Jeg ser ikke mig selv som rigtig håndværker(er dog svært ramt af værktøj itis), men en øl kan da åbnes med foldet papir. Det praktiseres på kontoret med sodavand.
youtu.be/00DWLkVLbd4
Multi tool er rigtigt godt at have med. For mig er det tangen der er et must. En pincet i en kniv eller seperat er også god når man får en splint ind.
En dagtur skal man kunne klare med det man har i bæltet, men på en weekend tur, der skal man jo kunne klare næsten alt.
Information om våbenloven ang. knive
-
- Newbie
- Interesser: luftvåben
- Geografisk sted: Østjylland
Re: Information om våbenloven ang. knive
Nu bliver jeg lidt i tvivl, man må da godt have låsbare enhåndsbetjente knive? Tænker de fleste flipperer er enhåndsbetjente og låsbare?
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... e/10338539
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 630 times
Niko skrev: ↑20. aug 2024, 15:34Nu bliver jeg lidt i tvivl, man må da godt have låsbare enhåndsbetjente knive? Tænker de fleste flipperer er enhåndsbetjente og låsbare?
En kniv må gerne være både enhåndsbetjent og låsbar.Ekstrabladet skrev:Havde kniv
Klokken 3.15 blev motorcyklisten - en 21-årig mand fra Grenaa - anholdt. Politiet formoder, at han var påvirket af narko, hvorfor han blev sigtet for en lang række forhold, herunder narkokørsel og for ikke at have efterkommet politiets anvisninger.
Mandens motorcykel blev beslaglagt med henblik på konfiskation.
Østjyllands Politi beslaglagde derudover en låsbar, enhåndsbetjent foldekniv, som den 21-årige mand blev fundet i besiddelse af under en visitation. Han blev derfor også sigtet for at have overtrådt knivloven.
Til gengæld må du kun bære en kniv, hvis den tjener et anerkendelsesværdigt formål... Hvilket det at stikke af fra politiet (på sin motorcykel og i narkopåvirket tilstand) næppe er

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Newbie
- Interesser: luftvåben
- Geografisk sted: Østjylland
Tak for svaret, det var også det jeg mente, men jeg blev i tvivl nu da EB specifikt skrev som de skrev.
Edit: i øvrigt et prægtigt eksemplar til en Darwin award, altså motorcyklisten
Edit: i øvrigt et prægtigt eksemplar til en Darwin award, altså motorcyklisten

-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Jeg forstår godt din vildfarelse, jeg hoppede også selv på den indtil jeg fik fintænkt lidt over sagen.
HUSK: EB er ikke sat på jorden for at sprede sandheder, kun for at sælge aviser! og noget som er mere kendetegnende for dem: "uvidenhed om emnet afholder dem sjældent fra at udtale sig!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
- Eleks12
- Newbie
- Interesser: jagt og våbenhistorie
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Er der nogen som ved om Shivworks Clinch Pick kan lovligt købes, Importeres fra udland uden ansøgning og om man kan have kniven derhjemme lovlig her i Danmark?
Det er en "Fixed Blade" som har klinger på hver side af bladet der begge er "6.7cm" langt.

Det er en "Fixed Blade" som har klinger på hver side af bladet der begge er "6.7cm" langt.

-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Der er ingen specielle regler for stiletter/tveæggede knive, men enhver brug af enhver kniv kræver et anerkendelsesværdigt formål. Husk importtilladelse hvis du køber den som blankvåben.
Hilsen Kenneth
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 56 times
Og pas meget på at skeden ikke har et hul i enden der kunne bruges til at hænge den om halsen!
Så er det næsten bedst at bede sælger om at æade skeden blive og kun sende kniven....
Så er det næsten bedst at bede sælger om at æade skeden blive og kun sende kniven....
4151