Hjælp ønskes - Min søn er blevet sigtet for overtrædelse af våbenloven

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Hjælp ønskes - Min søn er blevet sigtet for overtrædelse af våbenloven

Indlæg af C-X » 22. nov 2019, 17:36

Aeh, ja, enig, der er ingen fortrydelsesret ved købet. Forvirringen det vil jeg så tilskrive en dårlig formulering, fra din side af :giggle:

Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså at er der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt.

Edit, ordfejl rettet, for bedre forståelse.
Senest rettet af C-X 24. nov 2019, 13:13, rettet i alt 1 gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 22. nov 2019, 19:42

I de sager jeg er bekendt med, har alle, indtil fornylig, haft konsekvenser for jagttegn, SKV 6, SKV 2 og våbentilladelser, samt evt. medlemskab af hjemmeværnet.
Når bøden er betalt, så har du erklæret dig skyldig, uden retssag.
Anklagemyndigheden har mig bekendt delvist tabt en sag, hvor resultatet var, at bøden skulle betales, men manden beholdt sit jagttegn. Han blev dog senere smidt ud af hjemmeværnet efter 30 års tro tjeneste.
I den mest groteske sag, jeg kender til, vedtog manden en bøde i 2016 for import af en kniv. I 2019 blev han jagttegn og våbentilladelser inddraget med henvisning til den betalte bøde i 2016. Her bibeholdt han sit medlemskab af hjemmeværnet i 2016.
Lad være med at betale bøden, og tag chancen i retten

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 24. nov 2019, 12:05

Bare for en god orden skyld, så deltager jeg ikke i en generel kritik af ordensmagten.
Jeg kender en del politifolk, og ansatte i politiet, som prøver med det bedste de har lært at tjene borgerne. Jeg har også mødt få ansatte, som i gamle dage var blevet passet op ,af ellers lovlydige borgere, en mørk aften, og have fået nogle bank. Dem møder man i alle organisationer.
Politiet er, som andre offentlige organisationer, blev DJØF-inficeret. Hvis det ikke kan måles eller vejes, så har det ikke længere nogen værdi.

Ledelsen i dansk politi burde kigge mod Tyskland, Har selv fået et par bøder syd for grænsen, og begge gange har behandlingen været venlig og beklagende. Senest i 2019 , på bødeforlægget, som var på 35 eur, stod der oven i købet, at man beklagede, at man havde været nød til at give mig bøden.
Da bøden skulle betales i bargeld (kontanter) og jeg kun havde kort, så blev jeg ledsaget til en kontantautomat, med politibilen kørende foran.
Nu må politiet ikke modtage kontanter, så jeg blev spurgt om, jeg skulle mod nord på motorvej, når vi var færdige. Det svarede jeg ja til, hvorefter de kørte til den politistation, som lå nærmest motorvej. (selvom det ikke var deres tjenestested) De 35 eur blev behørigt overdraget og optalt af to betjente og lagt i kassen. Jeg fik en kvittering med sagsnummer, og et visitkort fra holdlederen, som bad mig ringe, såfremt jeg havde spørgsmål til sagen. Der blev udvekslet håndtryk, og jeg blev sendt afsted med ønsket om en behagelig hjemrejse.
En sådan service har jeg aldrig oplevet i Danmark.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 24. nov 2019, 12:26

C-X skrev:
22. nov 2019, 17:36
Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså at der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt.
Enten følger du ikke eller også er du ikke enig i at en inddragelse af Vandel godkendelse er en dårlig ting (inddragelse af sikkerhedsgodkendelser, jagttegn, våbentilladelser ect.)
Jeg mener at det skal medtages som en del af "sanktionen".
De fleste kan bare sige shit når her er mine penge nu er bøden betalt og alt er forladt. Ikke mange her i Danmark der ikke har råd til at betale bøden. Men de andre konsekvenser er der faktisk nogen der ikke har råd til.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 12:34

