Nu hører Aalborg og Thisted ikke under samme politikreds og da Nordjyllands Politi skal udstede/ændre din våbentilladelse, så bør du høre dem... Sørg for at få et evt svar på skrift. Selvom jeg ikke kan forestille mig, at de vil give dig noget på skrift, der fraviger lovens bogstav....Superliga skrev:Tror også jeg går ind på stationen og får deres mening. Jeg har jo absolut intet at bruge dem til i Aalborg, (selvom det kunne være fristende at plinke lidt efter rockerne når de brænder dæk af uden for ens lejlighedBoerge skrev:Jeg tror man vil tolke begrebet hustand ( § 21. stk. 9 ) udvidet i dit tilfælde! Har boet hjemme ved dine gamle, og er nu midlertidigt studerende. Spørg det lokale våbenkontor - evt. kan der gives en påtegning på tilladelsen vedr. opbevaringssted.) og det virker lidt voldsomt/dumt at have to våbenskabe med forskellig ejer til at stå klods op ad hinanden Hvilken politikreds vil i så mene jeg skal gå til? Aalborg eller Thisted. Alternativt: Nu hører jeg jo at alle politikredse tolker loven på deres måde, jeg vil ikke skydes ned i Aalborg, hvis jeg kunne få god for det i Thisted, eller omvendt.
Registrering af jagtriffel?
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Kruffe
- Platin Member
Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.
- Kruffe
- Platin Member
Når du får et svar ved sheriffen, så kan du jo lige poste resultatet herinde...Superliga skrev:Tror også jeg går ind på stationen og får deres mening. Jeg har jo absolut intet at bruge dem til i Aalborg, (selvom det kunne være fristende at plinke lidt efter rockerne når de brænder dæk af uden for ens lejlighedBoerge skrev:Jeg tror man vil tolke begrebet hustand ( § 21. stk. 9 ) udvidet i dit tilfælde! Har boet hjemme ved dine gamle, og er nu midlertidigt studerende. Spørg det lokale våbenkontor - evt. kan der gives en påtegning på tilladelsen vedr. opbevaringssted.) og det virker lidt voldsomt/dumt at have to våbenskabe med forskellig ejer til at stå klods op ad hinanden Hvilken politikreds vil i så mene jeg skal gå til? Aalborg eller Thisted. Alternativt: Nu hører jeg jo at alle politikredse tolker loven på deres måde, jeg vil ikke skydes ned i Aalborg, hvis jeg kunne få god for det i Thisted, eller omvendt.
-
- Gold Member
- Interesser: Historiske våben, skydning
- Geografisk sted: Midt-vest jylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Registrering af jagtriffel?
Skal nok lige følge op på det :)Kruffe skrev: Når du får et svar ved sheriffen, så kan du jo lige poste resultatet herinde...
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Gu ville vi så, om ikke andet så for at prikke lidt til dem der ovre på sydsiden af fjorden, men derud over har jeg intet at udsætte på Våben kontoret i ÅlborgKruffe skrev:Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.

står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- Kruffe
- Platin Member
Du ved godt, at det ikke er tilfældigt at Tyren på Vesterbro vender røven mod Nørresundby/Nordenfjords? ;-)Keldda skrev:Gu ville vi så, om ikke andet så for at prikke lidt til dem der ovre på sydsiden af fjorden, men derud over har jeg intet at udsætte på Våben kontoret i ÅlborgKruffe skrev:Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Nu var min bemærkning ikke specielt møntet på personalet i Ålborg, men blot en almen betragtning, at der er ingen der gider at have unødvendigt bøvl med noget, som de kan slippe for.Kruffe skrev:Du ved godt, at det ikke er tilfældigt at Tyren på Vesterbro vender røven mod Nørresundby/Nordenfjords? ;-)Keldda skrev:Gu ville vi så, om ikke andet så for at prikke lidt til dem der ovre på sydsiden af fjorden, men derud over har jeg intet at udsætte på Våben kontoret i ÅlborgKruffe skrev:Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.
Og så blot til din orientering, ikke fordi det betyder noget, Jeg har både boet i Ålborg, Frederikshavn og Skagen, så sammenlagt bliver det til en del år, og mit jagtterræn ligger langt nord for Fjorden, men jeg synes ikke, at Nordjyder er finere end andre.
- Kruffe
- Platin Member
Hvis jeg ellers kan læse, så skriver du ovenfor, at han skal henvende sig i Thisted ligesom dem i Aalborg helst er fri for bøvl. Din kommentar er ikke generel, men møntet på Aalborg. Hvis du mener noget andet, så skal du skrive det...Gråskæg skrev:Nu var min bemærkning ikke specielt møntet på personalet i Ålborg, men blot en almen betragtning, at der er ingen der gider at have unødvendigt bøvl med noget, som de kan slippe for.Kruffe skrev:Du ved godt, at det ikke er tilfældigt at Tyren på Vesterbro vender røven mod Nørresundby/Nordenfjords? ;-)Keldda skrev:Gu ville vi så, om ikke andet så for at prikke lidt til dem der ovre på sydsiden af fjorden, men derud over har jeg intet at udsætte på Våben kontoret i ÅlborgKruffe skrev:Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.
Og så blot til din orientering, ikke fordi det betyder noget, Jeg har både boet i Ålborg, Frederikshavn og Skagen, så sammenlagt bliver det til en del år, og mit jagtterræn ligger langt nord for Fjorden, men jeg synes ikke, at Nordjyder er finere end andre.
Jeg mener bestemt ikke Nordjyder er finere end andre og hvis du ikke kan forstå ironien i ovenstående mht Tyren på Vesterbro, så giver jeg op :-)... Tillykke med at have boet i Aalborg - men det ændrer ikke på, at du ikke kan finde ud af stave til byens navn. Hvis du insisterer på, at det hedder Ålborg, så hedder du vel Graaskaeg :-)
Tror jeg lukker her - denne tråd er ved at udvikle sig til en farce.
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Hvor svært kan det være at forstå, at min kommentar og dermed mit råd er afgivet ud fra den situation, der er beskrevet, og ikke noget som helst andet?! Jeg tror, at jeg fortsætter med at bruge bolleÅ så længe det passer mig og jeg har et dansk tastatur.Kruffe skrev:Hvis jeg ellers kan læse, så skriver du ovenfor, at han skal henvende sig i Thisted ligesom dem i Aalborg helst er fri for bøvl. Din kommentar er ikke generel, men møntet på Aalborg. Hvis du mener noget andet, så skal du skrive det...Gråskæg skrev:Nu var min bemærkning ikke specielt møntet på personalet i Ålborg, men blot en almen betragtning, at der er ingen der gider at have unødvendigt bøvl med noget, som de kan slippe for.Kruffe skrev:Du ved godt, at det ikke er tilfældigt at Tyren på Vesterbro vender røven mod Nørresundby/Nordenfjords? ;-)Keldda skrev:Gu ville vi så, om ikke andet så for at prikke lidt til dem der ovre på sydsiden af fjorden, men derud over har jeg intet at udsætte på Våben kontoret i ÅlborgKruffe skrev:Hvad baserer du det på? Jeg har altid fået fornem behandling af våbenkontoret ved politiet i Aalborg. Jeg går ikke ud fra, at du har den store personlige erfaring med dem? (Kan se du staver Aalborg med bolleå - det vil en nordjyde aldrig gøre ;-) )Gråskæg skrev: Tro mig, dem i Ålborg er garanteret helst fri for noget bøvl.
Jeg mener bestemt ikke Nordjyder er finere end andre og hvis du ikke kan forstå ironien i ovenstående mht Tyren på Vesterbro, så giver jeg op :-)... Tillykke med at have boet i Aalborg - men det ændrer ikke på, at du ikke kan finde ud af stave til byens navn. Hvis du insisterer på, at det hedder Ålborg, så hedder du vel Graaskaeg :-)
Tror jeg lukker her - denne tråd er ved at udvikle sig til en farce.
Hvis denne tråd er ved at udvikle sig til en farce, så har du da selv en stor del af æren for det.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Så kommer der vist ikke mere af værdi frem i tråden.
Det er meget moderne at opsummere, så lad os koge det ned til:
"Spørg politiet der hvor du har folkeregisteradresse, og gør som de anbefaler"
Det er meget moderne at opsummere, så lad os koge det ned til:
"Spørg politiet der hvor du har folkeregisteradresse, og gør som de anbefaler"
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."