Våben med hjem fra udlandet (USA)
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Re: Våben med hjem fra udlandet (USA)
Så det er en?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 12:35Bestemt ikke en hemmelighed, forstod blot svaret som disse ikke skulle findes.BentxBetjent skrev: ↑4. jul 2021, 10:01Er det en hemmelighed hvilken fremstiller og model? Eller er det ikke nogen eksakt AR15 i 7.62x51 du påtænker at købe?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
Sagen er den at jeg planlægger en rejse til USA og i den forbindelse ønsker jeg at hjemtage en bestemt riffel som jeg har været lun på siden den udkom.
Der er tale om en Halvautomatisk riffel af typen AR-15 kaliber 7,62X51 Nato.
Derfor går mit spørgsmål på hvorledes sådan en import fortages korrekt?
På Forhånd Tak!
kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51![]()
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Du kan evt tage fat i https://www.gibraltar-arms.com/, Michelle er meget hjælpsom. Dem har jeg brugt når jeg har skulle have stumper ud af USA hvor der er papir-arbejde i den ende.
De gør det naturligvis ikke gratis, men hvis det vitterligt ikke er noget der kan skaffes i EU og man har stirret sig blind på det er lige netop det man vil have, så kan det jo hurtigt være prisen værd.
De gør det naturligvis ikke gratis, men hvis det vitterligt ikke er noget der kan skaffes i EU og man har stirret sig blind på det er lige netop det man vil have, så kan det jo hurtigt være prisen værd.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Jeg bliver mere og mere forvirret over din forespørgsel, Finnen. De fleste AR308s bruger milspec-dele til aftrækkergruppen, buffertube/fjeder/vægt og anvender alle PMAGS fra Magpul, og ellers kan AR308-specfikke dele findes i store mængder i Sverige og Tyskland hos de forskellige store forhandlere.
At hive en POF hjem fra USA kommer til at koste lige så meget eller mere, som det vil gøre at købe f.eks. en SIG 716 TREAD og opgradere den med de dele, du ønsker. Og når du endda siger, at den POF ikke vil kunne gøre noget bedre end enhver anden AR308, så er det da bedre at købe i Europa og spare al det besvær med at få en enkelt riffel hjem fra USA.
Men kan du ikke bare oplyse os om, hvad det er for den konkret riffel, du taler om?
At hive en POF hjem fra USA kommer til at koste lige så meget eller mere, som det vil gøre at købe f.eks. en SIG 716 TREAD og opgradere den med de dele, du ønsker. Og når du endda siger, at den POF ikke vil kunne gøre noget bedre end enhver anden AR308, så er det da bedre at købe i Europa og spare al det besvær med at få en enkelt riffel hjem fra USA.
Men kan du ikke bare oplyse os om, hvad det er for den konkret riffel, du taler om?
-
- Banned
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 3 times
BentxBetjent skrev: ↑4. jul 2021, 14:36Så det er en? RevolutionFinnen skrev: ↑4. jul 2021, 12:35Bestemt ikke en hemmelighed, forstod blot svaret som disse ikke skulle findes.BentxBetjent skrev: ↑4. jul 2021, 10:01Er det en hemmelighed hvilken fremstiller og model? Eller er det ikke nogen eksakt AR15 i 7.62x51 du påtænker at købe?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
Sagen er den at jeg planlægger en rejse til USA og i den forbindelse ønsker jeg at hjemtage en bestemt riffel som jeg har været lun på siden den udkom.
På Forhånd Tak!
kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51![]()
-
- Banned
Typen AR-10 (AR308) er bestemt gængs i dele vil sågar antage det er den næst mest solgte riffel i verden. Men Bolt, ladegreb, mv. er ikke det samme som på en AR-15 derfor er AR-15 mere gængs i dele efter min overbevisning der er ligeså markant flere på market end AR-10'erFlugteren skrev: ↑4. jul 2021, 14:44Jeg bliver mere og mere forvirret over din forespørgsel, Finnen. De fleste AR308s bruger milspec-dele til aftrækkergruppen, buffertube/fjeder/vægt og anvender alle PMAGS fra Magpul, og ellers kan AR308-specfikke dele findes i store mængder i Sverige og Tyskland hos de forskellige store forhandlere.
