ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Så er opfordringen til misbrug af transporttilladelser fjernet fra tråden.
De ærede medlemmer bedes tilse at sådanne opfordringer ikke fremsættes igen.
Mvh.
Moderator.
De ærede medlemmer bedes tilse at sådanne opfordringer ikke fremsættes igen.
Mvh.
Moderator.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Venter spændt på min… da min bør være væsentlig før primo september…. Ihvertfald sendt væsentlig før… så håber da bare det er formanden, som ikke har nusset sig sammen til at tage den med i foreningen….
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 100 times
Kan også være der er en fejl i ansøgning og “nogen”
har glemt og melde det bag ud….
Så måske formand skulle tjekke hvis han ikke har gjort
det.
Det er set og hørt mange gange i år at det kikser

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- WRanG
- Bronze Member
- Interesser: Krybdyr, våben,
- Geografisk sted: 7800 skive
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Af og til kan det også være en god ide at ringe ind og høre hvordan status på ens ansøgning er, på trods af at folk siger at det kun sløver det hele ned for alle....
Jeg havde købt en jagtriffel på Lauritz, ansøgte om tilladelse, og ventede troligt... Syntes egentlig det tog halv lang tid med at få tilladelsen.
Jeg fatter knoglen og hører hvordan og hvorledes... Ansøgningen om tilladelse findes ikke i deres system og der kan ikke rigtig gøres noget ved det, på trods af at jeg viser kvittering på ansøgningen... "der er ikke så meget andet at gøre end at sende en ny ansøgning"
Pengene for ansøgningen fik jeg dog refunderet efter jeg indsendte beviser for at de var betalt..
Jeg havde købt en jagtriffel på Lauritz, ansøgte om tilladelse, og ventede troligt... Syntes egentlig det tog halv lang tid med at få tilladelsen.
Jeg fatter knoglen og hører hvordan og hvorledes... Ansøgningen om tilladelse findes ikke i deres system og der kan ikke rigtig gøres noget ved det, på trods af at jeg viser kvittering på ansøgningen... "der er ikke så meget andet at gøre end at sende en ny ansøgning"
Pengene for ansøgningen fik jeg dog refunderet efter jeg indsendte beviser for at de var betalt..
- History is written by the victors -
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydning, metaldetektor
- Geografisk sted: Det sønderjydske
- Been thanked: 4 times
Ham jeg handlede med ved Østjysk gættede forsigtigt på 1,5månedFBN skrev: ↑1. dec 2022, 19:57Jeg vil gætte på længere behandlingstid.DigitalTargeter skrev: ↑1. dec 2022, 19:53Nogen der har en ide om hvad "undtaget halvauto" indbærer?
Længere eller kortere behandlingstid?
Mindes at havde læst de skal manuel køres, men kan ikke
lige finde det…..
Nogen der har en holdning til hvornår man bør kontakte politiet og høre om de er i gang?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Giv det halvanden måned plus eventuelt en uge eller to, afhængig af, om du ryger ind i juleferien. Hvornår har du søgt? Hvis ved udgangen af oktober, så ville jeg nok ikke ringe før vi er nået ind i den første uge af januar. Det giver to måneder behandlingstid inkl. nedeperiode omkring jul/nytår.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 18:45
Ham jeg handlede med ved Østjysk gættede forsigtigt på 1,5måned
Nogen der har en holdning til hvornår man bør kontakte politiet og høre om de er i gang?
-
- Bronze Member
Geværet landede d. 24/11, ansøgning blev lavet d. 25/11Flugteren skrev: ↑4. dec 2022, 18:53Giv det halvanden måned plus eventuelt en uge eller to, afhængig af, om du ryger ind i juleferien. Hvornår har du søgt? Hvis ved udgangen af oktober, så ville jeg nok ikke ringe før vi er nået ind i den første uge af januar. Det giver to måneder behandlingstid inkl. nedeperiode omkring jul/nytår.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 18:45
Så vi er inde i januar før jeg bør gøre noget aktivt? (ifald der ikke sker noget inden)
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Ja, så ville jeg minimum give dem til ultimo januar - hvis ikke til 1. februar - før du begynder at ringe, især taget i betragtning af, at der nok ikke er fuldtalligt mandskab på vagt mellem jul og nytår. Det trækker i alt fald en uge af den effektive behandlingstid.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 19:37Geværet landede d. 24/11, ansøgning blev lavet d. 25/11Flugteren skrev: ↑4. dec 2022, 18:53Giv det halvanden måned plus eventuelt en uge eller to, afhængig af, om du ryger ind i juleferien. Hvornår har du søgt? Hvis ved udgangen af oktober, så ville jeg nok ikke ringe før vi er nået ind i den første uge af januar. Det giver to måneder behandlingstid inkl. nedeperiode omkring jul/nytår.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 18:45
Så vi er inde i januar før jeg bør gøre noget aktivt? (ifald der ikke sker noget inden)
Tålmodighed er en dyd, når det kommer til våbensager.

- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 133 times
Sat'me om der ikke er kommet SKV-kort på min .32 SIG Hämmerli P240!Fast Fumble skrev: ↑24. okt 2022, 14:55Sjovt!The Mad Viking skrev: ↑22. okt 2022, 02:03Uh ja, han har rykket flere gange.FBN skrev: ↑21. okt 2022, 22:09Har jeres formand rykket ??The Mad Viking skrev: ↑21. okt 2022, 21:34Eller pistoler fra November…Ras.Killing skrev: ↑21. okt 2022, 19:48Og samtidig er der folk der stadig har SKV rifler hængende i systemet fra Februar..![]()
Jeg har hørt flere eksempler på “gamle” ansøgninger
som ikke er kommet skyldes fejl i ansøgning, skytten har
evt for mange våben ialt eller i kaliber, og så har SKV kontoret
Eller måske politi ikke givet besked![]()
Og han er heller ikke en glad mand..![]()
Det skal “retfærdigvis” siges, at der var en fejlregistrering, som forsinkede det lidt.
Det var så SKV-kontoret selv, som havde klokket i det, og ydermere undladt at ringe til hverken formand eller jeg.
(Hvad skal de så bruge kontaktoplysninger til, når de ikke bruger dem til noget?)
Den er inde i loopet hos PAC nu, men er landet i ansøgningerne fra omkring Marts, så den burde være på trapperne.
Uden at nævne hvilket SKV-kontor, som har nosset i det, kan jeg dog oplyse at klubben kører alle ansøgninger (Hvor det er muligt) igennem Vingsted fremover..![]()
Det var også dem som lagde min 9mm på hold i 9 mdr uden at informere mig eller formanden om det.
Fremover er alle mine pistoler til DGI discipliner!

Det tog jo også kun lidt over et år...
Sidste gang min formand (Igen) ringede for at rykke, mente hverken Unionen eller PAC, at de havde fået ansøgningen.

Det fortog sig så, da vi havde screenshots af både "Efterforskes" (Forkert registrering) og selve igangsættelsen af ansøgningen.
Jeg tænker at nogen har glemt den, for derefter at benægte og så lige pludselig sende kortet.

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Jeg kan sgu' ikke finde hoved og hale i sagsbehandlingen længere, med hvornår sager er sendt ind, og hvornår de er færdigbehandlet
For slet ikke at tale om der nu ligger sager tilbage til 2/11, som stadig ikke er kommet til status "Behandles hos PAC". Normalt plejer det at ske indenfor højst et par dage hos DGI at de skifter status.

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Ja, der er pudsigt, jeg spekulerer på om den skifter status når den bliver sendt fra Vingsted eller når PAC registrere den er dukket op. Hvis det er det sidste er der jo en forklaring.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Bronze Member
Ja det må du jo nok have ret iFlugteren skrev: ↑4. dec 2022, 19:51Ja, så ville jeg minimum give dem til ultimo januar - hvis ikke til 1. februar - før du begynder at ringe, især taget i betragtning af, at der nok ikke er fuldtalligt mandskab på vagt mellem jul og nytår. Det trækker i alt fald en uge af den effektive behandlingstid.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 19:37Geværet landede d. 24/11, ansøgning blev lavet d. 25/11Flugteren skrev: ↑4. dec 2022, 18:53Giv det halvanden måned plus eventuelt en uge eller to, afhængig af, om du ryger ind i juleferien. Hvornår har du søgt? Hvis ved udgangen af oktober, så ville jeg nok ikke ringe før vi er nået ind i den første uge af januar. Det giver to måneder behandlingstid inkl. nedeperiode omkring jul/nytår.DigitalTargeter skrev: ↑4. dec 2022, 18:45
Tålmodighed er en dyd, når det kommer til våbensager.![]()
Lidt hårdt når man har været oppe og klappe på geværet

