Midway overholder ikke dansk lovgivning
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Midway overholder ikke dansk lovgivning
Der er åbenbart nogle enkelte, der ikke har forstået preceptiv og betydningen heraf. Og at en enkelt skriver, at han er ville være nervøs, hvis alle var enige med mig, er da bare enormt trist. For loven er klokkeklar og der er INTET at være i tvivl om. Så hvis der stadig er nogle, der har en anden opfattelse af Midways brud på danske love, så er JEG nervøs.
Nå, skidt med det, jeg ville jo egentlig bare gøre jer andre opmærksomme på problematikken. Det er godt at kende sine rettigheder og hvilke love forhandlerne skal overholde. Ikke for at være nidkær eller den slags, men fordi det er nemmest for alle parter, når der er ens og klare spilleregler.
Tro mig, jeg er selv selvstændig og handler også med private, så det er ikke fordi jeg ikke kender problematikken til bevistløshed. Jeg var engang i et firma, hvor man bevist fravalgte alle private kunder, fordi man ikke ville lege bibliotek for teknikliderlige kunder... forståeligt nok, da man handlede med det nyeste grej indenfor sjov elektronik; styring, mili, offshore, medico m.m.
Nå, skidt med det, jeg ville jo egentlig bare gøre jer andre opmærksomme på problematikken. Det er godt at kende sine rettigheder og hvilke love forhandlerne skal overholde. Ikke for at være nidkær eller den slags, men fordi det er nemmest for alle parter, når der er ens og klare spilleregler.
Tro mig, jeg er selv selvstændig og handler også med private, så det er ikke fordi jeg ikke kender problematikken til bevistløshed. Jeg var engang i et firma, hvor man bevist fravalgte alle private kunder, fordi man ikke ville lege bibliotek for teknikliderlige kunder... forståeligt nok, da man handlede med det nyeste grej indenfor sjov elektronik; styring, mili, offshore, medico m.m.
/Nick
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Jeg havde lidt svært ved lige at forstå dit indlæg i første omgang. Jeg opfattede det lidt sådan:
Jeg har købt noget og har fortrudt og nu vil MD have 80,-kr de ikke har krav på.
Men efter at have læst dit indlæg igen, tror jeg, at jeg har forstået det (correct me if I'm wrong).
Du har købt NADA og er derfor ikke blevet snydt (endnu), men du har læst deres betingelser og har opdaget at de (i tilfælde af du fortryder et køb) kræver et ulovligt gebyr.
Er det korrekt? I givet fald så godt spottet, men da jeg gætter på, at de tilfælde hvor et NVF fortryder sit køb og ender med at betale de 80,-kr. er så total minimal, så er spørgsmålet om det er et indlæg værd.
Jeg handler ofte hos Midway og mit eneste kritikpunkt er, at der nogen gange går lidt lang tid, men det har de pænt og høfligt givet en forklaring på.
MD bør naturligvis straks ændre deres INFO vedr. tilbagesendelse og det har du jo også, via korrekt "klage" til dem, gjort dem opmærksom på. PERSONLIGT mister jeg ingen søvn over deres "ulovlige" (or what ever det er) opslag. Og min grundholdning er, at såfremt jeg bestiller noget, jeg fortryder, så har jeg nok selv dummet mig. Sagen er en hel anden, hvis de har sendt mig en forkert eller skadet vare.
Jeg har købt noget og har fortrudt og nu vil MD have 80,-kr de ikke har krav på.
Men efter at have læst dit indlæg igen, tror jeg, at jeg har forstået det (correct me if I'm wrong).
Du har købt NADA og er derfor ikke blevet snydt (endnu), men du har læst deres betingelser og har opdaget at de (i tilfælde af du fortryder et køb) kræver et ulovligt gebyr.
Er det korrekt? I givet fald så godt spottet, men da jeg gætter på, at de tilfælde hvor et NVF fortryder sit køb og ender med at betale de 80,-kr. er så total minimal, så er spørgsmålet om det er et indlæg værd.

