ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Jeg er bekendt med at tilladelser til bla. vekselsæt ligger helt stille. Men når jeg bladrer bagud i denne tråd så finder jeg heller ikke nogen ganske almindelige tilladelser til centraltændt repeter til jagt. Det er ellers en af de kategorier PAC påstår at de behandler. Er der slet ingen der har fået den type tilladelse igennem? Jeg venter på en tilladelse til en Sako Vixen som er indsendt en af de første dage i marts.
/HR
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 25 times
Jeg har søgt tilladelse i midten af december. Jeg har intet hørt endnu.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Jeg venter på en tilladelse til en salonriffel, på jagttegn, fra starten af februar... Ikke videre opløftende.HR skrev: ↑12. apr 2022, 13:59Jeg er bekendt med at tilladelser til bla. vekselsæt ligger helt stille. Men når jeg bladrer bagud i denne tråd så finder jeg heller ikke nogen ganske almindelige tilladelser til centraltændt repeter til jagt. Det er ellers en af de kategorier PAC påstår at de behandler. Er der slet ingen der har fået den type tilladelse igennem? Jeg venter på en tilladelse til en Sako Vixen som er indsendt en af de første dage i marts.
/HR
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
... det ser ud til at mit indlæg kan flyttes over til tråden "jeg er trist...".

PS: Jeg skal have likvideret et par ynglekrager inden d. 15. I mangel på min nye 222er må det så blive med 30-06...

PS: Jeg skal have likvideret et par ynglekrager inden d. 15. I mangel på min nye 222er må det så blive med 30-06...
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Platin Member
Ja, jeg kan/må ikke engang låne dig en sød lille .17 HMR... 
Får du dem med en .30-06'er så skal de nok også dø af det

Får du dem med en .30-06'er så skal de nok også dø af det

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Nkristensen her inde fra har ventet på sin 22er siden midt januar.
Var det ikke noget med at argumentet for prisstigning på våbenregistrering var bedre service og hurtigere behandlings tid?
I så fald burde alle berørte jæger gå sammen om et søgsmål, med som minimum pengene retur fra gammel priser til nye priser indtil deres problem er løst.
Tiden før var 2 til 3 uger har jeg hørt, så alle der har og fremad går over den tid burde betale gammel pris
Var det ikke noget med at argumentet for prisstigning på våbenregistrering var bedre service og hurtigere behandlings tid?
I så fald burde alle berørte jæger gå sammen om et søgsmål, med som minimum pengene retur fra gammel priser til nye priser indtil deres problem er løst.
Tiden før var 2 til 3 uger har jeg hørt, så alle der har og fremad går over den tid burde betale gammel pris
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, Hund & Genladning
- Geografisk sted: Salling
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Jeg har d. 23 januar i forbindelse med ændring af folkeregisteradresse anmeldt/søgt om ændring i opbevaringsadressen på rifler med veksel sæt og en enkelt riffel med fast løb, samt genladningstilladelse til den gamle adresse. Der er intet kommet retur endnu...HR skrev: ↑12. apr 2022, 13:59Jeg er bekendt med at tilladelser til bla. vekselsæt ligger helt stille. Men når jeg bladrer bagud i denne tråd så finder jeg heller ikke nogen ganske almindelige tilladelser til centraltændt repeter til jagt. Det er ellers en af de kategorier PAC påstår at de behandler. Er der slet ingen der har fået den type tilladelse igennem? Jeg venter på en tilladelse til en Sako Vixen som er indsendt en af de første dage i marts.
/HR
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund
-
- Newbie
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: jylland
- Been thanked: 2 times
Jeg søgte midt i januar, og modtog tilladelse for en månedstid siden
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
På en riffel?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Banned
Så det er ikke folk med nyindkøbte våben der har udfordringer. Det at du er flyttet gør jo at du teknisk det ikke må opbevare dine våben og genlade på den nye adresse.Sunscale skrev: ↑12. apr 2022, 19:43Jeg har d. 23 januar i forbindelse med ændring af folkeregisteradresse anmeldt/søgt om ændring i opbevaringsadressen på rifler med veksel sæt og en enkelt riffel med fast løb, samt genladningstilladelse til den gamle adresse. Der er intet kommet retur endnu...HR skrev: ↑12. apr 2022, 13:59Jeg er bekendt med at tilladelser til bla. vekselsæt ligger helt stille. Men når jeg bladrer bagud i denne tråd så finder jeg heller ikke nogen ganske almindelige tilladelser til centraltændt repeter til jagt. Det er ellers en af de kategorier PAC påstår at de behandler. Er der slet ingen der har fået den type tilladelse igennem? Jeg venter på en tilladelse til en Sako Vixen som er indsendt en af de første dage i marts.
/HR
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Dine tilladelser til våbnene følger folkeregisteradressen. Det står lodret langs den stiplede linje.
Din genladningstilladelse skal rigtig nok "flyttes".
(Du må gerne have tilladelse til genopladning på flere adresser, så hvis det er din ven, der har overtaget adressen, og vedkommende også genlader der, kan I lade sammen