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Som jeg forstår det, så er det når SKV sender den. Jeg talte med Alice fra SKV i dag, og hun kunne fortælle at de i øjeblikket prioriterer at ekspedere de SKV som kommer retur fra PAC, og derfor ligger SKV'er længere, før de bliver sendt videre til PAC. Brøndby hænger så endnu mere i bremsen, som vanligt.Bofhenator skrev: ↑5. dec 2022, 10:03Ja, der er pudsigt, jeg spekulerer på om den skifter status når den bliver sendt fra Vingsted eller når PAC registrere den er dukket op. Hvis det er det sidste er der jo en forklaring.
Hun mente også, at med den dynge som PAC har i øjeblikket, så gør det ikke den store forskel hvornår sagerne kommer til dyngen.
Hun fortalte også, at det er den dato som PAC har modtaget en SKV på, som de angiver på deres statusside. Dvs. at SKV'en sikkert har forladt skyttens og formandens hænder en del uger inden den kommer til PAC.
Den seneste SKV for min forening, som er markeret færdigbehandlet, og hvor vi kun venter på PostNord er sendt fra foreningen og betalt medio august.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Og jeg har lige fået oplyst af PAC, at den SKV2 fornyelse jeg har sendt i August (som SKV Brøndby har videresendt til PAC i September), og som også skal forlænges i det våbenpas jeg også har sendt ind til PAC, den kan jeg glemme alt om at få retur inden mit næste internationale stævne (6. Januar).
Jeg forklarede den rare PAC medarbejder i så roligt tonefald som jeg magtede, at der er tale om en pistol jeg har haft i 10 år, har haft på våbenpas nogenlunde lige så længe, og at jeg er den samme som jeg har været de sidste 10 år, så det er bare to udløbsdatoer der skal forlænges (den ene med kuglepen, kan jeg se), om det virkelig kan passe at det er for sent at starte forlængelses ansøgningen ½ år forud, og om det virkelig skal koste mig deltagelsen i matchen?
Og ja, det skulle det.

Jeg kommer til at tæve BÅDE konen OG børnene i aften, og det er PAC's SKYLD!!!

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Har lige fået en Glock 17 igennem. Søgt ultimo august, modtog tilladelsen i går.
Den er søgt igennem SKV Vingsted.
Den er søgt igennem SKV Vingsted.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Øhm kan vi ikke lad være med ar skrive sådan noget på et offentligt Forum det er ikke noget der er rart at læse. Jeg håber det bare er et forsøg på at beskrive hvor skuffet du er, og ikke din egentlige plan.Fast Fumble skrev: ↑8. dec 2022, 13:39![]()
![]()
- Halvautomat
- Gold Member
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 3 times
Alm våbentilladelse lige omkring 1 mdr. Pt
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 13 times
Fast Fumble skrev: ↑8. dec 2022, 13:39![]()
![]()

- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Hvis ikke du kan se, dette er tyk humor, så bør du få et sarkasmecrashkursus hos Carl Mar MøllerFastanhol skrev: ↑8. dec 2022, 18:52Øhm kan vi ikke lad være med ar skrive sådan noget på et offentligt Forum det er ikke noget der er rart at læse. Jeg håber det bare er et forsøg på at beskrive hvor skuffet du er, og ikke din egentlige plan.Fast Fumble skrev: ↑8. dec 2022, 13:39![]()
![]()

Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Opdateret d.d.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 42 times
Jeg kan se, at de igen hænger i bremsen på almindelige jagtvåben tilladelser. Jeg burde efterhånden vide bedre end, at man ikke skal købe julegaver, der involverer PAC's indblanding... 

- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Det kan du sagtens, du skal bare være lidt pessimistisk mht hvilket årstal - Jul 2024 tror jeg godt du kan nå at få en tilladelse til f.eks.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Fair nok vi er jo alle forskellige. Det gik bare langt over min grænse skal nok bare have en pause fra NVFCaspian1911 skrev: ↑9. dec 2022, 09:25Hvis ikke du kan se, dette er tyk humor, så bør du få et sarkasmecrashkursus hos Carl Mar MøllerFastanhol skrev: ↑8. dec 2022, 18:52Øhm kan vi ikke lad være med ar skrive sådan noget på et offentligt Forum det er ikke noget der er rart at læse. Jeg håber det bare er et forsøg på at beskrive hvor skuffet du er, og ikke din egentlige plan.Fast Fumble skrev: ↑8. dec 2022, 13:39![]()
![]()
![]()
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 25 times
Har fået min SKV idag. Sendt første gang 29 juli, kom retur pga det viste sig at det var den gamle udgave af SKV ansøgningen jeg havde brugt. Sendt afsted igen 19 aug. Dvs 3 måneder og 20 dage.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Anmeldelse af glatløbet haglbøsse (halvauto), indsendt et eller andet tidspunkt i September 2021, modtaget 12/12-22. Jeg havde helt glemt det.
Der manglede en vedhæftning så jeg ringede og talte med PAC. De kunne oplyse at de p.t. arbejde på tilladelser modtaget ultimo September ifm. en ansøgning om tilladelse til en halvautomatisk riffel jeg har liggende.
Der manglede en vedhæftning så jeg ringede og talte med PAC. De kunne oplyse at de p.t. arbejde på tilladelser modtaget ultimo September ifm. en ansøgning om tilladelse til en halvautomatisk riffel jeg har liggende.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.