Regulerings jagt
-
- Bronze Member
- Interesser: luftvåben&pistolskydning
- Geografisk sted: Hedehusene
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Regulerings jagt
Dav, er der nogen måde man kan se/læse om der tilladelse til jagt på duer nu,har en mistanke om der ikke er en tilladelse .vh Per

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
Re: Regulerings jagt
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Der er ikke en general tilladelse til regulering af ringduer nu, men du kan søge om tilladelse til regulering. Det er lodsejeren der skal søge reguleringstilladelsen, så hvis du ikke selv ejer jagten, så skal du have fat i din udlejer.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:39Dav, er der nogen måde man kan se/læse om der tilladelse til jagt på duer nu,har en mistanke om der ikke er en tilladelse .vh Per![]()
... Og så skal duerne jo selvfølgelig være til gene

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
- Interesser: luftvåben&pistolskydning
- Geografisk sted: Hedehusene
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Jo det er sådanne jeg også forstår det men hos en lyst gård kun med lidt kød kvæg bliver der skudt rigtig godt lige nu så hvordan kan de få tilladse ? Eller gør man bare dette ?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Det bør du nok spørge dem om, de kan jo have haft en god og valid begrundelse, have søgt og fået tilladelse på et forkert/falsk grundlag, eller endda, i værste fald, slet ingen tilladelse.
Mon ikke de må regulere de fugle, der æder dyrenes foder?
Jeg kan ikke huske om det er sådan i Danmark, men det er det i andre lande.
Mon ikke de må regulere de fugle, der æder dyrenes foder?

Jeg kan ikke huske om det er sådan i Danmark, men det er det i andre lande.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
Du/vi finder nok svaret i Vildtskade Bekendtgørelsen https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1006
Ringdue
§ 18. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ringdue i flok,
1) på rapsmarker i perioden 1. februar - 30. april,
2) på ærtemarker, kålmarker og i nysåede marker i perioden 1. marts - 30. april,
3) på nysåede marker i perioden 1. august - 31. august, og
4) på ikke høstede marker i perioden 1. juli - 31. august.
Stk. 2. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ringdue i perioden 1. september - 9. november i egne, hvor ringdue forvolder omfattende skade på markafgrøder.
Stk. 3. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at regulering efter stk. 2 kan ske ved anvendelse af kunstige skjul og lokkefugle.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Med fare for at lyde kværulerende så blander du tingene sammen.
Enten er der tale om jagt, eller også er der tale om regulering. Begrebet reguleringsjagt findes ikke.
Disse kriterier kan du ansøge om regulering på:
"Ejer (grundejer/lodsejer) eller bruger (lejer/forpagter) af et areal. (Vælges hvis ansøgningen drejer sig om skade på landbrug, skovbrug, gartneri, eller private haver.)
Og med disse årsager:
"Hvad er årsagen til din ansøgning?
Fare for mennesker eller menneskers sundhed
Risiko for smitte af mennesker eller dyr
Beskytte flora og fauna
Hindre omfattende skader på afgrøder, husdyr, herunder vildtopdræt, skove, fiskeopdræt eller fiskeri- og andre vandområder
Forhindre alvorlig skade på ejendom forvoldt af vildt
Kun på ringdue.
Og i disse situationer:
Angiv situation her
Ringdue i flok i nysåede marker i perioden 1. august til 31. august
Ringdue i flok i rapsmarker i perioden 1. februar til 30. april
Ringdue i flok i ærtemarker, kålmarker og i nysåede marker i perioden 1.marts til 30. april
Ringdue i flok på erhvervsmæssigt drevne gartnerier, frugthaver, frugtplantager, planteskoler og marker med erhvervsmæssigproduktion af grøntsager i perioden 1.januar til 31. december
Ringdue i flok på ikke høstede marker i perioden 1. juli til 31. august
Ringdue i perioden 1. september - 9. November i egne, hvor ringdue forvolder omfattende skader på markafgrøder
Ringdue i andre situationer i perioden 1. januar til 31. december
Alle disse informationer kan du finde hvis du går ind og laver en ansøgning på virk.dk (uden at gennemføre den, naturligvis)
Peter
EDIT: Slået på målstregen af C-X

