mvh
Dem der skære i salamien er da fuldstændig ligeglade med hvor mange det gårHerluf skrev:Så hat man givet op, og man har faktisk hjulpet dem der skære i salamien ved selv at gøre skiven lige lidt tykkere.Gustnav skrev: Dumt tidspunkt at investere i noget potentielt usælgeligt hvis du spørger mig.
Hvis man får tilladelsen nu, gælder den i 10 år. Jeg har overvejet at sælge min Sig, men er kommet frem til at jeg har ca 7 år tilbage på tilladelsen og er super glad for den. Den kan noget som ingen af mine andre våben kan.Gustnav skrev:Jeg siger dig, det er ren salamimetode. Om 10 år er vi ligesom nogle EU-lande eller værre...ReneKJ skrev:Der er da så vidt jeg ved ikke kommet noget EU forbud mod halvautomatisk, kun indskrænkninger på magasinkapaciteten.Gustnav skrev:Øv.. så har man lige taget jagttegn med planer om en halvauto en dag...EU er sgu irriterende en gang imellem
De problemer som mange oplever med tilladelserne nu stammer 100% fra vores eget Danske politi.
Dumt tidspunkt at investere i noget potentielt usælgeligt hvis du spørger mig.
Det lyder da som en god plan!Chrstn_Olsen skrev:Hvis man får tilladelsen nu, gælder den i 10 år. Jeg har overvejet at sælge min Sig, men er kommet frem til at jeg har ca 7 år tilbage på tilladelsen og er super glad for den. Den kan noget som ingen af mine andre våben kan.
Så jeg afskriver mentalt investeringen over 7 år og hvis en fornyelse er umulig til den tid, så har det været sjovt så længe det varede.
Alt tyder desværre på at det ikke kommer til at gøre nogen forskel. Politisk er man ude på at forbyde alt, der kan konverteres til de uønskede våbentyper. Faktisk vil man helst gå så langt at man vil forbyde alt, der bare LIGNER noget der kan konverteres til de forfærdelige assault-rifles.Chrstn_Olsen skrev:I værste fald kan den jo konverteres til repeter med et rigtigt ladehåndtag UK-style.
Alle bør nærlæse deres våbentilladelse:Chrstn_Olsen skrev: Hvis man får tilladelsen nu, gælder den i 10 år. Jeg har overvejet at sælge min Sig, men er kommet frem til at jeg har ca 7 år tilbage på tilladelsen og er super glad for den. Den kan noget som ingen af mine andre våben kan.
Så jeg afskriver mentalt investeringen over 7 år og hvis en fornyelse er umulig til den tid, så har det været sjovt så længe det varede. I værste fald kan den jo konverteres til repeter med et rigtigt ladehåndtag UK-style.
Summa: Tilladelsen er gyldig i 10 år eller lige netop indtil nogen beslutter sig for noget andet.Vilkår:
Anvendelse: Jagt
1. Tilladelsen, der er betinget af gyldigt jagttegn, kan til enhver tid tilbagekaldes.
2. ....
Dén er jeg ikke helt enig i.Fast Fumble skrev: Alt tyder desværre på at det ikke kommer til at gøre nogen forskel. Politisk er man ude på at forbyde alt, der kan konverteres til de uønskede våbentyper. Faktisk vil man helst gå så langt at man vil forbyde alt, der bare LIGNER noget der kan konverteres til de forfærdelige assault-rifles.
Så har man i hvert faldt noget penge i klemme som gør at man nemmere kan tage sig sammen til at kæmpe imod.LapuaMagnum skrev:Det er først nu man skal købe ind i vildskab mht. halv auto![]()
mvh
Ja nemlig, lad os nu lige forholde os til hvad der rent faktisk er vedtaget, i stedet for hvad vores værste modstandere drømmer om.Agamemnon skrev: At hensigten, hos anti våben lobbyen, ganske sikkert er i tråd med det du skriver, er sikkert korrekt. Men det er ikke dén situation vi står i nu og jeg synes at det er en overreaktion at tage sorgerne på forskud i dén grad, som du giver udtryk for.
.
Ja og for 10-15 år siden kunne man købe et menneske/kvinde/pige for 6000 Euro for at eje, det er heldigvis ikke tilfældet mere efter min videnC-X skrev:Foruden en sund indstilling til skydevåben, så har de flotte kvinder og godt øl
Jo, det har de. Men nu må vi se hvad der egentlig bliver forbudt, i løbet af de 15 mdr der kan gå før vores våbenlov bliver revideret.Agamemnon skrev:Halvautoer konverteret til repetér har ikke, mig bekendt, været omtalt nogen steder, som mål for stramninger.
Har du noget dokumentation, for det har jeg altså heller ikke hørt eller læst nogen steder. Det står så vidt jeg husker tværtimod i cirkulæret at der skal oplyses om muligheden for at konvertere ved afslag på halvauto.Fast Fumble skrev:Jo, det har de. Men nu må vi se hvad der egentlig bliver forbudt, i løbet af de 15 mdr der kan gå før vores våbenlov bliver revideret.Agamemnon skrev:Halvautoer konverteret til repetér har ikke, mig bekendt, været omtalt nogen steder, som mål for stramninger.
