Fint nok, det er alligevel så dyrt.Ped skrev:Det betyder vel at våben ikke må benytte ammunition

Fint nok, det er alligevel så dyrt.Ped skrev:Det betyder vel at våben ikke må benytte ammunition
Hvis lyddæmpere ikke længere er tilladelseskrævende må det vel være lovligt at montere dem på en pistol.NSander skrev: Og alt med lyddæmpere, gyldighed på våbentilladelser etc. der må jeg indrømme jeg ikke er optimistisk.
Det mener Jægerforbundet skrev: - Den nøjere gennemgang af det revidere våbendirektiv vidner om, at der er blevet arbejdet hårdt både nationalt og internationalt for at få fjernet de mange symbolpolitiske ændringsforslag som Kommissionen fremlagde. Vi er i Danmarks Jægerforbund tilfreds med resultatet
Det tror jeg du har misforstået, EU grænsen bliver da 10?Kristian_J skrev:Semi-Auto med mere end 2 skud forbudt (EU) og DJ er glade
http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyh ... til-sidst/
Tillykke til alle der glædeligt har betalt 800 om året til den flok idioter. Håber at i føler jer godt og grundig til grin!
https://www.facebook.com/jaegerforbunde ... 0787611964
Det mener Jægerforbundet skrev: - Den nøjere gennemgang af det revidere våbendirektiv vidner om, at der er blevet arbejdet hårdt både nationalt og internationalt for at få fjernet de mange symbolpolitiske ændringsforslag som Kommissionen fremlagde. Vi er i Danmarks Jægerforbund tilfreds med resultatet
Et centralt spørgsmål er naturligvis, hvad nuværende ejere af sådanne våben skal gøre. Til det svarer Justitsministeriet, at man enten kan afhænde våbnene eller beholde dem i henhold til det, der i daglig tale kaldes ”bedstefarklausulen”.
Den sikrer, at ejere af ovenstående våben kan beholde dem, hvis de ” … er meddelt en tilladelse i henhold til artikel 6, eller en tilladelse, som er bekræftet, fornyet eller forlænget efter artikel 7, stk. 4a.” Denne anfører: ” Medlemsstaterne kan beslutte at bekræfte, forny eller forlænge tilladelser til halvautomatiske skydevåben, der er klassificeret i kategori A, punkt 6, 7 eller 8, for så vidt angår et skydevåben, der var klassificeret i kategori B, og som på lovlig vis blev erhvervet og registreret inden den 13. juni 2017 …”
Med andre ord skal den enkelte jæger ikke foretage sig noget, hvis ovenstående er opfyldt. I forhold til jagt i Danmark er der ingen ændringer, her må man fortsat kun anvende halvautomatiske våben, der kan indehold maksimalt to patroner.
Tak fordi du valgte ikke at bidrage! Derfor stod vi andre svagere, da vores organisation forsøgte at forsvare dine interesser også. Derfor må vi stille os tilfredse med et ringere resultat.Kristian_J skrev:Tillykke til alle der glædeligt har betalt 800 om året til den flok idioter. Håber at i føler jer godt og grundig til grin!
Men hvad med magasinerne? Ifølge det nye direktiv så vil det være en grov overtrædelse at have high-capacity magasiner sammen med våben der kan bruge dem.ACE1 skrev:Ingen grænse hvis du havde tilladelsen før 17 juni 2017:
Hilsen KennethI medfør af det reviderede direktiv er det ikke længere tilladt at erhverve og besidde et skydevåben, som er tilladelseskrævende (kategori A og B), hvis man samtidig besidder et magasin, der er egnet til at sætte på halvautomatiske rifler med centraltænding eller skydevåben med repetermekanisme, og som i tilfælde af lange skydevåben (rifler) kan indeholde over 10 patroner.
Kenneth Jensen skrev:Som altid noget klamp de har skrevet. Hvis man har et hvilket som helst magasin med over 10 skuds kapacitet, som passer til en hvilken som helst centraltændt riffel, så er det en overtrædelse af loven også at have en repeter/halalauto riffel i kat A/B. OGSÅ selvom magasin og riffel ikke passer sammen.
Elbæk skrev:...Men igen; de "helt gennemsnitlige jægere" vil skide på "sorte" rifler, ellers havde de jo sørget for at gøre sig gældende i de lokale jagtforeninger og fået DJ til at gå mere alvorlig ind i den del af problemstillingen.....
Dét kan du være helt og aldeles sikkert forvisset om at de IKKE har tænkt over.Oscar123 skrev: Vil den nye lov tillade, at man besidder magasiner større end 10 skud til Mossbergen samtidig med at man også har en AR-15 type stående…?
![]()
Oscar123
Det var sq da en eminent go ide at udskifte sin 556 med en 458Agamemnon skrev:Og hvad hvis du bruger et standard ar-magasin til en 458 socom?.... Så kan der kun være ti.
Er det så et 10 eller 30 skuds magasin???