Jeg tænker specifik på POF Revolution 14,5" DI kal. 308
Bid lige mærke i at jeg ikke siger at den ikke vil kunne gøre noget bedre end andre AR308. Revolution er bedre end de fleste andre på market derfor ville den kunne gøre flere ting bedre. Ville den gøre det bedre til hvad jeg skal bruge den til til tvivlsomt. Men nogle køber en m&p 10 til 13500,- andre køber en revolution til 30-44000 ligeså vel som nogle låner penge af banken for at kunne kører i en bil de reelt set ikke har råd til. Det er en jo en smagssag.
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
så altså en ar10, ikke en AR15Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
På Forhånd Tak!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Hovedstadsområdet
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Jeg spørger hvad du skal bruge den til hvor en AR308 ikke slår til.
Du svarer
Så undskyld mig, men din skrevne tone virker lidt arrogant.
Men pyt og videre.
Skal det forståes at du ønsker en AR platform riffel som skyder 7.62x51 (hvilket de fleste “AR10/AR308win” modeller vist gør?)
Men at du ønsker en riffel som er så tæt på denne lille og lette AR15 platform (som POF) og derfor en bastard mellem AR308 og AR15 - bare fordi?
Hvis det er målet er det helt fint og spændende. Det kan jeg sagtens følge dig i. MEN jeg ville klart først lige prøve en af de AR308 modeller som allerede kan fåes i “håndkøb” i Europa før jeg kastede mig ud i det besvær.
Jeg har én du er velkommen til at prøve.
Du svarer
Altså - du spørger generelt en smule uklart og som du kan se forsøger en masse hjælpsomme mennesker at afklare, komme med råd og spore sig ind på hvordan vi bedst hjælper dig.
Men pyt og videre.
Skal det forståes at du ønsker en AR platform riffel som skyder 7.62x51 (hvilket de fleste “AR10/AR308win” modeller vist gør?)
Men at du ønsker en riffel som er så tæt på denne lille og lette AR15 platform (som POF) og derfor en bastard mellem AR308 og AR15 - bare fordi?
Hvis det er målet er det helt fint og spændende. Det kan jeg sagtens følge dig i. MEN jeg ville klart først lige prøve en af de AR308 modeller som allerede kan fåes i “håndkøb” i Europa før jeg kastede mig ud i det besvær.
-
- Banned
Nej en AR-15 der skyder 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 15:25så altså en ar10, ikke en AR15Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
På Forhånd Tak!
-
- Banned
Det var nu ikke meningen men fordelene ved the revolution er nok ikke så relevante til jagtFWK skrev: ↑4. jul 2021, 16:20Jeg spørger hvad du skal bruge den til hvor en AR308 ikke slår til.
Du svarer
Altså - du spørger generelt en smule uklart og som du kan se forsøger en masse hjælpsomme mennesker at afklare, komme med råd og spore sig ind på hvordan vi bedst hjælper dig.
Men pyt og videre.
Hvad for en riffel har du? Jeg har prøvet at holde en del forskellige POF, er min favorit synes pris og kvalitet hænger sammen har også skudt med en af deres ældre modeller POF p308 Gen3 Lower, den skød næsten som en 55,6 men var for tung til min smag. Jeg var ikke i tvivl efter at have holdt warhog'en og og en high end ar-15 fra adams arms. Mega lægger riffel at holde men uden alle de fordele der gør POF riflen til den ultimative kampmaskine derfor en Revolution fremfor en Rouge.
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
En riffel med mange af delene fra en ar-15 men som har langt nok bolt cycle og som har et stort nok magasin der kan have 7,62x51mm (populært ligestillet med. 308 Winchester) ....Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 18:16Nej en AR-15 der skyder 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 15:25så altså en ar10, ikke en AR15Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
På Forhånd Tak!
Det kalder man normalt en ar-10 eller, af og til ar308
En ar-15 som originalt er i 5,56×45mm (populært benævnt 223 Remington) kan ikke laves om til en patron så lang som 7,62x51mm, uden at skifte selvfølgelig løb men også upper, lower og magasiner samt diverse andre dele.
En riffel der er beskrevet som en ar-15 men som kan fungere semiautomatisk med 7,62x51mm det er misledende eller falsk markedsføring vil jeg mene.
Det er derfor de fleste herinde går lidt i baglås når du siger ar-15 i 7,62x51mm
Det giver simpelthen ikke mening og virker som volapyk.
Kalibre som fx 300 blackout og 300 whisper er netop udviklet for at kunne få en. 308 patron ned i et kort magasin som en ar-15 har
Ja og for at patronen er kort nok til at kunne lades med den korte bolt cycle som en ar-15 har.
