Jeg kan ikke lige se hvad en slangebøsse har med jagt at gøre, hvorfor skulle det være en del af pensumet? Når du køber en køkkenkniv i en butik, så får du heller ikke remset knivloven op, jeg gør i hvert fald ikke, det er op til en selv at kende reglerne.
Når du skal tvære i det ! ... Som jeg har sagt, havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig en slangebøsse kunne være ulovlig !!! Man sidder jo ikke og læser loven i gennem hver gang man har købt et eller andet gøjl!
olk herinde har kun prøvet at hjælpe dig, så som du selv skriver: Svarer man med en høflig tone, får man også et høfligt tak tilbage
Hvis man prøver på at hjælpe kommer man ikke med en negativ og decideret provokerende tone som du har godt gang i. Så giver man et neutralt svar! Helt ærligt! Syntes det er en arrogant opførsel!
Tak. Så gider vi ikke diskutere det mere, fordi vi bliver åbenbart ikke enige om hvordan man hjælper og snakker til folk.
Var ude og prøve min i en svømmehal (Ja alene, uden andre) Den er utroligt kraftig. Vil kunne skyde gennem en mand på en meters afstand under vandet. Og over vandet vil den være dræbende på noget der vil ligne 20-30 meter.
Tja, jeg bandt en gammel opskåret cykelslange mellem stolperne på et gyngestativ - den kunne skyde småsten op på stålplade-taget på missionshuset ca 200m væk, uden større problem.
Den falder måske ikke ind under den traditionelle definition for en "slangebøsse", men bestemt på virkemåden...

Jeg har arbejdet på et feriecenter, der var nogle arrangementer for turisterne, blandt andet en
KÆMPE slangebøsse der skyder med kokosnødder !
Jeg er lige ved at tro at Danmark er det eneste land i verden der har lovgivning mod sammensætningen af en Y-gren og et par elastikker
Jeg har næppe været mere end 5-6 år gammel da min far snittede en slangebøsse til min bror, og kort efter havde jeg selv en. Vi skød både med småsten og ledningskramper efter blikdåser, papkasser og ikke at forglemme gråsenolikker i kirsebærtræet. Et par år senere gik jeg sammen med en ven om at bukke noget 8mm jern så vi havde indbygget håndstøtte på slangebøsserne, og så turede vi ellers rundt i lokalområdet, og skød efter naturlige mål mens vi gradvist prøvede at forbedre vores muligheder. Vi fik adgang til den lokale maskinfabriks affaldscontainer, hvor vi forsynede os med lokkebrikker ø15x15mm i stål, og hold da op hvor det forbedrede vores muligheder, da vi opnåede stor ensartethed, og dermed træfsikkerhed. På et tidspunkt slap lokkeaffaldet op, og så fandt vi på at støbe blypiller hvor vi som form brugte brugte et egebrædt med borede huller i. Vores forældre vidste udemærket hvad vi lavede, men tiden var en anden for slangebøsser var vist allerede blevet forbudt, men det blev vist stadigt regnet for tilbehør for raske drenge.
Kors hvor jeg glæder mig til at min lille dreng vokser sig større, så skal far nok lære ham lidt om drengestreger, lovgivning eller ej - Han er jo blot en dreng, og drenge vil altid være drenge.....Og det er altså stadigt ikke noget med hverken lilla bleer, politisk korrekthed, blødsøden svanset pædagogik. Han skal lære at bruge en dolk, bue og slangebøsse, og være en rigtig dreng.
Ovenstående er naturligvis nemmere for undertegnede når man bor langt ude i det mørke på en lille landejendom, med langt til naboen, så spar mig for de formanende sødsuppeindlæg

Præcis ! PRÆCIS!!! Lige præcist sådan jeg også har det med tingene!
Det er jo så en gåde, at brosten ikke blev gjort ulovlige i samme runde.
Ja, faktisk, hehe ;)
Så kom jeg da vidst også lidt rundt omkring ... Både
meget positivt og ganske negativt. :)