C-X skrev:Tak fordi du valgte ikke at bidrage! Derfor stod vi andre svagere, da vores organisation forsøgte at forsvare dine interesser også. Derfor må vi stille os tilfredse med et ringere resultat.Kristian_J skrev:Tillykke til alle der glædeligt har betalt 800 om året til den flok idioter. Håber at i føler jer godt og grundig til grin!
Den flok idioter, som du kalder dem, er også repræsenteret herinde blandt brugerne. TTT.
Hvordan kan det være et problem at DJ er et forbund for jægere? Problemet er da at du, og andre, forventer at DJ skal være et våbenlobby-forbund, som skal varetage alle DKs våbenejeres med interesse for "SygtSejeSorteTacticCoolHurtigtSkydende" skydere.100Radsbar skrev:
Problemet med DJ er nok at de er er et forbund for jægere, ikke for våbenejere generelt, der ligger deres svaghed, og sikkert deres manglende vilje til at se ud over deres egen næsetip når det ikke er "traditionelle" jagtvåben, der lovgives om.
DGI/Sportsskytte foreningen ved jeg ikke hvad laver i denne sag, men de har nok mere travlt med at selvregulere, og selvstramme mere end de har gjort i forvejen.
Jeg er ikke enig i alt DJ foretager sig, men overordnet set syntes jeg DJ arbejder iht. til formålsparagraffen, der er i hvert fald ikke noget bedre alternativ pt.§ 2 Formål og opgaver
Jægerforbundets formål er
at varetage medlemmernes jagtlige interesser i enhver henseende,
at højne medlemmernes jagtetik og jagtens omdømme,
at arbejde for bevarelse og forbedring af det naturgivne miljø som grundlag for en sund og artsrig fauna, herunder hensigtsmæssig brug af de selvfornyende, naturgivne ressourcer,
at varetage generelle administrative og praktiske opgaver inden for jagt- og fauna-forvaltning i samarbejde med offentlige myndigheder,
at støtte og fremme relevant faunaforskning,
at tilstræbe en rimelig forvaltning af jagten i dens helhed,
at arbejde for gennemførelse af nationale ordninger, der sikrer jægere med bopæl i Danmark jagtmulighed og fortsat jagt på fiskeriterritoriet og offentligt ejede arealer,
at yde service til medlemmerne.
Thors24 skrev:Hvordan kan det være et problem at DJ er et forbund for jægere? Problemet er da at du, og andre, forventer at DJ skal være et våbenlobby-forbund, som skal varetage alle DKs våbenejeres med interesse for "SygtSejeSorteTacticCoolHurtigtSkydende" skydere.100Radsbar skrev:
Problemet med DJ er nok at de er er et forbund for jægere, ikke for våbenejere generelt, der ligger deres svaghed, og sikkert deres manglende vilje til at se ud over deres egen næsetip når det ikke er "traditionelle" jagtvåben, der lovgives om.
DGI/Sportsskytte foreningen ved jeg ikke hvad laver i denne sag, men de har nok mere travlt med at selvregulere, og selvstramme mere end de har gjort i forvejen.
Til oplysning så står der sådan her i DJs formålsparagraf:
Jeg er ikke enig i alt DJ foretager sig, men overordnet set syntes jeg DJ arbejder iht. til formålsparagraffen, der er i hvert fald ikke noget bedre alternativ pt.§ 2 Formål og opgaver
Jægerforbundets formål er
at varetage medlemmernes jagtlige interesser i enhver henseende,
at højne medlemmernes jagtetik og jagtens omdømme,
at arbejde for bevarelse og forbedring af det naturgivne miljø som grundlag for en sund og artsrig fauna, herunder hensigtsmæssig brug af de selvfornyende, naturgivne ressourcer,
at varetage generelle administrative og praktiske opgaver inden for jagt- og fauna-forvaltning i samarbejde med offentlige myndigheder,
at støtte og fremme relevant faunaforskning,
at tilstræbe en rimelig forvaltning af jagten i dens helhed,
at arbejde for gennemførelse af nationale ordninger, der sikrer jægere med bopæl i Danmark jagtmulighed og fortsat jagt på fiskeriterritoriet og offentligt ejede arealer,
at yde service til medlemmerne.
Jeg mener heller ikke at det er en svaghed at kende og arbejde for sit formål og så lade nogle andre tage sig af andre opgaver. Hvis du ikke mener de har varetaget jægernes interesser mht. halvhurtigtskydende våben til regulering og jagt i udlandet, så må du jo gøre din indflydelse gældende i foreningen. Vedtægterne angiver hvordan demokratiet fungere i DJ.
http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/hve ... edtaegter/
Jeg kan sagtens forstå fascinationen af "HurtigtskydendeSygtSejtUdsende" skydere og jeg syntes også det kunne være sjovt med en "DirtyHarryShoutYourHeadCleanOff" revolver. Men jeg kan ikke på nogen måde få det til at være DJ opgave at arbejde for at jeg kunne få lov at have sådan en, heller ikke selvom der fandtes argumenter herfor i jagtligt henseende. Der må jeg jo melde mig ind i en forening hvor man kan dyrke den side af skydning.