.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, Hund & Genladning
- Geografisk sted: Salling
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Som udgangspunkt følger våbentilladelsen folkeregisteradressen, det har du helt ret i. I mit tilfælde skulle våbnene forblive opbevaret på samme adresse som jeg fraflyttede, derfor er det nødvendigt med registrering af anden opbevaringsadresse end folkeregisteradressen.Krung skrev: ↑13. apr 2022, 06:52Dine tilladelser til våbnene følger folkeregisteradressen. Det står lodret langs den stiplede linje.
Din genladningstilladelse skal rigtig nok "flyttes".
(Du må gerne have tilladelse til genopladning på flere adresser, så hvis det er din ven, der har overtaget adressen, og vedkommende også genlader der, kan I lade sammen)
Det samme gør sig gældende ved genladningstilladelsen, hvori der står, at man blandt andet får tilladelse til opbevaring af krudt og fænghætter på "ovenstående adresse", hvilken jo også som udgangspunkt følger folkeregisteradressen, og derved også skal registreres som anden opbevaringsadresse end folkeregisteradresse ved flytning såfremt man ønsker, at genopladning og opbevaring skal finde sted på den fraflyttede adresse.
Når man ændrer folkeregisteradresse, og efterfølgende registrerer en ændring i våbentilladelsen i form af anden opbevaringsadresse, så udfylder man også et felt hvori man angiver fra hvilken dato ændringen er gældende fra. Så jeg kan ikke forestille mig, at der i mit tilfælde bliver et problem med de lange sagsbehandlingstider, fordi Politiet har jo fået alle de relevante oplysninger.
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1122 times
Det har desværre intet på sig. Prisen på (at ansøge om) våbentilladelse er en skat, ikke en afgift. Argumentet var at prisen har været den samme siden en gang i 80´erne, og den er aldrig reguleret for løn- og prisudvikling. Men det er jo et ikke-argument, for prisen har aldrig afspejlet udgifterne ved at drive ordningen. Den blev fastsat af én af Schlüter-regeringerne en sen nattetime for at få Finansloven til at hænge sammen.Var det ikke noget med at argumentet for prisstigning på våbenregistrering var bedre service og hurtigere behandlings tid?
Et andet argument var, at det var alt for indviklet for folk at finde ud af at der var to forskellige priser, én for første tilladelse og en anden for de efterfølgende. Det var selvfølgelig indviklet at afregne rigtigt fordi politiets IT løsning også før var kodet af en tal- og ordblind anencephali-patient i skånejob ordning. Så man tog gennemsnittet på den regulerede pris på første og anden tilladelse. Det blev prisen for alle tilladelser, hvilket også er svigagtigt. Det tager jo ikke hensyn til alle os der har 5-7 tilladelser ( eller er det 12?).
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Newbie
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: jylland
Salonriffel, har en kammerat som søgte ca. samtidig på en Tikka T3 og han fik tilladelsen i sidste uge
Så der kommer lidt tilladelser igennem, men ikke mange
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 14 times
Ikke indiskret overhovedet...
Jeg har købt et barreled action system fra Pristine Technologies (https://shootpristine.com/) i kaliber 6.5 CM. De bor i Canada. Systemet minder rigtig meget om det Vaabensmeden sælger. De sælger dog med en anden lås, men fra samme by i Canada, så vidt jeg har forstået og samme pibe fabrikant, som så tilfældigvis bor på samme vej. På den måde kan de sælge det hele som et system uden at jeg skal have noget at gøre med pibe fabrikanten.
- Martin G
- Silver Member
- Interesser: IPSC & Steel Challenge
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 19 times
SKV2 gennem unionen på grov søgt 19-12-21 behandlet 20-04-22 så 17 uger.
Nu er resten op til posten🥳
Nu er resten op til posten🥳
“Der var et egern!”
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg ville glædeligt betale 100kr. mere for tilladelsen, hvis så bare SKV og PAC ville benytte sig af lynpost. Det let hurtigt barbere 14 dage af ventetiden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Martin G
- Silver Member
Ras.Killing skrev: ↑21. apr 2022, 19:43Jeg ville glædeligt betale 100kr. mere for tilladelsen, hvis så bare SKV og PAC ville benytte sig af lynpost. Det let hurtigt barbere 14 dage af ventetiden.
Jeg ville glædelig betale 500kr mere hvis sagsbehandlingen to under 2 uger

