Jeg faldt over denne ved dall terræng pistol.
Kappeklædt ikke tilladt, da vi benytter Max mål-afstand.
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det er sådan et stort problem med kappeklædt?
Nå ja og så lige en reklame for et fedt arrangement

Mapzter har givet svaret
Ok!!! Det var da godt at vide når jeg skal til at brygge ammo selv.Ras.Killing skrev: ↑21. sep 2021, 15:45Mapzter har givet svaretdet er fordi der er større risiko for rikochetter, og det er ikke kun i Dall det er sådan. Ved langt de fleste terrænskydninger er kappeklædt ikke tilladt, medmindre det er på militær skydeterræn ell. lign.
Du kan også komme ud for 25M anlæg hvor du ikke må bruge kappeklædt, men her tror jeg mere det drejer sig om kuglefangets beskaffenhed.
En ting der lige er værd at nævne i samme omgang, er at hvis du benytter copper coatede projektiler, så må coatingen ikke være tykkere end 0.1mm, ellers regnes det for kappeklædt.
CamPro projektilerne har f.eks. en coating på 0.2mm, hvilket ifølge SIKSKY gør dem til fuldkappede projektiler.
Jeg har ledt efter noget vejledning til hvornår den grænse går, har du lidt mere info om hvor i SIKSKY det står?Ras.Killing skrev: ↑21. sep 2021, 15:45...
CamPro projektilerne har f.eks. en coating på 0.2mm, hvilket ifølge SIKSKY gør dem til fuldkappede projektiler.
Det står i tillæg A, definitioner, side 23.Bofhenator skrev: ↑21. sep 2021, 22:16Jeg har ledt efter noget vejledning til hvornår den grænse går, har du lidt mere info om hvor i SIKSKY det står?Ras.Killing skrev: ↑21. sep 2021, 15:45...