Jeg har det faktisk på et par af mine våbentilladelser, men lige denne gang, bad jeg om det i feltet "Supplerende oplysninger" hvor jeg skrev min forespørgsel.
Forespørgslen er meget reel, og der er intet fordækt i det. Jeg havde dog forventet en opringning, des angående, men jeg havde åbenbart formuleret det ordenligt og rimeligt.
Man kan altså også købe spande med 1.000 .22 LR skud i, men de er fra Remington, så det kan sikkert være lige meget
Sportsskytter må altså også have temmelig meget liggende, i hhv. kort og langdistance.
Da jeg købte min .17 HMR var prisen pr skud kun lige kommet op på 3,-/skud, og de kunne handles for under dette, men nu er den nærmere 4,- og nok næppe under 3,-/skud. Og så er den fest lukket, da jeg ikke er langt fra, at kunne genlade så meget andet, når den dag kommer.
Jeg snakkede en af gangene med en sagsbehandler, og han var helt rolig, da jeg bad om 1.500,- til given kaliber, og sagde, at når det ikke var mere end det, så var det lige til. Han havde forventet at jeg havde bedt om et større arsenal.
Vil man både træne og jage, med samme kaliber, så er 500 skud ikke ret meget.
Så spørg pænt, argumenter fornuftigt og lad være med at misbruge deres tillid, så kan man fint få lidt mere at gøre med