Så længe det var et tilvalg ville det være lækkert

“Der var et egern!”
-
- Bronze Member
- Interesser: Terrænpistol
- Geografisk sted: Tureby
- Has thanked: 10 times
Pas nu på i ikke giver dem gode ideer, så kommer det bare til at gælde for alle og også for fornyelser. 500kr x 10 våben = 5000kr ekstra hvergang de skal fornyes, dem ville jeg hellere bruge på ammoMartin G skrev: ↑21. apr 2022, 20:54Ras.Killing skrev: ↑21. apr 2022, 19:43Jeg ville glædeligt betale 100kr. mere for tilladelsen, hvis så bare SKV og PAC ville benytte sig af lynpost. Det let hurtigt barbere 14 dage af ventetiden.
Jeg ville glædelig betale 500kr mere hvis sagsbehandlingen to under 2 uger
Så længe det var et tilvalg ville det være lækkert![]()

-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 1 time
Er der nogle som har modtaget tilladelse til natkikkert, efter det nye system er taget i drift ?
mvh
Peter
mvh
Peter
-
- Banned
Bare rolig. Det bliver væk i posten. Og når du indgår en klage til post Danmark skal du vente på deres behandlingstid og så skal de også lige se om de kan finde det og når de så ikke har fundet det så kan SKV lave et nyt og sende det med posten som stadig tager 14 dage, hvis det altså når frem.
Så som jeg siger august..... 2023

- Martin G
- Silver Member
Frantz skrev: ↑27. apr 2022, 10:52Bare rolig. Det bliver væk i posten. Og når du indgår en klage til post Danmark skal du vente på deres behandlingstid og så skal de også lige se om de kan finde det og når de så ikke har fundet det så kan SKV lave et nyt og sende det med posten som stadig tager 14 dage, hvis det altså når frem.
Så som jeg siger august..... 2023![]()
Har da lige fået et nyt kort da det gamle var slidt ned, det tog da kun lige knap 1 uge

“Der var et egern!”
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Status fra SKV om PAC:
P.t. ser ekspeditionstiderne hos PAC således ud:
SKV 1 - 9 uger
SKV 2 - 13 uger
SKV 3 - 15 uger
SKV 4 - 13 uger
SKV 5 - 16 uger
SKV 6 - 14 uger
Våbenpas - 0 uger ( da alle våbenpas p.t. er behandlet, oplyst af PAC)
Til info er organisationerne inviteret til dialogmøde om Politiets Våbenregistrering tirsdag den 24/05 2022.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Herluf
- Gold Member
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Jeg ved ikke om der er noget særligt med erhvervs tilladelser, jeg søgte på en riffel de. 17. december, jeg venter stadig, på trods af at to gange har de nu sagt "den kommer i næste uge", første gang for 5 uger siden.
-
- Platin Member
Er i gang med uge 14 for en salonriffel på jagttegn...