Jeg handler ofte hos Midway og mit eneste kritikpunkt er, at der nogen gange går lidt lang tid, men det har de pænt og høfligt givet en forklaring på.
MD bør naturligvis straks ændre deres INFO vedr. tilbagesendelse og det har du jo også, via korrekt "klage" til dem, gjort dem opmærksom på. PERSONLIGT mister jeg ingen søvn over deres "ulovlige" (or what ever det er) opslag. Og min grundholdning er, at såfremt jeg bestiller noget, jeg fortryder, så har jeg nok selv dummet mig. Sagen er en hel anden, hvis de har sendt mig en forkert eller skadet vare.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- The Yeti
- Platin Member
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Næ, det er nærmere som hvis politiet uden grund nægter at udstede en våbentilladelse fx fordi de synes at vedkommende allerede våben nok.Boggieman skrev:lidt ligesom folk der er sure over at få en fart bøde selvom de udemærket ved det koster at køre for hurtigt
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Jeg må tilstå at jeg heller ikke opfattede indlægget som en ”Forbrugerundersøgelse” da jeg skrev i tråden.
Men jeg er vel lidt undskyldt, jeg er fra Jylland, hvor et ord er et ord og ikke kan omstødes af domstolene, så når Midway skriver klart og tydeligt på deres hjemmeside, hvordan DE forholder sig til returvarer, så er det rettesnoren for mig.
Tænk hvis man skulle overholde al den tåbelige lovgivning, vi efterhånden er omgivet af.
Men jeg er vel lidt undskyldt, jeg er fra Jylland, hvor et ord er et ord og ikke kan omstødes af domstolene, så når Midway skriver klart og tydeligt på deres hjemmeside, hvordan DE forholder sig til returvarer, så er det rettesnoren for mig.
Tænk hvis man skulle overholde al den tåbelige lovgivning, vi efterhånden er omgivet af.

Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- The Yeti
- Platin Member
Nu er det ikke anderledes end at en pige under 15 ikke kan give sit samtykke til (lovligt) samleje. Forbrugerpræceptive betyder præcist det samme nemlig at Midway ikke lovligt kan fravige reglerne.Tony Rosgaard skrev:Jeg må tilstå at jeg heller ikke opfattede indlægget som en ”Forbrugerundersøgelse” da jeg skrev i tråden.
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Underlig sammenligning…. Men hvis du mener at fordi noget er under lovgivningen, så skal det overholdes – Uden hensynstagen til normalen i samfundet – Så har du garanteret nok at se til.!The Yeti skrev: Nu er det ikke anderledes end at en pige under 15 ikke kan give sit samtykke til (lovligt) samleje. Forbrugerpræceptive betyder præcist det samme nemlig at Midway ikke lovligt kan fravige reglerne.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Så du skriver altså - her i love og regler subforumet - at du ikke mener lovgivningen skal overholdes?Tony Rosgaard skrev:Underlig sammenligning…. Men hvis du mener at fordi noget er under lovgivningen, så skal det overholdes – Uden hensynstagen til normalen i samfundet – Så har du garanteret nok at se til.!
Tror du ikke du er gået forkert? Hører det ikke mere hjemme i Smalltalk?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Jeg mener at love og regler er en kraftig rettesnor, som bør være retningsgivende i de beslutninger der tages af den sunde fornuft. At indlægget ligger i en forkert tråd, er affødt af trådens retning.
-
- Silver Member
Der er forhåbentlig ingen af jer der mener, at man kun skal opfatte landets love som en "rettesnor"!
Lovene skal overholdes. Basta. Hvis man mener, at de ikke er retfærdige eller givtige ller hvad-ved-jeg nok, for en forhandler, må man finde en anden måde at tjene sine penge på, eller bearbejde den politiske beslutningsgang, så man kan få ændret lovene.