Enten er der tale om jagt, eller også er der tale om regulering. Begrebet reguleringsjagt findes ikke.
Disse kriterier kan du ansøge om regulering på:
"Ejer (grundejer/lodsejer) eller bruger (lejer/forpagter) af et areal. (Vælges hvis ansøgningen drejer sig om skade på landbrug, skovbrug, gartneri, eller private haver.)
Og med disse årsager:
"Hvad er årsagen til din ansøgning?
Fare for mennesker eller menneskers sundhed
Risiko for smitte af mennesker eller dyr
Beskytte flora og fauna
Hindre omfattende skader på afgrøder, husdyr, herunder vildtopdræt, skove, fiskeopdræt eller fiskeri- og andre vandområder
Forhindre alvorlig skade på ejendom forvoldt af vildt
Kun på ringdue.
Og i disse situationer:
Angiv situation her
Ringdue i flok i nysåede marker i perioden 1. august til 31. august
Ringdue i flok i rapsmarker i perioden 1. februar til 30. april
Ringdue i flok i ærtemarker, kålmarker og i nysåede marker i perioden 1.marts til 30. april
Ringdue i flok på erhvervsmæssigt drevne gartnerier, frugthaver, frugtplantager, planteskoler og marker med erhvervsmæssigproduktion af grøntsager i perioden 1.januar til 31. december
Ringdue i flok på ikke høstede marker i perioden 1. juli til 31. august
Ringdue i perioden 1. september - 9. November i egne, hvor ringdue forvolder omfattende skader på markafgrøder
Ringdue i andre situationer i perioden 1. januar til 31. december
Alle disse informationer kan du finde hvis du går ind og laver en ansøgning på virk.dk (uden at gennemføre den, naturligvis)
Peter
EDIT: Slået på målstregen af C-X
- Ras.Killing
- Platin Member
Det kan de hvis de har søgt den.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:57Jo det er sådanne jeg også forstår det men hos en lyst gård kun med lidt kød kvæg bliver der skudt rigtig godt lige nu så hvordan kan de få tilladse ? Eller gør man bare dette ?
Mit indtryk er, at de tilladelser er ret nemme at få, deraf min kommentar om ikke at søge dem uden grund.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- UDMELDT AF NVF
Man skyder bestemt ikke bare duer eller andre fugle udenfor jagtsæsonen.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:57Jo det er sådanne jeg også forstår det men hos en lyst gård kun med lidt kød kvæg bliver der skudt rigtig godt lige nu så hvordan kan de få tilladse ? Eller gør man bare dette ?
Men hvis det du mener er om man "bare" kan søge om reguleringstilladelsen så er det besvaret andre steder i tråden.
Om DU kan se om naboen har søgt og fået en reguleringstilladelse, det ved jeg til gengæld ikke.
Peter
- Ras.Killing
- Platin Member
Det tror jeg ikke at han kan.PSindrup skrev: ↑1. sep 2021, 12:30Man skyder bestemt ikke bare duer eller andre fugle udenfor jagtsæsonen.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:57Jo det er sådanne jeg også forstår det men hos en lyst gård kun med lidt kød kvæg bliver der skudt rigtig godt lige nu så hvordan kan de få tilladse ? Eller gør man bare dette ?
Men hvis det du mener er om man "bare" kan søge om reguleringstilladelsen så er det besvaret andre steder i tråden.
Om DU kan se om naboen har søgt og fået en reguleringstilladelse, det ved jeg til gengæld ikke.
Peter
Han kan vel kontakte MST, hvis han har mistanke om at det ikke er efter bogen, men jeg tænker ikke at MST udlevere nogen oplysninger.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
Og i så fald ryger dét naboskab. Spørg naboen ad, det kan der vel næppe ske noget ved?
Regulering er også jagt, har formanden for DJF vist udtalt, og bruger man lokkere for at regulere, vil jeg nu også kalde det en jagtform
Regulering er også jagt, har formanden for DJF vist udtalt, og bruger man lokkere for at regulere, vil jeg nu også kalde det en jagtform

- RasKrog
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Regulering
- Geografisk sted: Skanderborg'ish
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 20 times
Uanset navnet på udøvelsen, så er det en spændende aktivitet.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
-
- Platin Member
Jeg er helt enig og derfor mener jeg også at vi skal betragte det som jagt, og derved benytte vores gode etik i forbindelse med regulering.
Dog skal vi ikke, som DJF desværre synes at mene, acceptere at jagten afvikles og omlægges til ren regulering, således vi ender med at miste alle vores rettigheder. For jagtret er en rettighed, modsat jagttegn.
Dog skal vi ikke, som DJF desværre synes at mene, acceptere at jagten afvikles og omlægges til ren regulering, således vi ender med at miste alle vores rettigheder. For jagtret er en rettighed, modsat jagttegn.
- RasKrog
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Regulering
- Geografisk sted: Skanderborg'ish
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 20 times
Hørt, jagttegnet er nemlig ikke en rettighed, men en fortjeneste.C-X skrev: ↑1. sep 2021, 14:25Jeg er helt enig og derfor mener jeg også at vi skal betragte det som jagt, og derved benytte vores gode etik i forbindelse med regulering.
Vi skal værne om jagten, da vi på ingen måde kan tage den for givet, snare tværtimod - beklageligvis.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
.22 LR
30-06 Spr.
12/76
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg har snakket med vores (også din) lokale vildtkonsulent, og han fortæller at HAN kan se om en nabo har en reguleringstilladelse eller ej.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:39Dav, er der nogen måde man kan se/læse om der tilladelse til jagt på duer nu,har en mistanke om der ikke er en tilladelse .vh Per![]()
Du kan ikke få det oplyst men han kan kikke på sagen ...
Peter
-
- UDMELDT AF NVF
Vildtkonsulenten oplyste at efter 1/9 er det nok at duerne "kommer i flok" for at få en reguleringstilladelse.Ras.Killing skrev: ↑1. sep 2021, 11:51Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Der er ikke en general tilladelse til regulering af ringduer nu, men du kan søge om tilladelse til regulering. Det er lodsejeren der skal søge reguleringstilladelsen, så hvis du ikke selv ejer jagten, så skal du have fat i din udlejer.S&W357Magnum skrev: ↑1. sep 2021, 11:39Dav, er der nogen måde man kan se/læse om der tilladelse til jagt på duer nu,har en mistanke om der ikke er en tilladelse .vh Per![]()
... Og så skal duerne jo selvfølgelig være til geneså muligheden for reguleringen ikke bare udnyttes, for at forlænge jagtsæonen.
Peter