Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor der er så stor politisk modstand mod skydevåben i lovlig besiddelse? Man ved jo udemærket godt, selv i toppen af JM/Rigspolitiet og hos de enkelte partier, at vandelsgodkendte borgere med lovligt ejede våben ikke er noget problem. Vi har et godt system, hvor man enten 1) skal bestå gennemgå kurser, bestå prøver og blive vandelsgodkendt, eller 2) kunne være aktivt medlem af en skytteforening, virke som en nogenlunde normal person og blive vandelsgokendt, for at kunne eje våben og ammunition i Danmark.Ølgaard skrev: ↑21. sep 2021, 14:07
Det var forventet fra min side, jeg gjorde opmærksom på stramninger for år tilbage, lavede også indlæg på bla. VHS forum, som ikke gav resultat med tilbagemeldinger, det skulle jo ellers være samleres talerør til JM og Politi, men jeg kan sku ikke se de har gjort noget, ret mig hvis jeg tager fejl![]()
Min bekendt i JM fortalte mig dengang om forskellige tiltag, (mener jeg lavede et indlæg her også) og som han sagde det bliver salamimetoden, når der så bliver spurgt fra forskellige sider, kan vi ikke oplyse noget før det er der.
Det er vel de færreste med dårlige hensigter, som gider at gennemgå alt dette, når de kunne nøjes med at købe våben på det sorte marked, importeret fra resten af Europa til Danmark.
Med hensyn til at indskrænke antallet af våben, hvad gør dette helt præcist godt for? Det er jo ikke sådan, at man kan bruge mere end ét våben af gangen.
Og det kan ikke være fordi, at man er bange for, at privatejede våben misbruges, for så skulle man tage fat i, at det lykkedes en ansat i Forsvaret at tage en 9mm pistol med hjem og dræbe sin ekskærestes nye kæreste i 2019. https://sn.dk/Alleroed-Nyt/Drabsvaaben- ... kel/947114. Et forbud mod privatejede pistoler ville ikke have forhindret ovenstående sag.
Eller at det lykkedes terroristen fra Krudttønden at anskaffe sig en M/95 fra Forsvaret og begå terror i København. Igen ville selv et totalforbud mod våben ikke have virket.
Hvorfor ønsker man gang på gang at fjerne privilegier fra lovlydige, fornuftige samfundsborgere, når der ikke engang er et verserende problem?
Jeg ville ønske, man kunne sætte sig ned med en øl og spørge de forskellige ministre/ordførere/politiske ledere om årsagen til modstanden. Sådan helt en "nå, det var en dejlig middag, kan jeg ikke lige spørge dig om noget?"-samtale.