Elbæk skrev:
Et indgående kendskab til den tidligere inkarnation af knivloven og dennes håndhævelse, ville betyde at du var klar over at ingen af de knivtyper, som var ulovlige under den gamle lov, men som under den nye nu er lovlige, kunne erhverves og besiddes lovligt på en samlertilladelse til blankvåben (populært kaldet en "blankvåbentilladelse") - altså ikke med mindre man fik dispensation direkte fra justitsministeriet (hvilket ingen, jeg har kendskab til, har fået).
Jeg har et indgående kendskab til reglerne og til hvordan reglerne bliver fortolket af politi og ved domstolene.
Statistisk over, hvem og hvor mange tilladelser, der er givet af politi eller JM, har jeg intet kendskab til.
Elbæk skrev:Jeg ved ikke hvad du forventer af dit medlemsskab af NVF - måske det du får lige nu? Du har formået at gøre din entre - jeg giver dig ingen point for elegance. Men, beundrer, for så vidt, din ihærdighed.
Velkommen til - du er blevet bemærket.
Jeg tror, at jeg forventede at finde ligesindede mennesker, som har en stor interesse for knive som redskaber, men som også har forståelse for, at vi lever i et samfund, hvor knive ikke er socialt eller juridisk accepteret i alle offentlige sammenhænge.
Jeg har ingen EDC opgaver, når jeg går i byen, og hvis der pludseligt opstår en, så lever jeg med, at der er et kompromis i samfundet om, at jeg har ret til at medbringe en kniv, hvis jeg på forhånd ved, at jeg får brug for den, men ikke i situationer, hvor der kan være mange mennesker, alkohol og hvor det primære sigte er noget socialt.
Jeg lever med, at du ikke giver point for elegance Elbæk. Jeg er ikke herinde for at få anerkendelse, likes eller respekt. Jeg er for at debattere et enme, der interesserer mig, og for at lade mig blive klogere af andres velunderbyggede synspunkter. Dem har jeg ikke hørt endnu.
Det undrer mig derfor, at I har så svært ved at acceptere, at en meget stor del af samfundet ikke ønsker at se jer med kniv i nattelivet.
I argumenterer for, at I vil have frihed under ansvar, og at I sagtens kan håndtere den frihed. Men I glemmer bare, at der kun skal én klovn til at misbruge det ansvar, så er tilliden til jer væk. Og der har været ikke bare én - men utallige klovne, der ikke kunne finde ud af, at lade kniven bliver i lommen. Så jer der går med kniv i byen,
I har fået chancen, og I f*ckede det up - ikke bare en gang, men utallige gange. Så nu har man skærpet visse dele af knivlovgivningen for at forhindre
bare nogen af de episoder, der vil opstå, når man blander alkohol, med knive og mange mennesker samlet på et sted.
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner, gode intentioner om at have en fornuftig omgang med knive. Men hvad sker der, hvis du er i byen Elbæk, og du snapper, fordi en eller anden idiot rager på din dame, og truer dig med tæsk, fordi du beder ham om at skride. Hvad sker der hvis du er skidefuld og din dømmekraft er på sit absolut laveste niveau? Det kan godt være, at du lader kniven ligge i lommen, men tror du at alle dine meddebatører herinde ville gøre det samme i 100 ud af 100 tilfælde?