Men udover disse teknikaliteter så er dit spørgsmål jo besvaret.
Men hvis man skal bruge 50.000 på en riffel så da helst få mest muligt for pengene vil jeg mene og dette er baggrunden for at forklare dig at du ligesåvel kan købe en riffel i EU end tid og penge på at importer noget som allerede kan fås i EU.
Med mindre du synes det er sjovt at kunne prale med at have importeret den selv. Det koster bare ekstra at kunne prale med dette og udover prale faktoren så er vist ikke meget at vinde i forhold til en riffel fra eu.
Du kan sikkert godt få nogen til at skrive ar-15 på en ar-10 hvis du bare betaler for det. Så kan du få din egen lille falske markedsføring.
Men det kunne da også være sjov med en ar-15 i .338 Lapua magmum
-
- Banned
Så frem mener du forkert, fordi det er præcis hvad Revolution er. Det er nemlig ikke bare et navn det er en lille Revolution at man har gjort det muligt at få en AR-15 til at skyde 7,62x51mm (308Win) POF Revolution er en AR-15 ikke en mellem ting eller en AR-10Fastanhol skrev: ↑4. jul 2021, 19:33En riffel med mange af delene fra en ar-15 men som har langt nok bolt cycle og som har et stort nok magasin der kan have 7,62x51mm (populært ligestillet med. 308 Winchester) .... https://nordisk-forum.dk/posting.php?mo ... 3&p=989764#Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 18:16Nej en AR-15 der skyder 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 15:25så altså en ar10, ikke en AR15Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 07:08Det er en AR-15 kaliber 7,62x51Cp-Medic skrev: ↑4. jul 2021, 04:54kan du ikke være lidt mere specifiik om hvilken riffel det præcist er. det kan jo ikke være en AR15 hvis kaliberen er 7,62x51Finnen skrev: ↑3. jul 2021, 21:01Hej har fundet frem til denne side.
På Forhånd Tak!
Det kalder man normalt en ar-10 eller, af og til ar308
En ar-15 som originalt er i 5,56×45mm (populært benævnt 223 Remington) kan ikke laves om til en patron så lang som 7,62x51mm, uden at skifte selvfølgelig løb men også upper, lower og magasiner samt diverse andre dele.
En riffel der er beskrevet som en ar-15 men som kan fungere semiautomatisk med 7,62x51mm det er misledende eller falsk markedsføring vil jeg mene.
Det er derfor de fleste herinde går lidt i baglås når du siger ar-15 i 7,62x51mm
Det giver simpelthen ikke mening og virker som volapyk.
Kalibre som fx 300 blackout og 300 whisper er netop udviklet for at kunne få en. 308 patron ned i et kort magasin som en ar-15 har
Ja og for at patronen er kort nok til at kunne lades med den korte bolt cycle som en ar-15 har.
Men udover disse teknikaliteter så er dit spørgsmål jo besvaret.
Men hvis man skal bruge 50.000 på en riffel så da helst få mest muligt for pengene vil jeg mene og dette er baggrunden for at forklare dig at du ligesåvel kan købe en riffel i EU end tid og penge på at importer noget som allerede kan fås i EU.
Med mindre du synes det er sjovt at kunne prale med at have importeret den selv. Det koster bare ekstra at kunne prale med dette og udover prale faktoren så er vist ikke meget at vinde i forhold til en riffel fra eu.
Du kan sikkert godt få nogen til at skrive ar-15 på en ar-10 hvis du bare betaler for det. Så kan du få din egen lille falske markedsføring.
Men det kunne da også være sjov med en ar-15 i .338 Lapua magmum
-
- Platin Member
magasinbrønden i en AR15 ar for kort til en 7,62x51 patron så uanset hvordan du vender og drejer det er det i alt fald ikke en AR15
-
- Platin Member
nu har jeg lige været inde og kigge på dem og det er bestemt ikke en AR15 lower, det er jo helt tydeligt at magasinbrønden er større. så kan det godt være det ikke er en ar10 men det er endnu mindre en AR15
-
- Banned
hvad i alverden har den forstørrede magasin brønd med det at gøre? Ja man har været nød til at tilpasse platformen til de større magasiner og patroner. Det ænder da ikke på at du kan sætte lower på de fleste AR-15 upper
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Hovedstadsområdet
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Altså på en AR308 (AR10) platform er en del af af delene direkte udskiftelige fra en AR15.
