Sigtet for overtrædelse af våbenloven - Må jeg eventuelt se jeres våbentilladelser?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Re: Sigtet for overtrædelse af våbenloven - Må jeg eventuelt se jeres våbentilladelser?

Indlæg af Slettes3 » 28. aug 2018, 19:12

Snazzy skrev:
18. apr 2018, 12:24
jeg har kontaktet min advokat om at jeg gerne vil anke sagen, og hun fastholder man skal have en tilladelse til at indføre et våben, og den havde jeg ikke.

Hun virker meget imod at jeg overhovedet anker.
Det er lidt utroligt. Jeg har importeret mange knive igennem tiden og har aldrig endnu fået noget inddraget med efterfølgende sigtelse.

Jeg kan som jæger købe og indføre knive til brugsformål(jagt, fiskeri, byggeri osv) uden at skulle søge importtilladelse. Hvor er logikken i at søge importtilladelse på noget der er frit tilgængelig i handlen?..

Jeg sidder lidt med byggesagsbehandling at gøre og jeg kan informere at det er ikke kun i politi/told idiotien reagere. Det er begyndt ligesom igen som man sagde i gamle dage...kan man ikke få et job i det private fordi man ikke var klog nok, kan man altid få et job i Staten.

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Lovgivningen
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 87 times
Been thanked: 59 times

Re: Sigtet for overtrædelse af våbenloven - Må jeg eventuelt se jeres våbentilladelser?

Indlæg af Snazzy » 29. aug 2018, 18:53

Rigbymauser skrev:
28. aug 2018, 19:12

Det er lidt utroligt. Jeg har importeret mange knive igennem tiden og har aldrig endnu fået noget inddraget med efterfølgende sigtelse.

Jeg kan som jæger købe og indføre knive til brugsformål(jagt, fiskeri, byggeri osv) uden at skulle søge importtilladelse. Hvor er logikken i at søge importtilladelse på noget der er frit tilgængelig i handlen?..

Jeg sidder lidt med byggesagsbehandling at gøre og jeg kan informere at det er ikke kun i politi/told idiotien reagere. Det er begyndt ligesom igen som man sagde i gamle dage...kan man ikke få et job i det private fordi man ikke var klog nok, kan man altid få et job i Staten.
Det mærkelige ved sagen er satme da også at politiet har prøvet at forfalske min tilladelse i retten, finder ud af de har "lavet en fejl" - godkender jeg HAR TILLADELSE TIL EN HALSKNIV, men alligevel får mig dømt for manglende importtilladelse.

Havde jeg søgt importtilladelse på den kniv dengang, havde jeg fået den, da den ikke var afbilledet med en 5 øres skede med hul i. :getout:

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Snazzy » 7. sep 2018, 23:30

Jeg er vitterligt på bar bund ang. hvad jeg gør mht advokat.
Er der ingen der har lidt input til idéer hvem jeg burde vælge?

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af Rigsby » 8. sep 2018, 08:15

Snazzy skrev:
7. sep 2018, 23:30

Jeg tror, for at der reelt kan komme nye input, at du er nødt til at komme med en statusopdatering.

Hvis sagen er anket så har du vel reelt en advokat, hvis sagen ikke er anket er det så for sent bla. bla. bla.

Statusopdatering! datoer mv. så er det nemmere
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af GåsPåGaffelen » 8. sep 2018, 09:11

Prøv Niels Erik Norsker. Han har flere gange været nævnt her inde, i forbindelse med diverse sager omkring våben.

https://www.njordlaw.com/da/employee/nils-erik-norsker/

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Snazzy » 9. sep 2018, 09:44

Rigsby skrev:
8. sep 2018, 08:15
Snazzy skrev:

Jeg tror, for at der reelt kan komme nye input, at du er nødt til at komme med en statusopdatering.

Hvis sagen er anket så har du vel reelt en advokat, hvis sagen ikke er anket er det så for sent bla. bla. bla.

