Fornyelse af tilladelse til US karabin

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Re: Fornyelse af tilladelse til US karabin

Indlæg af ReneKJ » 7. maj 2017, 18:31

Lycon skrev: Ja det er der meget der tyder på. Igen har man solgt ud af skiverne fra salamien.
Vi anerkender, at det er vanskeligt at regulere via lov, hvornår der er tale om et ganske særlige omstændigheder. Men da Justitsministeriet tidligere har anerkendt jagt i udlandet som ”særlige omstændigheder” foreslår vi, at politiets administrative centre gives mulighed for at kræve dokumentation for dette mod en fjernelse af praksis, hvor der kun tillades to våben.
Jeg gætter på at det kun gavner et lille velbeslået mindretal ud af de jægere der har eller ønsker halvautomatisk.

Hvorfor foreslog de ikke bare er kompromis hvor mere end to kræver dokumentation?

Egenligt kan man vel med samme logik kræve at der dokumenteres adgang til jagt i Danmark hvis man vil købe en riffel.

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 7. maj 2017, 19:40

Hvis der kræves dokumentation/ partshøring ved køb af halvautomatisk riffel uanset om det er central- eller randtændt, så bliver jeg bekymret for hvad fremtiden bringer. Mon det så vil komme til skærpelser på haglgeværer feks halvautomatisk og pump? Jeg savner fortsat en aktiv våbenlobby i Danmark. Gerne pitbulls i jakkesæt .

Ped
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Been thanked: 40 times

Indlæg af Ped » 9. maj 2017, 11:37

Så vil det sige at ved fornyelse så kræves der ikke parts høring da den gamle tilladelsen allerede er givet til køb bære og besiddele og anvende(jagt i udlandet)?.

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 32 times

Indlæg af Fredericianer » 9. maj 2017, 11:50

Jeg tror at jagtrejseselskaberne kunne sagtens tjene en skilling ved at udbyde særlige rejser for folk med halvauto rifler (f.eks. vildsvin eller coyote i USA).
Never confuse verbosity with veracity.

Tonny0909
Newbie
Newbie
Interesser: Riffel og Buejagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Tonny0909 » 14. jul 2017, 08:32

Hejsa, jeg tager lige denne tråd op igen.

Jeg har søgt om tilladelse til semi-auto .22LR, og fået tilladelsen....glimerende :smile: ....men fandt så en anden semi-auto .22LR som jeg købte, da jeg ikke kendte til disse problemer :smile: ...der står jo i loven at man må have optil 10 stk "særligt farlige våben", og da dette er .22LR, mente jeg risikoen var lille, men det er stadig et særligt farligt våben, OK :thumbup:

Jow, mit problem er lidt anderledes, da jeg nu søger om nr 2 våben i samme kaliber... :what: Men jeg ønsker at sælge den første, dog ikke før jeg har den anden, da jeg jo ønsker at være klar til rågeregulering....og med de svartider der er på våbentilladelser .... :???:

Har som basis fået den samme mail som er vist tidligere,(med mit våben som eneste ændring i denne tekst) og det er derfor ret sikkert noget der sker pr automatik.

Jeg tog kontakt til DJ og fik at vide at de arbejdede på sagen og de udviser samme frustrationer som jeg ser i denne tråd...og hos migselv :giggle:

Jeg har prøvet at appelere til deres fornuft (Politiet) ved et svarbrev...men føler lidt det er min der mangler :oops: venter på svar nu fra Politiet...anyday, da det nu har varet mere end en måned :thumbdown:

Mvh
'Tonny

Besvar