Jeg ser denne slags "smuttere" i salgs- og leveringsbetingelser ufatteligt mange gange qua mit arbejde, og bliver en gang imellem lidt træt af det, for det ER altså ikke raketvidenskab at overholde landets love i den henseende.
At jeg så, 8uden at tøve, ville bestille noget fra Midway, hvis jeg havde brug for det, er en anden sag :-)
Lovene skal overholdes. Basta. Hvis man mener, at de ikke er retfærdige eller givtige ller hvad-ved-jeg nok, for en forhandler, må man finde en anden måde at tjene sine penge på, eller bearbejde den politiske beslutningsgang, så man kan få ændret lovene.
Jeg ser denne slags "smuttere" i salgs- og leveringsbetingelser ufatteligt mange gange qua mit arbejde, og bliver en gang imellem lidt træt af det, for det ER altså ikke raketvidenskab at overholde landets love i den henseende.
At jeg så, 8uden at tøve, ville bestille noget fra Midway, hvis jeg havde brug for det, er en anden sag :-)
/Nick
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
Lige som lejeloven gør at lejer ikke kan stilles dårligere end lejelovens regler foreskriver,Boggieman skrev:tja man accepterer betingelserne når man køber noget der,personligt har jeg ihvertfald intet problem med det da man selv krydser af i feltet at man har læst og forstået deres betingelser inden man kan gennemføre sit køb.
vi ser forskelligt på det og jeg var nok blevet lidt nervøs hvis alle var enige
kan Midways hjemmestrikede regler heller ikke stille onlinekøbere dårligere end købeloven foreskriver,
så jo jeg forstår godt trådstarters harme over at finde en forretningsdrivende som forsøger at tiltage sig retigheder denne ikke har,
Om man er enig i det fornuftige i gældende regler eller ej er underordnet, hverken Midway eller andre kan sætte sig ud over lands lov.
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Stop nu ævleriet... ! Jeg er fuldstændig enig med Gunnut - der er nogen her der har for god tid...
Men det er da en fejl i deres betingelser - så må vi da håbe at de får dem lavet om.
Men at spilde så meget tid på så lidt er da ude i hampen.... Hvis der er noget de skriver forkert OG man står i den situation at man bliver ramt af det - så skal man gøre dem opmærksom på det. Og vil de så ikke rette ind så kan man klage. Og er det en ordentlig webbutik så retter de også ind - hvorfor skulle de ikke det ?
Hvis Midways overtrædelse (hvilket det jo rent teknisk ikke er da ingen endnu er blevet snydt ?) er en af de største kriminelle handlinger man kan finde i dansk detail handel - så skal man have pudset brillerne.
Salgs- og leveringsbetingelser er ikke altid nemt. Og mange af områderne kan ende med diskussioner med kunder. Jeg sælger for et meget pænt to cifret million beløb til både B2B og B2C og VED at diskussioner om bl.a. reklamations ret kan være endeløse....
Men det er da en fejl i deres betingelser - så må vi da håbe at de får dem lavet om.
Men at spilde så meget tid på så lidt er da ude i hampen.... Hvis der er noget de skriver forkert OG man står i den situation at man bliver ramt af det - så skal man gøre dem opmærksom på det. Og vil de så ikke rette ind så kan man klage. Og er det en ordentlig webbutik så retter de også ind - hvorfor skulle de ikke det ?
Hvis Midways overtrædelse (hvilket det jo rent teknisk ikke er da ingen endnu er blevet snydt ?) er en af de største kriminelle handlinger man kan finde i dansk detail handel - så skal man have pudset brillerne.
Salgs- og leveringsbetingelser er ikke altid nemt. Og mange af områderne kan ende med diskussioner med kunder. Jeg sælger for et meget pænt to cifret million beløb til både B2B og B2C og VED at diskussioner om bl.a. reklamations ret kan være endeløse....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- The Yeti
- Platin Member
Tony Rosgaard skrev:Underlig sammenligning….The Yeti skrev: Nu er det ikke anderledes end at en pige under 15 ikke kan give sit samtykke til (lovligt) samleje. Forbrugerpræceptive betyder præcist det samme nemlig at Midway ikke lovligt kan fravige reglerne.