Status er at jeg har fået lov at anke, men min advokat ikke har lov til at være advokat i landsretten, jeg har nogle dage til at vælge.

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 9. sep 2018, 22:22

Snazzy skrev:
9. sep 2018, 09:44
Rigsby skrev:
8. sep 2018, 08:15
Snazzy skrev:

Status er at jeg har fået lov at anke, men min advokat ikke har lov til at være advokat i landsretten, jeg har nogle dage til at vælge.
Okay, det giver lidt mere at arbejde med!

Så er det jo nok Vestre Landsret som skal behandle din sag!

Mit råd, hvis nogen gider høre det, er at tage kontakt til den advokat som ligger tættest på retten og som samtidig har møderet for Landsretten, Jeg har selv kendskab til et par stykker som er tæt på men jeg tænker at det kan du nok selv google F.eks. "advokat møderet landsret Viborg" eller et opslag på Kraks.

Kontakt advokaten telefonisk eller hvis du har mod på det, mød op på kontoret og få en snak med sekretæren og aftal et tidspunkt for et møde, husk at det skal være hurtigt, det er den nye advokat som skal indsende "Kæreskriftet" og vedkommende skal rekvirere det gamle materiale fra din foregående advokat.

Når dette er sket så aftaler I at mødes og I gennemgår sammen sagen, herefter råder han/hun dig til hvad i gør rent taktisk, f.eks. bringer den "falske" tilladelse frem endnu engang osv. osv. eller advokaten kan også råde dig til at lade sagen falde. det er jo ham som er professoren (so to speak).

Her er det vigtigt at du ikke lader dig rive med af hvor uretfærdigt at det hele er, men nøgternt fortæller ham sagens essens, hvor har du købt kniven, var der billede af skeden, nævnt som halskniv i annoncen, osv. osv og så lader advokaten gøre sit arbejde og råde dig fremadrettet.

Man kunne jo rent faktisk også forklare ham at kniven ikke er lavet til at hænge rundt om halsen (eller hvad det nu hedder) men at det er skeden som er beregnet til det og den har du ikke bestilt med så HVIS den er kommet med i pakken så er det uden dit vidende (hvis det da ellers er tilfældet)

Vær ærlig overfor advokaten og fortæl tingene som du ser dem og rod dig ikke ud i noger juridisk, det er ham som er bedst til det (tænker jeg)

Håber at dette hjælper.

God vind
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Snazzy » 23. maj 2019, 19:07

Jeg har i dag været i landsretten og får svar onsdag kl 10

:NVFrules:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 144 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 23. maj 2019, 19:39

Snazzy skrev:
23. maj 2019, 19:07

Super :10:
Hvad siger din mave fornemmelse?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Snazzy » 24. maj 2019, 12:36

Min mave fornemmelse har desværre intet at sige, i det argumentet går pt på hvorvidt jeg vidste der fulgte en nylon snor med eller ej og hvis ikke om jeg skulle ha spurgt sælgeren :wall:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 24. maj 2019, 12:44

Snazzy skrev:
24. maj 2019, 12:36
Min mave fornemmelse har desværre intet at sige, i det argumentet går pt på hvorvidt jeg vidste der fulgte en nylon snor med eller ej og hvis ikke om jeg skulle ha spurgt sælgeren :wall:
Tænk, at voksne, fornuftige mennesker i Danmark anno 2019 skal tænke på, om der medfølger en snor eller ej med en kniv, de har indkøbt på nettet.

Og samtidigt kan ægte kriminelle skaffe pistoler, håndgranater og fuldautomatiske stormrifler til voldsopgør.

Vi er kommet langt ud på landet, desværre.

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Indlæg af Allan3 » 24. maj 2019, 13:51

Snazzy skrev:
23. maj 2019, 19:07

Jeg syntes det er underligt at en sag af denne størrelse ikke bliver afgjort samme dag.