En POF Revolution er vel mere eller mindre blot en miniature AR308 hvor lidt flere dele er milspec.
Igen, er det “bare fordi du kan” og vil have en riffel som er så tæt på “ægte army” som muligt. Eller er det til en speciel disciplin som udelukker en AR308?
En POF Revolution er vel mere eller mindre blot en miniature AR308 hvor lidt flere dele er milspec.
Igen, er det “bare fordi du kan” og vil have en riffel som er så tæt på “ægte army” som muligt. Eller er det til en speciel disciplin som udelukker en AR308?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det væsentlige her er vel ikke om den hedder -15 , -10 eller .308 til efternavn.
Det væsentlige er at det er en udfordring som privatperson at få den slags ud af USA og måden at gøre det på bestemt ikke er at gøre det som tourist.
Allier dig med et firma der kan exportere den for dig (jeg har lagt et link længere tilbage i tråden til nogen der kan). Og sørg for at søge dansk import og våbentilladelse.
Det lader ikke til at være et problem hvad tingene koster og hvis du har en svaghed for den riffel, så giv den gas!
Det væsentlige er at det er en udfordring som privatperson at få den slags ud af USA og måden at gøre det på bestemt ikke er at gøre det som tourist.
Allier dig med et firma der kan exportere den for dig (jeg har lagt et link længere tilbage i tråden til nogen der kan). Og sørg for at søge dansk import og våbentilladelse.
Det lader ikke til at være et problem hvad tingene koster og hvis du har en svaghed for den riffel, så giv den gas!
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Banned
Du får aldrig en AR-10 upper til at passe på en AR-15 lower eller omvendt. Der er ikke bare lidt flere dele der er milspec, bolten passer sågar i en traditionel AR-15FWK skrev: ↑4. jul 2021, 20:56Altså på en AR308 (AR10) platform er en del af af delene direkte udskiftelige fra en AR15.
Jeg vil have den fordi man har løst problemet med AR-15'er nemlig at kaliberen er for svag, derud over er riflen let, ekstrem slidstærk, rekyl svag, kompakt, præcis (selv på længere afstande) den har bolt udløser i aftrækker huset ambidextrous på begge sider, den kan skyde med lyddæmper udover dette er det en halvauto ret imponerende ikke?
-
- Banned
Bofhenator skrev: ↑4. jul 2021, 20:59Det væsentlige her er vel ikke om den hedder -15 , -10 eller .308 til efternavn.
præcis, det handler om at få den til landet mindst problematik muligt og det er jeg da også blevet lidt klogere på herinde

-
- Platin Member
Jeg synes da, du skal gå efter den, og det er en fed riffel. Grunden til, at vi herinde var (og er) lidt skeptiske går på, at du som helt ny bruger spørger til at hente en halvautoriffel hjem fra USA, og du skriver AR15 i kal. 7.62 NATO (og det forvirrer, for som sagt plejer sådanne rifler at blive betegnet AR308/AR-10) og ydermere vil du heller ikke nævne mærke og model, når man spørger om det.Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 21:43Du får aldrig en AR-10 upper til at passe på en AR-15 lower eller omvendt. Der er ikke bare lidt flere dele der er milspec, bolten passer sågar i en traditionel AR-15FWK skrev: ↑4. jul 2021, 20:56Altså på en AR308 (AR10) platform er en del af af delene direkte udskiftelige fra en AR15.
Jeg vil have den fordi man har løst problemet med AR-15'er nemlig at kaliberen er for svag, derud over er riflen let, ekstrem slidstærk, rekyl svag, kompakt, præcis (selv på længere afstande) den har bolt udløser i aftrækker huset ambidextrous på begge sider, den kan skyde med lyddæmper udover dette er det en halvauto ret imponerende ikke?
Hvis man bruger en halv times tid på søgefunktionen herinde, så kan man finde en del nye og gamle tråde, oprettet af helt nye brugere, som alle spørger om, hvordan et besværligt og dyrt projekt kan lykkes, og hvordan én specifik riffel bare kan gøre det bedre end alle andre, og så ringer de små klokker.
