Snazzy skrev: ↑9. sep 2018, 09:44
Rigsby skrev: ↑8. sep 2018, 08:15
Snazzy skrev: ↑7. sep 2018, 23:30
Jeg er vitterligt på bar bund ang. hvad jeg gør mht advokat.
Er der ingen der har lidt input til idéer hvem jeg burde vælge?
Jeg tror, for at der reelt kan komme nye input, at du er nødt til at komme med en statusopdatering.
Hvis sagen er anket så har du vel reelt en advokat, hvis sagen ikke er anket er det så for sent bla. bla. bla.
Statusopdatering! datoer mv. så er det nemmere
Status er at jeg har fået lov at anke, men min advokat ikke har lov til at være advokat i landsretten, jeg har nogle dage til at vælge.
Okay, det giver lidt mere at arbejde med!
Så er det jo nok Vestre Landsret som skal behandle din sag!
Mit råd, hvis nogen gider høre det, er at tage kontakt til den advokat som ligger tættest på retten og som samtidig har møderet for Landsretten, Jeg har selv kendskab til et par stykker som er tæt på men jeg tænker at det kan du nok selv google F.eks. "advokat møderet landsret Viborg" eller et opslag på Kraks.
Kontakt advokaten telefonisk eller hvis du har mod på det, mød op på kontoret og få en snak med sekretæren og aftal et tidspunkt for et møde, husk at det skal være hurtigt, det er den nye advokat som skal indsende "Kæreskriftet" og vedkommende skal rekvirere det gamle materiale fra din foregående advokat.
Når dette er sket så aftaler I at mødes og I gennemgår sammen sagen, herefter råder han/hun dig til hvad i gør rent taktisk, f.eks. bringer den "falske" tilladelse frem endnu engang osv. osv. eller advokaten kan også råde dig til at lade sagen falde. det er jo ham som er professoren (so to speak).
Her er det vigtigt at du ikke lader dig rive med af hvor uretfærdigt at det hele er, men nøgternt fortæller ham sagens essens, hvor har du købt kniven, var der billede af skeden, nævnt som halskniv i annoncen, osv. osv og så lader advokaten gøre sit arbejde og råde dig fremadrettet.
Man kunne jo rent faktisk også forklare ham at kniven ikke er lavet til at hænge rundt om halsen (eller hvad det nu hedder) men at det er skeden som er beregnet til det og den har du ikke bestilt med så HVIS den er kommet med i pakken så er det uden dit vidende (hvis det da ellers er tilfældet)
Vær ærlig overfor advokaten og fortæl tingene som du ser dem og rod dig ikke ud i noger juridisk, det er ham som er bedst til det (tænker jeg)
Håber at dette hjælper.
God vind
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"