Jeg agere domsmand i østre landsret, det er typisk meget store sager som tager flere dage.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 24. maj 2019, 19:19

Det vil desværre nok drukne i valget, men burde man ikke inddrage pressen i denne absurde historie.. Hvis nu nogen kendte en forholdsvis fornuftig og saglig journalist, og så på forsiden af et eller andet avis medie...

Bare for at udstille tåbeligheden i lovgivningen..
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 24. maj 2019, 19:26

Timber skrev:
24. maj 2019, 19:19
Hvis nu nogen kendte en forholdsvis fornuftig og saglig journalist .......
Eksisterer ikke!

De vil tage imod historien med kyshånd, vende sagen på hovedet og skrive en historie om hvor godt det var at loven blev brugt til at fjerne (Dræber)kniven fra gadebilledet og ,.......

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 270 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 24. maj 2019, 19:45

Helt enig, der skal ikke gås til pressen i denne sag, gennemsnit danskeren, vil blive skæmt, af denne kniv type., og vil have svært ved at se hvad man skal bruge den til.

Mvh

Grey

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 24. maj 2019, 20:05

Greyberd63 skrev:
24. maj 2019, 19:45
Helt enig, der skal ikke gås til pressen i denne sag, gennemsnit danskeren, vil blive skæmt, af denne kniv type., og vil have svært ved at se hvad man skal bruge den til.

Mvh

Grey
Det var ikke så meget knivtypen, men mere absurditeten i at det er et hul i en skede, eller en snor der afgør om den er ulovlig, eller ej..
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 270 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 24. maj 2019, 20:12

Ikke så meget lovligheden jeg tænkte på, tror at herr og fru damark, har svært ved at se formålet med denne knivtype, halskniv eller ej

Billede

Der er andre sager, omkring halskniv eller ej, hvor vi vil stå bedre i befolkningen

Mvh
Grey

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 342 times
Been thanked: 400 times

Indlæg af Oscar123 » 24. maj 2019, 23:11

Greyberd63 skrev:
24. maj 2019, 20:12
Ikke så meget lovligheden jeg tænkte på, tror at herr og fru damark, har svært ved at se formålet med denne knivtype, halskniv eller ej
Tja, den kunne muligvis være velegnet som bugåbner til brækning af vildt eller som svampekniv… :???:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Snazzy
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Snazzy » 29. maj 2019, 10:23

JEG ER FRIFUNDET!!!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 29. maj 2019, 10:26

Snazzy skrev:
29. maj 2019, 10:23
JEG ER FRIFUNDET!!!
Sådan!!

Detaljer mand! Detaljer! :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 29. maj 2019, 11:07

Snazzy skrev:
JEG ER FRIFUNDET!!!
Til lykke! :razz:
Det er dagens gode nyhed!

Godt at du tog kampen - og for at du holdte os opdateret.

Vil du evt. dele domsafsigelsen?

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 342 times
Been thanked: 400 times

Indlæg af Oscar123 » 29. maj 2019, 11:27

Rigtig stort tillykke herfra.. :danishgun:

Godt at du stod fast og kørte den ”hele vejen”. Med lidt held kan denne dom danne præcedens fremover og få politi/anklagemyndighed til at tænke sig lidt mere om inden de sætter sådanne tåbelige - men potentielt omkostningsfulde - sager i gang.

Når du har drukket din champagne ville det være rigtig fint om du kunne fortælle lidt om domsforhandlingen og baggrunden for frifindelsen.

Så blev det alligevel en god dag.. :thumbup:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
7TCU
This member is
This member is
Has thanked: 50 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af 7TCU » 29. maj 2019, 12:09

Snazzy skrev:
JEG ER FRIFUNDET!!!
Kæmpe tillykke :danishgun: :danishgun:
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 29. maj 2019, 12:21

Stort tillykke!

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Dumpe » 29. maj 2019, 12:32

Kæmpe stort tillykke :danishgun:

Besvar