"Nyhed" fra Danmarks Jægerforbund:
Igen muligt at få tilladelse til genopladning af ammunition..
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=1302
genladningstilladelser igen igen igen
- Redakula
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 15 times
Re: genladningstilladelser igen igen igen
Hmm... Men ikke noget nyt mht. en ny blanket eller en fortolkning af reglerne.HePe skrev: Igen muligt at få tilladelse til genopladning af ammunition..
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=1302

Nogen der har en ide om de nuværende regler for selve indretning af rum osv. videreføres uændrede eller om der også kan hænde at ske en ændring her?
Reglerne for opbevaring er jo lempet lidt så man kunne jo håbe der også skete en justering af resten. Som reglerne er nu er det jo ret svært at overholde dem medmindre man har megen plads og mulighed for at bygge om til det

/redakula ;-)
A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin
A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Indtil videre har jeg kun set en foreløbig løsning, hvor politiet (i dette tilfælde Københavns politi) har udstedt et tillæg til en genopladningstilladelse med de gamle regler.
Tillægget ses nedenfor:
Tillægget ses nedenfor:
- Vedhæftede filer
-
- Tillæg til genopladningstilladelse (røgsvagt krudt)
- _Tillaeg_Genopladningstilladelse_roegsvagt krudt.jpg (59.78 KiB) Vist 1196 gange
- 2duer
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 24 times
Min genladetilladelse udløb 12. maj 2009. Jeg søgte fornyelse i god tid inden udløb. Jeg har ikke fået min tilladelse endnu, så jeg kan faktisk ikke købe genladeting lige nu. Jeg har henvendt mig til våbenkontoret i Esbjerg og fået det svar, at jeg faktisk har tilladelse, men man venter stadig på de rette formularer. Hvor længe skal vi vente? 

Riffel fra .17 til .500