike, men de försvann spårlöst på vägen med sista scanning av paketet i Nederländerna.
Handlaren skickade två nya knivar som kom fram utan problem...
Men idag fick jag svar på vad som hänt första paketet. På väg till Sverige har paketet gått via Danmark och Tullen i Danmark har tydligen beslagtagit dom, för att i Danmark får man inte kunna öppna en kniv med en hand..
Vi talar om två vanliga flipperknivar som är 100% lagliga i Sverige, Civivi Riffle med trähandtag och damascusblad...
Jag har liksom inte bett om en postgång genom danmark på väg till mig i Sverige, med dessa knivar som är lagliga i Sverige, men olagliga i Danmark..
Besällde två knivar från en handlare i Frankrike, men de försvann spårlöst på vägen med sista scanning av paketet i Nederländerna.
Men idag fick jag svar på vad som hänt första paketet. På väg till Sverige har paketet gått via Danmark och Tullen i Danmark har tydligen beslagtagit dom, för att i Danmark får man inte kunna öppna en kniv med en hand..
Vi talar om två vanliga flipperknivar som är 100% lagliga i Sverige, Civivi Riffle med trähandtag och damascusblad...
Jag har liksom inte bett om en postgång genom danmark på väg till mig i Sverige, med dessa knivar som är lagliga i Sverige, men olagliga i Danmark..
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 105 times
Den type kniv er fuldt lovlig i Danmark til anerkendelsesværdige formål. Så længe den ikke er assisted og det er en Civivi Riffle ikke. Der er sket en klar fejl, ifølge det du foreligger her. Den sag ville jeg forfølge.Dansken skrev: ↑21. apr 2021, 10:09Danmark stopper åbenbart også knive som skal til Sverige:
MEN....det kræver at det med 100% sikkerhed er den nævnte type knive der er i pakken...har sælger ved en fejl lagt en anden type kniv i, kan det godt være en berettiget beslaglæggelse. Udbed dig billeder og øvrig information.
-
- Platin Member
Hvis de skal leveres i SE, bør transit gennem DK vel ikke betyde beslaglæggelse.
Hvad er dateringen af skrivelsen?
Hvad er dateringen af skrivelsen?
- Oscar123
- This member is
En meget besynderlig sag – og en klar fejl fra myndighedernes side.
For det første skal en vare til en adresse i Sverige slet ikke toldbehandles i Danmark selvom den måtte være i transit igennem Danmark på vej til Sverige.
For det andet så er enhåndsbetjente knive ikke længere ulovlige i Danmark. Det var de ganske rigtigt indtil lovændringen i 2016 – men efter lovændringen i 2016 er enhåndsbetjente knive nu lovlige i Danmark.
Der er i det konkrete tilfælde tale om en almindelig CIVIVI "flipper" (uden "assisted opening") - som er fuldt lovlig i Danmark.
Som bosiddende i Sverige kan du i princippet være ligeglad med hvad det danske politi beslutter – men det er jo aldrig rart at have en ”sag” hængende hos myndighederne, som der senere kunne refereres til hvis du har ærinde i Danmark. Så mit råd er at få sagen lukket. Jeg vil foreslå, at du ganske enkelt skriver tilbage til det danske politi og gør opmærksom på at de har taget fejl og beslaglagt dine knive uden hjemmel – og at du ønsker de ulovligt beslaglagte knive udleveret straks. Du kan i den sammenhæng henvise til den gældende danske lov på området (LOV nr 376 af 27/04/2016) der trådte i kraft i 2016: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/376
Held og lykke
Oscar123
For det første skal en vare til en adresse i Sverige slet ikke toldbehandles i Danmark selvom den måtte være i transit igennem Danmark på vej til Sverige.
For det andet så er enhåndsbetjente knive ikke længere ulovlige i Danmark. Det var de ganske rigtigt indtil lovændringen i 2016 – men efter lovændringen i 2016 er enhåndsbetjente knive nu lovlige i Danmark.
Der er i det konkrete tilfælde tale om en almindelig CIVIVI "flipper" (uden "assisted opening") - som er fuldt lovlig i Danmark.
Som bosiddende i Sverige kan du i princippet være ligeglad med hvad det danske politi beslutter – men det er jo aldrig rart at have en ”sag” hængende hos myndighederne, som der senere kunne refereres til hvis du har ærinde i Danmark. Så mit råd er at få sagen lukket. Jeg vil foreslå, at du ganske enkelt skriver tilbage til det danske politi og gør opmærksom på at de har taget fejl og beslaglagt dine knive uden hjemmel – og at du ønsker de ulovligt beslaglagte knive udleveret straks. Du kan i den sammenhæng henvise til den gældende danske lov på området (LOV nr 376 af 27/04/2016) der trådte i kraft i 2016: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/376
Held og lykke

Oscar123
On scene - but unseen
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Ja, mon ikke der er tale om en gammel sag? I dag er knivene jo lovlige i Danmark.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Oscar123
- This member is
Det er tydeligvis en ganske aktuel sag, idet der i dokumentet kan læses, at knivene blev beslaglagt 4. marts 2021.Fast Fumble skrev: ↑21. apr 2021, 11:11Ja, mon ikke der er tale om en gammel sag? I dag er knivene jo lovlige i Danmark.

Oscar123
On scene - but unseen
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Er jeg med i skjult kamera?Oscar123 skrev: ↑21. apr 2021, 11:23Det er tydeligvis en ganske aktuel sag, idet der i dokumentet kan læses, at knivene blev beslaglagt 4. marts 2021.Fast Fumble skrev: ↑21. apr 2021, 11:11Ja, mon ikke der er tale om en gammel sag? I dag er knivene jo lovlige i Danmark.
Knive, der er lovlige i både Sverige og Danmark, er blevet beslaglagt i Danmark? Det er jo absurd!
Den ville jeg gerne læse mere om - kan nogen linke til det forum der debatterer sagen?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
Tak, det havde jeg overset.Oscar123 skrev: ↑21. apr 2021, 11:23Det er tydeligvis en ganske aktuel sag, idet der i dokumentet kan læses, at knivene blev beslaglagt 4. marts 2021.Fast Fumble skrev: ↑21. apr 2021, 11:11Ja, mon ikke der er tale om en gammel sag? I dag er knivene jo lovlige i Danmark.
![]()
Oscar123
Absurd er ganske korrekt ordet det beskriver situationen bedst.
- Dansken
- Silver Member
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Det er åbenbart en lukket facebook gruppe.Fast Fumble skrev: ↑21. apr 2021, 11:30Er jeg med i skjult kamera?Oscar123 skrev: ↑21. apr 2021, 11:23Det er tydeligvis en ganske aktuel sag, idet der i dokumentet kan læses, at knivene blev beslaglagt 4. marts 2021.Fast Fumble skrev: ↑21. apr 2021, 11:11Ja, mon ikke der er tale om en gammel sag? I dag er knivene jo lovlige i Danmark.
Knive, der er lovlige i både Sverige og Danmark, er blevet beslaglagt i Danmark? Det er jo absurd!
Den ville jeg gerne læse mere om - kan nogen linke til det forum der debatterer sagen?
Jeg stjal billede og teksten fra jaltsidan.se hvor det var en lænk til den.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Tråden er renset og genåbnet for at trådstarter skal have mulighed for at melde tilbage.
Ethvert forsøg på igen at afspore tråden medfører 3 måneders
Ethvert forsøg på igen at afspore tråden medfører 3 måneders

Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!