dkduck skrev:Så for at summere:
- er det opfattelsen, at hvis 3 patroner giver funktioneringsfejl, så kan våbnet ikke
indeholde dem?
... og hvad hvis geværet
kan indeholde 3 patroner uden funktioneringsfejl....?

Sagt meget firkantet. Kan vi så ikke være enige om at våbenproducenterne godt ved hvor mange patroner der kan være i en skyder. Kommer du flere i, så roder du med noget du ikke nødvendigvis kan have styr på.
For mange år siden læste jeg en Glock tråd i Guns&Ammo, hvor en skytte havde fundet ud af, at hvis han skilte sin skyder af og kom en patron i kammeret og samlede den på en bestemt måde, så kunne han have "slagstiften" (or what ever) spændt på en sådan måde, at han kun skulle lave hårdt aftræk ved første skud (spørg mig ikke hvordan). Svaret var lidt i stil med mit:
Vi vil ikke en gang prøve og våbnet er ikke designet til dette og det lyder ikke særlige fornuftigt ævle bævle.
Så jeg fastholder at problematikken er total søgt og hvis nogen har fundet ud af (med en enkelte model) at komme en 3. patron i, så bryder de loven og med indlæg som dette så tilsikre de samtidig at nogen måskle ændre loven fordi en ud af 500 forskellige Pumpguns (or what ever) i princippet kan indeholde en patron mere.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R