Import af firing pin retention pin til AR10
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Import af firing pin retention pin til AR10
Den lille fastholdelsespin til slagstiften på min SIG er blevet bøjet og kan ikke nå hele vejen gennem bolt carrier group'en. Jeg har forsøgt på alle mulige mærkelige måder at få den gennem, jeg har set videoer fra USA i flere timer, men løsningen er at købe en ny.
Mit spørgsmål er:
Kræver den lille del (blot et stykke bøjet metal) importtilladelse? Jeg har fundet reservedelene i Sverige, og jeg ville bare bestille fra AstroSweden.
Link til delen https://skytte.astrosweden.se/sv/articl ... er-pin-308
Mit spørgsmål er:
Kræver den lille del (blot et stykke bøjet metal) importtilladelse? Jeg har fundet reservedelene i Sverige, og jeg ville bare bestille fra AstroSweden.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Re: Import af firing pin retention pin til AR10
Den bestiller du bareFlugteren skrev: ↑5. sep 2021, 11:57Den lille fastholdelsespin til slagstiften på min SIG er blevet bøjet og kan ikke nå hele vejen gennem bolt carrier group'en. Jeg har forsøgt på alle mulige mærkelige måder at få den gennem, jeg har set videoer fra USA i flere timer, men løsningen er at købe en ny.
Mit spørgsmål er:

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Bestil nu til dit eget lager også 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
Tak for svarene, begge to! Jeg har bestilt nogle stykker af dem, så jeg har til lageret :)
-
- Platin Member
Det tror jeg ikke, men jeg vil ikke kunne afvise det. Den vil bare ikke ind igen.
-
- Platin Member
Nå, jeg fik den skubbet på plads igen. Der sad lidt krudtrester i den kanal, hvor stiften skal helt ind - en lille synål og lidt våbenolie fjernede det hurtigt, og så kom den hele vejen ind (tøhø, kom med jokes
)
I øvrigt fik jeg svar fra AstroSweden; de eksporterer ikke splitstifter, som er lavet til våben - sikkert noget med ITAR/End User Agreement at gøre eller også anser svenskerne det som en våbendel og ikke bare et bøjet stykke metal, som ligner en hårnål

I øvrigt fik jeg svar fra AstroSweden; de eksporterer ikke splitstifter, som er lavet til våben - sikkert noget med ITAR/End User Agreement at gøre eller også anser svenskerne det som en våbendel og ikke bare et bøjet stykke metal, som ligner en hårnål

-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Satans feminister, godt du fik det fixet selv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Nå, ja hvad fanden. Jeg fik en gang annulleret en ordre på noget rensegrej jeg havde bestilt ved Cabelas i USA. Det blev klassificeret som "Restricted item". Jeg konkluderede at Cabelas bare ikke gad besværet med at sende til Europa, så jeg har ikke handlet hos dem siden.
I starten lagde så jeg mine penge i UK, men nu efter Brexit er det så tyske butikker der får fornøjelsen. Der er heldigvis muligheder nok.
Jeg synes for resten jeg får en virkelig venlig og professionel betjening i de tyske on-line butikker. Enten sender de tingene med det samme, eller også giver de besked om, at de har leveringsproblemer incl. et retvisende skøn over, hvor lang tid der kommer til at gå. Måske skulle du kigge sydpå næste gang du skal handle våbenrelaterede dele?
I starten lagde så jeg mine penge i UK, men nu efter Brexit er det så tyske butikker der får fornøjelsen. Der er heldigvis muligheder nok.
Jeg synes for resten jeg får en virkelig venlig og professionel betjening i de tyske on-line butikker. Enten sender de tingene med det samme, eller også giver de besked om, at de har leveringsproblemer incl. et retvisende skøn over, hvor lang tid der kommer til at gå. Måske skulle du kigge sydpå næste gang du skal handle våbenrelaterede dele?
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
Jeg har overvejet det. Nu var Sverige min go-to, fordi jeg ved de har en del skytter med ARs derovre, men tyskerne er jo heller ikke bagud på den front, så det er nok den vej, jeg skal gå næste gang.Lassescout skrev: ↑7. sep 2021, 11:37Nå, ja hvad fanden. Jeg fik en gang annulleret en ordre på noget rensegrej jeg havde bestilt ved Cabelas i USA. Det blev klassificeret som "Restricted item". Jeg konkluderede at Cabelas bare ikke gad besværet med at sende til Europa, så jeg har ikke handlet hos dem siden.
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 33 times
Link til "næste gang": https://www.brownells-deutschland.de/ep ... ID=4595330
De har i hvert fald gerne sendt til DK!
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 428 times
- Been thanked: 136 times
Det gør de stadig lystigt, jeg har lidt på vej dernedefra.JNielsen skrev: ↑7. sep 2021, 13:08Link til "næste gang": https://www.brownells-deutschland.de/ep ... ID=4595330

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Jeg har ligesom Lasse bestilt en del (AR15) stumper fra Tyskland og har generelt været super tilfreds. Husk at de fremstiller selv, så der er ingen problemer med ITAR.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol-Revolver Skydning
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
I sverige sender de ikke våben dele ud af landet, jeg købte en tromledel til min Ruger revolver og den blev sendt til en kollegas sommerhus i Sverige.
Jeg har købt magasiner, slagstifter, aftrækker, fjedersæt og mere fra Tyskland, Belgien, Spanien, Tjeksolviet og før Trump kom til magten fra USA. Jeg ville ønske vi havde den samme våben lovgivning som de har i Tyskland, der kan en forenings skytte købe alle de halv automatiske våben han/hun vil. Den Danske våben lovgivning er
Jeg har købt magasiner, slagstifter, aftrækker, fjedersæt og mere fra Tyskland, Belgien, Spanien, Tjeksolviet og før Trump kom til magten fra USA. Jeg ville ønske vi havde den samme våben lovgivning som de har i Tyskland, der kan en forenings skytte købe alle de halv automatiske våben han/hun vil. Den Danske våben lovgivning er