Som andre siger, så bliver det sværeste nok at finde en forhandler, som gider arbejdet med at eksportere den, når det er så meget nemmere at sælge den til hjemmemarkedet. Papirarbejdet er lige stort, uanset om det er én eller ti rifler, og det er én af grundene til, at f.eks. Barrett skal have en ordrer på minimum fem rifler, hvis de skal eksportere dem. Det skal kunne betale sig, og en forhandler tjener måske 2500,- på salget, og så skal han bruge langt mere tid på din ordre, end hvis han bare solgte den til en amerikaner.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Hvad er det præcis du skal bruge riflen til?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 18:26Det var nu ikke meningen men fordelene ved the revolution er nok ikke så relevante til jagt
Jeg var ikke i tvivl efter at have holdt warhog'en og og en high end ar-15 fra adams arms. Mega lægger riffel at holde men uden alle de fordele der gør POF riflen til den ultimative kampmaskine derfor en Revolution fremfor en Rouge.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
Det er desværre det man hører. Det var derfor jeg forhørte mig herinde vedrørende at medtage den fra USA.Flugteren skrev: ↑4. jul 2021, 22:32Jeg synes da, du skal gå efter den, og det er en fed riffel. Grunden til, at vi herinde var (og er) lidt skeptiske går på, at du som helt ny bruger spørger til at hente en halvautoriffel hjem fra USA, og du skriver AR15 i kal. 7.62 NATO (og det forvirrer, for som sagt plejer sådanne rifler at blive betegnet AR308/AR-10) og ydermere vil du heller ikke nævne mærke og model, når man spørger om det.Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 21:43Du får aldrig en AR-10 upper til at passe på en AR-15 lower eller omvendt. Der er ikke bare lidt flere dele der er milspec, bolten passer sågar i en traditionel AR-15FWK skrev: ↑4. jul 2021, 20:56Altså på en AR308 (AR10) platform er en del af af delene direkte udskiftelige fra en AR15.
Hvis man bruger en halv times tid på søgefunktionen herinde, så kan man finde en del nye og gamle tråde, oprettet af helt nye brugere, som alle spørger om, hvordan et besværligt og dyrt projekt kan lykkes, og hvordan én specifik riffel bare kan gøre det bedre end alle andre, og så ringer de små klokker.
Som andre siger, så bliver det sværeste nok at finde en forhandler, som gider arbejdet med at eksportere den, når det er så meget nemmere at sælge den til hjemmemarkedet. Papirarbejdet er lige stort, uanset om det er én eller ti rifler, og det er én af grundene til, at f.eks. Barrett skal have en ordrer på minimum fem rifler, hvis de skal eksportere dem. Det skal kunne betale sig, og en forhandler tjener måske 2500,- på salget, og så skal han bruge langt mere tid på din ordre, end hvis han bare solgte den til en amerikaner.
Det skal ikke altid være let (tilsyneladende) nu har jeg fået et par bud på hvordan og hvorledes, så må jeg arbejde videre i den retning.
-
- Banned
Primær jagt på gris.Fast Fumble skrev: ↑4. jul 2021, 22:37Hvad er det præcis du skal bruge riflen til?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 18:26Det var nu ikke meningen men fordelene ved the revolution er nok ikke så relevante til jagt
Jeg var ikke i tvivl efter at have holdt warhog'en og og en high end ar-15 fra adams arms. Mega lægger riffel at holde men uden alle de fordele der gør POF riflen til den ultimative kampmaskine derfor en Revolution fremfor en Rouge.
-
- Platin Member
Læg mærke til, at Fast Fumble fokuserer på din beskrivelse af riflen, hvor du betegner den som en ultimativ kampmaskine. Uden at være for konservativ, så prøver vi jægere at fremhæve de jagtmæssige kvaliteter ved en riffel, og det passer beskrivelser som kampmaskine utroligt dårligt ind i. Man går ikke i kamp, når man går på jagt, og det er vigtigt at pointere.Finnen skrev: ↑5. jul 2021, 06:25Primær jagt på gris.Fast Fumble skrev: ↑4. jul 2021, 22:37Hvad er det præcis du skal bruge riflen til?Finnen skrev: ↑4. jul 2021, 18:26Det var nu ikke meningen men fordelene ved the revolution er nok ikke så relevante til jagt
TILFØJELSE: Og det er skam ikke fordi, at jeg har noget imod den omtalte type rifler, jeg er selv ejer af én, men den er frem for alt en utrolig god jagtriffel, som er ergonomisk, let at tilpasse til kroppen/tøjet og så skyder den eminent med blyfri patroner.