Du rammer ved siden af med din kritik.
Hvordan kan "der er ikke noget bedre alternativ" være et argument for ikke at klage over DJ? Med den holdning så beder man ligefrem om at få jægerne splittet op i flere rivaliserende foreninger.Thors24 skrev: Hvordan kan det være et problem at DJ er et forbund for jægere? Problemet er da at du, og andre, forventer at DJ skal være et våbenlobby-forbund, som skal varetage alle DKs våbenejeres med interesse for "SygtSejeSorteTacticCoolHurtigtSkydende" skydere.
Til oplysning så står der sådan her i DJs formålsparagraf:
Jeg er ikke enig i alt DJ foretager sig, men overordnet set syntes jeg DJ arbejder iht. til formålsparagraffen, der er i hvert fald ikke noget bedre alternativ pt.
Jeg mener heller ikke at det er en svaghed at kende og arbejde for sit formål og så lade nogle andre tage sig af andre opgaver. Hvis du ikke mener de har varetaget jægernes interesser mht. halvhurtigtskydende våben til regulering og jagt i udlandet, så må du jo gøre din indflydelse gældende i foreningen. Vedtægterne angiver hvordan demokratiet fungere i DJ.
http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/hve ... edtaegter/
Jeg kan sagtens forstå fascinationen af "HurtigtskydendeSygtSejtUdsende" skydere og jeg syntes også det kunne være sjovt med en "DirtyHarryShoutYourHeadCleanOff" revolver. Men jeg kan ikke på nogen måde få det til at være DJ opgave at arbejde for at jeg kunne få lov at have sådan en, heller ikke selvom der fandtes argumenter herfor i jagtligt henseende. Der må jeg jo melde mig ind i en forening hvor man kan dyrke den side af skydning.
Du rammer ved siden af med din kritik.
DJ er en interesseorganisation for JÆGERE, ikke en interesseorganisation for våbenejere som sådan. Heri er der, i mine øjne, en væsentlig forskel.100Radsbar skrev:Deres formålsparagraf er meget fin, og prisværdig, men er tiden ikke til nytænkning, og til et tættere samarbejde med DGI/Sportsskytterne.
Sikkert ikke, og mig bekendt er det vel heller ikke et problem at få en tilladelse den så længe det er en repeter?100Radsbar skrev:Er en H&K G3 dårligere, eller mindre egnet som jagtriffel end en Tikka T3 med træskæfte, Mauserlås internt magasin m.m.?
Man kan jo bruge sit medlemskab til at få indflydelse. Hvis det bare drejer sig om adgang til hel og halvhurtigetacticskydere syntes jeg man skulle stifte en forening der arbejder for bedre adgang til at eje og anvende disse.ReneKJ skrev:Hvordan kan "der er ikke noget bedre alternativ" være et argument for ikke at klage over DJ? Med den holdning så beder man ligefrem om at få jægerne splittet op i flere rivaliserende foreninger.
Ingen kan få tilladelse til helautomatiske våben i Danmark, så det er udelukket.Thors24 skrev:Jeg er ganske almindelig medlem af DJ, og har ikke andet i klemme end at jeg går på jagt.
DJ er en interesseorganisation for JÆGERE, ikke en interesseorganisation for våbenejere som sådan. Heri er der, i mine øjne, en væsentlig forskel.100Radsbar skrev:Deres formålsparagraf er meget fin, og prisværdig, men er tiden ikke til nytænkning, og til et tættere samarbejde med DGI/Sportsskytterne.
Sikkert ikke, og mig bekendt er det vel heller ikke et problem at få en tilladelse den så længe det er en repeter?100Radsbar skrev:Er en H&K G3 dårligere, eller mindre egnet som jagtriffel end en Tikka T3 med træskæfte, Mauserlås internt magasin m.m.?
Jægere må for min skyld, gå på jagt med de våben de syntes. Men kritikken af DJ er usaglig når det handler om, om DJ nu har gjort nok for de SorteTacticCoolHurtigSkydere (halv og helautomatiske rifler).
Når det kommer til halv og helautomatiske våben, så syntes jeg det har en tendens til at handle mere om våbeninteresse end om jagt. Jeg vil foreslå at dem der har denne interesse stifter en forening der kan arbejde for disse interesser, og så lader være med at spænde DJ for en vogn som ikke har ret meget med jagt at gøre.
Man kan jo bruge sit medlemskab til at få indflydelse. Hvis det bare drejer sig om adgang til hel og halvhurtigetacticskydere syntes jeg man skulle stifte en forening der arbejder for bedre adgang til at eje og anvende disse.ReneKJ skrev:Hvordan kan "der er ikke noget bedre alternativ" være et argument for ikke at klage over DJ? Med den holdning så beder man ligefrem om at få jægerne splittet op i flere rivaliserende foreninger.