Slettet bruger skrev:
24. nov 2019, 12:26
C-X skrev:
Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså at der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt.
Enten følger du ikke eller også er du ikke enig i at en inddragelse af Vandel godkendelse er en dårlig ting (inddragelse af sikkerhedsgodkendelser, jagttegn, våbentilladelser ect.)
De fleste kan bare sige shit når her er mine penge nu er bøden betalt og alt er forladt. Ikke mange her i Danmark der ikke har råd til at betale bøden. Men de andre konsekvenser er der faktisk nogen der ikke har råd til.
Følger ikke hvad? :???:

Jeg mener bestemt at inddragelse af vandelsgodkendelse er en straf oveni straffen, når den påvirkes af petitesser, der ikke er relevante for, om en borger optræder som en bonus pater.
Så hvad mener du, eftersom det er enten eller? :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 24. nov 2019, 13:05

C-X skrev:
24. nov 2019, 12:34
Slettet bruger skrev:
24. nov 2019, 12:26
C-X skrev:
Følger ikke hvad? :???:

Jeg mener bestemt at inddragelse af vandelsgodkendelse er en straf oveni straffen, når den påvirkes af petitesser, der ikke er relevante for, om en borger optræder som en bonus pater.
Så hvad mener du, eftersom det er enten eller? :???:
ja der mangler lidt, "følger ikke med her på forum" skulle der stå.
og måske jeg ikke forstår dig korrekt, men skriver du ikke: at du mener at der i sagerne i medierne ikke har været yderligere sanktioner end bøden når den var betalt. For det er jo ikke korrekt, jeg kan da huske 2 sager fra medierne hvor netop jagttegn blev inddraget, som også blev omtalt her på forum.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 13:12

Nu var mit indlæg et svar til PSindrup. Jeg skrev;

"Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså at der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt."

Det jeg nok burde have skrevet var;

"Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså er der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt."

Jeg måtte lige genlæse det hele et par gange igen :razz:

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Centurion » 24. nov 2019, 13:29

C-X skrev:"Nu var mit indlæg et svar til PSindrup. Jeg skrev;

"Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså at der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt."

Det jeg nok burde have skrevet var;

"Jf. de sager der har været i medierne, er det ikke tilfældet, altså er der kommer yderligere sanktioner, efter bøden er betalt."

????????
Senest rettet af Lycon 30. nov 2019, 18:07, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
"In case of panic: don't panic"

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 24. nov 2019, 13:47

Jeg håber det giver mening for Cardude. Hvis det ikke giver mening, bør man læse tråden kronologisk, fra side 5 og frem hertil.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 30. nov 2019, 17:59

https://www.bt.dk/krimi/politiet-advare ... feattesten

Problemet med CS:GO karambit/halsknivene er stadig aktuelt, så den almindelige dansker ved slet ikke nok om våbenloven. Måske det så er på tide at lave den om, igen, igen, igen... :impatient: makværk...

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 30. nov 2019, 20:30

C-X skrev:
30. nov 2019, 17:59

Problemet med CS:GO karambit/halsknivene er stadig aktuelt, så den almindelige dansker ved slet ikke nok om våbenloven. Måske det så er på tide at lave den om, igen, igen, igen... :impatient: makværk...
Det er artiklen også:
Det er udformningen på kniven, der gør dem ulovlige, forklarer han.
Altså makværk.
Nej det er skeden sammen med kniven der er gal.

Hvis man læser loven på baggrund af den artikel så forstår man sku da ikke hvor der står at udformningen af kniven ikke må være inadkrum. Eller hvad det nu hedder.

Så er mine bug åbner knive sku da også ulovlige hvis ikke knive måtte være udformet sådan der.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Indlæg af Kenned » 30. nov 2019, 20:43

Slettet bruger skrev:
30. nov 2019, 20:30
C-X skrev:
30. nov 2019, 17:59

Det er artiklen også:
Det er udformningen på kniven, der gør dem ulovlige, forklarer han.
Altså makværk.
Nej det er skeden sammen med kniven der er gal.

Hvis man læser loven på baggrund af den artikel så forstår man sku da ikke hvor der står at udformningen af kniven ikke må være inadkrum. Eller hvad det nu hedder.

Så er mine bug åbner knive sku da også ulovlige hvis ikke knive måtte være udformet sådan der.
Jeps, og så ville denne også være ulovlig:
Vedhæftede filer
E24569B2-ACD2-42B8-ABBF-BB4B19F132C9.jpeg

Besvar