Der kan gå 15 mdr før EU våbendirektivet skal være implementeret, så vi får ikke et par års fred.ReneKJ skrev:Nu har de tærsket langhalm på det her et stykke tid, så er der vist begrundet håb om at vi har nogle års fred. Om ikke andet så fordi bureaukratiet altid kører vældigt langsomt.
Jeg synes også de nuværende små 10.000 € er i overkanten...LapuaMagnum skrev:Ja og for 10-15 år siden kunne man købe et menneske/kvinde/pige for 6000 Euro for at eje, det er heldigvis ikke tilfældet mere efter min videnC-X skrev:Foruden en sund indstilling til skydevåben, så har de flotte kvinder og godt øl![]()
mvh
Ikke lige ved hånden, nej, men jeg har hørt det nævnt flere steder fra politisk hold, og hørt det refereret fra flere kilder.Chrstn_Olsen skrev:Har du noget dokumentation
Bad boy, Bad boy C-X'C-X skrev:Jeg synes også de nuværende små 10.000 € er i overkanten...LapuaMagnum skrev:Ja og for 10-15 år siden kunne man købe et menneske/kvinde/pige for 6000 Euro for at eje, det er heldigvis ikke tilfældet mere efter min videnC-X skrev:Foruden en sund indstilling til skydevåben, så har de flotte kvinder og godt øl![]()
mvh
Du mener lige som M.A.D? jo flere atomvåben i omløb, jo sikre er vi.LapuaMagnum skrev:Man kan vel sige at jo flere personer der er vandelsgodkendte og har våben i danmark, jo mere sikkert er det for alle, men jo flere ulovlige våben der er i omløb i kriminelle miljøer jo mindre sikkert er det i Danmark. Vi kan sige med sikkerhed at vi aldrig kommer problemet til livs før der ikke er kriminelle tosser i samfundet, og det vil nok sige aldrig. Jeg er ikke tilhænger af lovgivningen i USA hvor man må rende rundt med en AR i en lufthavn (Jeg syntes personligt det er komplet idioti), men at alle der kan vandelsgodkendes kan købe de våben der er på markedet og måske lave en begrænsning ikke i kaliber men våbentype, da der nok ikke er mange der på fornuftig vis kan godtgøre hvorfor man skal have et raketstyr til at stå i skabet eller i rummet, selvom det kunne være sjovt![]()
Det fungere utrolig godt i Schweiz og der skal man ikke engang have sit våben låst inde, jo det skal du men kun i form af en yderdør der er låst. Kriminaliteten er ikke særlig eksisterende kun i de største byer. Det er så heldigt at alle byer er delt op i gemeinder og kantoner er selvbestemmende i en grad der vil få en liberal person i Danmark til at væde sine bukser.
Nej, jeg mener jo flere danskere der har skydning og dermed våben som hobby og af egen lyst/interesse. Der er ikke noget værre end folk der køber/anskaffer sig våben af den enkle årsag at beskytte sig, og de er nok næsten farligere end de kriminelleReneKJ skrev:
Du mener lige som M.A.D? jo flere atomvåben i omløb, jo sikre er vi.
Den køber jeg ikke. Faktisk mener jeg ikke at USAs store problem er antallet af våben, men deres villighed til at bruge dem.
Derfor er jeg også imod at give våbentilladelse til folk der ønsker våben for at føle sig trygge, det er den helt forkerte indfaldsvinkel til at have et våben i Danmark.
Forståligt på et personligt plan, men det vil skubbe samfundet i retning af det amerikanske.
Jamen så er vi jo helt enige. Jo flere der dyrker sporten, jo stærkere står viLapuaMagnum skrev: Nej, jeg mener jo flere danskere der har skydning og dermed våben som hobby og af egen lyst/interesse. Der er ikke noget værre end folk der køber/anskaffer sig våben af den enkle årsag at beskytte sig, og de er nok næsten farligere end de kriminelle![]()
Jeg tror ikke det vil hjælpe noget på sikkerheden i Danmark der opbevares 50 eller 100 våben pr. husstand, men derimod 1 pr. husstand der har skydesporten/jagten som hobby.
Uanset hvad, så kan det aldrig skade at være mange om en bestemt interesse. Jeg plejer ofte at sige, at alle der har lyst bør enten melde sig ind i en skytteforening eller tage jagttegn. Jo flere med jagt/skydning som interesse, jo mindre sandsynlighed er der for, at politikerne får lyst til at stramme markant på de områder. Det kunne jo potentielt afgøre en sejr eller et nederlag, og det er også derfor, at en organisation som National Rifle Association kan få så meget indflydelse. De repræsenterer en stor gruppe mennesker, der alle kan stemme.LapuaMagnum skrev:Nej, jeg mener jo flere danskere der har skydning og dermed våben som hobby og af egen lyst/interesse. Der er ikke noget værre end folk der køber/anskaffer sig våben af den enkle årsag at beskytte sig, og de er nok næsten farligere end de kriminelleReneKJ skrev:
Den køber jeg ikke. Faktisk mener jeg ikke at USAs store problem er antallet af våben, men deres villighed til at bruge dem.
Derfor er jeg også imod at give våbentilladelse til folk der ønsker våben for at føle sig trygge, det er den helt forkerte indfaldsvinkel til at have et våben i Danmark.
Forståligt på et personligt plan, men det vil skubbe samfundet i retning af det amerikanske.![]()
Jeg tror ikke det vil hjælpe noget på sikkerheden i Danmark der opbevares 50 eller 100 våben pr. husstand, men derimod 1 pr. husstand der har skydesporten/jagten som hobby.
Der er meget skidt fra USA men også mange gode ting, så hvis vi kunne implementere mere af de værdier som passer bedst ind i dansk samfund ville det kunne give et mere sikkert Danmark i mine øjne. Der er da sandsynlighed for at jeg både er blind og døv![]()
mvh
Hvad skete der egentlig med det våbenråd som Søren Pind skulle oprette og virker det fornuftigt eller er det bare reklame?Flugteren skrev:Uanset hvad, så kan det aldrig skade at være mange om en bestemt interesse. Jeg plejer ofte at sige, at alle der har lyst bør enten melde sig ind i en skytteforening eller tage jagttegn. Jo flere med jagt/skydning som interesse, jo mindre sandsynlighed er der for, at politikerne får lyst til at stramme markant på de områder. Det kunne jo potentielt afgøre en sejr eller et nederlag, og det er også derfor, at en organisation som National Rifle Association kan få så meget indflydelse. De repræsenterer en stor gruppe mennesker, der alle kan stemme.LapuaMagnum skrev:Nej, jeg mener jo flere danskere der har skydning og dermed våben som hobby og af egen lyst/interesse. Der er ikke noget værre end folk der køber/anskaffer sig våben af den enkle årsag at beskytte sig, og de er nok næsten farligere end de kriminelleReneKJ skrev:
Forståligt på et personligt plan, men det vil skubbe samfundet i retning af det amerikanske.![]()
Der er meget skidt fra USA men også mange gode ting, så hvis vi kunne implementere mere af de værdier som passer bedst ind i dansk samfund ville det kunne give et mere sikkert Danmark i mine øjne. Der er da sandsynlighed for at jeg både er blind og døv![]()
mvh
Faldt det ikke til jorden eller noget? Derudover mente jeg at læse, at der var flere anti-våben organisationer (indirekte) med i våbenrådet.LapuaMagnum skrev:Hvad skete der egentlig med det våbenråd som Søren Pind skulle oprette og virker det fornuftigt eller er det bare reklame?Flugteren skrev:Uanset hvad, så kan det aldrig skade at være mange om en bestemt interesse. Jeg plejer ofte at sige, at alle der har lyst bør enten melde sig ind i en skytteforening eller tage jagttegn. Jo flere med jagt/skydning som interesse, jo mindre sandsynlighed er der for, at politikerne får lyst til at stramme markant på de områder. Det kunne jo potentielt afgøre en sejr eller et nederlag, og det er også derfor, at en organisation som National Rifle Association kan få så meget indflydelse. De repræsenterer en stor gruppe mennesker, der alle kan stemme.LapuaMagnum skrev:Nej, jeg mener jo flere danskere der har skydning og dermed våben som hobby og af egen lyst/interesse. Der er ikke noget værre end folk der køber/anskaffer sig våben af den enkle årsag at beskytte sig, og de er nok næsten farligere end de kriminelleReneKJ skrev:
mvh
mvh
Det går ellers fint i Tjekkiet der er listet som verdens sjette fredeligste land, hvor både vold, drab, konflikter, militarisering mv. er en del af kalkulen.ReneKJ skrev:Du mener lige som M.A.D? jo flere atomvåben i omløb, jo sikre er vi.LapuaMagnum skrev:Man kan vel sige at jo flere personer der er vandelsgodkendte og har våben i danmark, jo mere sikkert er det for alle, men jo flere ulovlige våben der er i omløb i kriminelle miljøer jo mindre sikkert er det i Danmark. Vi kan sige med sikkerhed at vi aldrig kommer problemet til livs før der ikke er kriminelle tosser i samfundet, og det vil nok sige aldrig. Jeg er ikke tilhænger af lovgivningen i USA hvor man må rende rundt med en AR i en lufthavn (Jeg syntes personligt det er komplet idioti), men at alle der kan vandelsgodkendes kan købe de våben der er på markedet og måske lave en begrænsning ikke i kaliber men våbentype, da der nok ikke er mange der på fornuftig vis kan godtgøre hvorfor man skal have et raketstyr til at stå i skabet eller i rummet, selvom det kunne være sjovt![]()
Det fungere utrolig godt i Schweiz og der skal man ikke engang have sit våben låst inde, jo det skal du men kun i form af en yderdør der er låst. Kriminaliteten er ikke særlig eksisterende kun i de største byer. Det er så heldigt at alle byer er delt op i gemeinder og kantoner er selvbestemmende i en grad der vil få en liberal person i Danmark til at væde sine bukser.
Forståligt på et personligt plan, men det vil skubbe samfundet i retning af det amerikanske.