Næ, det jeg mener er at samfundet i begge tilfælde har identificeret en part som i situationen er svagere end den anden og derfor kan forventes at blive trynet/udnyttet. Det har man så lavet nogle regler om ikke må ske, og har samtidigt bestemt at de ikke kan afviges til skade for den svagere part. Det er i øvrigt meget normalt i samfundet at man ikke lader de stærkeste tryne de svageste.
Men hvis du mener at fordi noget er under lovgivningen, så skal det overholdes
Nok ikke helt - det brude det, men jeg kan ikke se mig fri for at kører for stærkt fra tid til anden så og er ikke hellig på den måde. Blitzes jeg, ja så klager jeg heller ikke, for jeg ved jo godt hvad reglerne er.
Uden hensynstagen til normalen i samfundet
Det er i øvrigt meget normalt i samfundet at man ikke lader de stærkeste tryne de svageste.
Så har du garanteret nok at se til.!
Ja helt sikkert, men det har mere at gøre med det at arbejde mere end 37 timer, være far til 2 og samtidigt gerne vil bruge en masse tid på mine fritidsinteresser. Finder du en måde at strække døgnet hører jeg gerne
Nu vil jeg smutte ind og drikke lidt af den sidste glögg og se Jordens søjler - det var der ikke tid til i ugens løb.
-
- Silver Member
HVK > Ja, så MÅ du da meget undskylde, hvis jeg har trådt dig over tæerne, fordi jeg gør andre NVF'ere opmærksomme på en problematik, som det kan være ganske relevant at kende til.
Jeg har levet af bl.a. at lave Salgs- og Leveringsbetingelser gennem mange, mange år efterhånden, så der skal skam meget mere, til at hidse mig op. Men der er tydeligt mange andre, der ikke kender de almindelige love der regulerer disse forhold. Og så er der da intet forgjort i at gøre opmærksom på det.
I øvrigt har Midway allerede overtrådt flere love, det har intet at gøre med, om de HAR solgt under deres nuværende Salgs- og Leveringsbetingelser - det har noget at gøre med, at de er skrevet som de er.
Hvis du synes der bliver tærsket langhalm på emnet, så læs da videre i en anden tråd, der er jo ingen tvang...
- og hav så en fortsat god fredag :-)
Jeg har levet af bl.a. at lave Salgs- og Leveringsbetingelser gennem mange, mange år efterhånden, så der skal skam meget mere, til at hidse mig op. Men der er tydeligt mange andre, der ikke kender de almindelige love der regulerer disse forhold. Og så er der da intet forgjort i at gøre opmærksom på det.
I øvrigt har Midway allerede overtrådt flere love, det har intet at gøre med, om de HAR solgt under deres nuværende Salgs- og Leveringsbetingelser - det har noget at gøre med, at de er skrevet som de er.
Hvis du synes der bliver tærsket langhalm på emnet, så læs da videre i en anden tråd, der er jo ingen tvang...
- og hav så en fortsat god fredag :-)
/Nick
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Hvad er dit virkelige formål med denne tråd, udover at gøre opmærksom på at vi formodentligt bliver snydt for den ublu formue af 80 kr? (der er garanteret 50 % webbutikker der ikke overholder lige netop den regel)
Det er en ligegyldighed af karat, men det er lykkedes dig at hænge dem ud istedet for blot at henvende dig høfligt til dem og gøre dem opmærksom på (dit) problemet.....Flot mester :roll:
Det er en ligegyldighed af karat, men det er lykkedes dig at hænge dem ud istedet for blot at henvende dig høfligt til dem og gøre dem opmærksom på (dit) problemet.....Flot mester :roll:
Mvh Great Dane
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg tror budskabet er kommet igennem til næsten alle, så jeg lukker og slukker.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington