Opbevaring af nøgle til våbenskab i en skuffen?.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Re: Opbevaring af nøgle til våbenskab i en skuffen?.

Indlæg af Langenge » 3. okt 2013, 12:44

BentxBetjent skrev:
Håkan Spuhr skrev:Kan man ha husnyckel og bilnyckel med sig så kan man ha vaabenskabs nyckeln med sig med...
Enig.

Men jeg må dog samtidig indrømme at min ekstranøgle er på matriklen... Just in case.. :oops:
Men jeg nægter at tro på at de finder den... :biggrin:
Jeg har haft fornøjelsen af, at besøge Bent på hans matrikel, flere gange.
Han vil kunne gemme et helt våbenskab, og det vil tage flere dage at finde det.
Så man kan ikke bare entydigt sige, at det er uforsvarligt at gemme en nøgle på matriklen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Lasse68 » 3. okt 2013, 12:50

Langenge skrev: Jeg vil godt garantere for, at jeg på min matrikel, kan gemme en nøgle så godt, at en professionel nøglefinder, skal bruger MANGE timer, eller snarere dage, på at finde den!
Enig, men hvis du så skal i dine våbenskabe mere end 2-3 gange om ugen, som jeg tror mange af os herinde skal (fnis), så skal det jo også gerne være lidt praktisk. Så kan det godt være at ideen med en vandtæt nøgleboks i en snor på bunden af gylletanken ikke længere er en mulighed, selv om vi er meget enige om at tyven jo nok ikke lige finder den de første 10 minutter.

Så er det at vi ofte begynder at veje det op mod at det jo også skal være lidt praktisk og hvis størrelsen af nøglen alene gør at vi ikke ønsker at tage den med os, hvor langt tror du så folk vil gå i deres bestræbelser på at gemme den. I øvrigt er en gemt nøgle stadig ikke en lovlig løsning fordi den er jo ikke utilgængelig for andre. En nøgle der er låst væk, er en lovlig løsning men det er bare rigtigt dumt, hvis den ligger i en aflåst skrivebordsskuffe.

PS: Ikke engang min kone ved hvor mine reservenøgler er. Det finder hun ud af den dag jeg dør. Der får hun også information om hvordan hun skal forholde sig i forhold til mine våben. Der vil et par af mine absolut pålidelige våbenfæller træde frem og hjælpe/vejlede. Hun ved at disse folk findes men ikke præcis hvem det er. Fik jeg sagt at jeg opfatter mine våben som noget meget personligt.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. okt 2013, 12:56

Lasse68 skrev:
Langenge skrev: Jeg vil godt garantere for, at jeg på min matrikel, kan gemme en nøgle så godt, at en professionel nøglefinder, skal bruger MANGE timer, eller snarere dage, på at finde den!
Enig, men hvis du så skal i dine våbenskabe mere end 2-3 gange om ugen, som jeg tror mange af os herinde skal (fnis), så skal det jo også gerne være lidt praktisk. Så kan det godt være at ideen med en vandtæt nøgleboks i en snor på bunden af gylletanken ikke længere er en mulighed, selv om vi er meget enige om at tyven jo nok ikke lige finder den de første 10 minutter.

Så er det at vi ofte begynder at veje det op mod at det jo også skal være lidt praktisk og hvis størrelsen af nøglen alene gør at vi ikke ønsker at tage den med os, hvor langt tror du så folk vil gå i deres bestræbelser på at gemme den. I øvrigt er en gemt nøgle stadig ikke en lovlig løsning fordi den er jo ikke utilgængelig for andre. En nøgle der er låst væk, er en lovlig løsning men det er bare rigtigt dumt, hvis den ligger i en aflåst skrivebordsskuffe.

PS: Ikke engang min kone ved hvor mine reservenøgler er. Det finder hun ud af den dag jeg dør. Der får hun også information om hvordan hun skal forholde sig i forhold til mine våben. Der vil et par af mine absolut pålidelige våbenfæller træde frem og hjælpe/vejlede. Hun ved at disse folk findes men ikke præcis hvem det er. Fik jeg sagt at jeg opfatter mine våben som noget meget personligt.
Jamen så er vi to jo nok MEGET ens :razz:
Men her talte jeg også om EKSTRA nøglen.
Og hvis du kun åbner dine våbenskabe et par gange om ugen, så er du USERIØS! Mine er sgu da åbne HVER dag.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 109 times
Been thanked: 91 times

Indlæg af BentxBetjent » 3. okt 2013, 13:20

Langenge skrev:Og hvis du kun åbner dine våbenskabe et par gange om ugen, så er du USERIØS! Mine er sgu da åbne HVER dag.
:rolf: Enig.... :thumbup:

Og der altid et eller andet taget ud når det nu alligevel skal åbnes.. :giggle:

Og med 340m2 stuehus og godt 1000m2 udhuse +hølofter.... Så ønsker jeg indbrudstyve god fornøjelse med at finde min EKSTRAnøgle... Samtidig med at de skal holde en schæfer og en terrier væk fra haserne.. :blink:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 3. okt 2013, 13:23

Jeg har kodelås på mit skab, og "jeg vil til enhver tid anbefale det til min bezte veninde".

Hele nøgleflimmeret er taget ud af ligningen (også muligheden for, at en af ungernes kammerater finder nøglen ved et uheld).
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 109 times
Been thanked: 91 times

Indlæg af BentxBetjent » 3. okt 2013, 13:34

Refraktorius skrev:Jeg har kodelås på mit skab, og "jeg vil til enhver tid anbefale det til min bezte veninde".

Hele nøgleflimmeret er taget ud af ligningen (også muligheden for, at en af ungernes kammerater finder nøglen ved et uheld).
Nu er du jo meget opfindsom.. :razz: Men selvom der er 10000 muligheder (er det ikke 4 cifre?) så kender indbrudstyve også de mest brugte koder, OG de tjekker måske også lige hvilke knapper der er mest fedtede....

Så er der knap så mange kombinationer de skal igennem...

PS. Låser skabet endegyldigt ved forkert indtastede koder et vist antal gange? Så glem mine kommentarer. :oops:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Indlæg af EGJ » 3. okt 2013, 13:58

BentxBetjent skrev: ... PS. Låser skabet endegyldigt ved forkert indtastede koder et vist antal gange? Så glem mine kommentarer. :oops:
Du har ret - hvis ikke låsen går i "baglås" ved flere forkerte forsøg, så tager det vel max 5 - 6 timer i fred og ro, at komme igennem de 10.000 muligheder. Så hvis man nu ved at familien er på Mallorca... :biggrin:

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 56 times
Been thanked: 54 times

Indlæg af Carsten Bo » 3. okt 2013, 14:18

Refraks kan programmeres til pause efter feks to forkerte forsøg. Lad os sige 7dage. Så er indbrudstyven så også beskyttet så længe hvis han bliver overrumplet.

Mit næste skab bliver med Olsens ur. Tik tik tik klonk

Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. okt 2013, 14:28

Kode eller nøgle, er jo en smagssag, og det ene måske mere anvendeligt hos den ene person end hos den anden.
Jeg har otteogfirsmillioner forskellige koder til otteogfirsmillioner forskellige ting og sager. Lige fra mit dankort til knægtens skypelogin.
JEG KAN IKKE HAVE DEM ALLE I HOVEDET!
Så havde jeg våbenskabe med kodelås, så ville det enten være en kode som jeg brugte til mange andre ting, og dermed en kode som gud og hvermand kendte (som f.eks. den til mit dankort, mit MasterCard, mit American Express og mine benzinkort. De koder kender alle i familien), eller det ville være en kode, som jeg havde skrevet på et stykke papir, og sat fast på døren til våbenskabet med en magnet.
Ergo, jeg foretrækker en nøgle.

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Lasse68 » 3. okt 2013, 14:34

Langenge skrev: ...JEG KAN IKKE HAVE DEM ALLE I HOVEDET!

Men den som du bruger hver dag er den som du glemmer...
Og hvis du kun åbner dine våbenskabe et par gange om ugen, så er du USERIØS! Mine er sgu da åbne HVER dag.
:clap:
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. okt 2013, 14:57

Lasse68 skrev:
Langenge skrev: ...JEG KAN IKKE HAVE DEM ALLE I HOVEDET!

Men den som du bruger hver dag er den som du glemmer...
:clap:
Nej, det vil være den samme som til dankort mv. som alle andre også kender.
Skal jeg have ENDNU et i hovedet til daglig brug, så ender de med at løbe ud af ørerne, og bare havne på gulvet i hallen.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2975 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 3. okt 2013, 15:00

Hvis nøglen er gemt så tilpas godt at det typisk vil tage mindst lige så lang tid at finde den som det ifølge godkendelsen skal tage at bryde skabet op, så er sikkerhedsniveauet ikke sænket ved at gemme nøglen på matriklen.

Sikkerheden er jo ikke bedre end det svageste led, så det øger ikke sikkerhedsnniveauet at gemme nøglen så den tager timer at finde, hvis skabet er konstrueret så det kan brydes op på mindre end en time.

Skafor Blå hovedgruppe 2 kræver at skabet tager mere end 28-40 minutter at bryde op med almindeligt håndværktøj, dog ikke 220 V.

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... yv#p518096

Skal man tænke sikkerhed skal man snarere fokusere på om der er forhold ved ens opbevarings løsning der kan sænke tyvens arbejdstid under Skafor blå tidskravet, end på om man kan tage en enkelt parameter såsom nøgleopbevaring og øge den mange gange over Skafor Blå kravet.

F.eks. vil en 240V stikkontakt nær skabet kombineret med passende elektrisk værktøj opbevaret et synligt sted i huset, være noget som kan hjælpe tyven ned under 28-40 minutters grænsen. Har man den slags værktøj, giver det mening at opbevare det så det kræver opbrud af forskellige døre at nå frem til hhv. værktøj og våbenskab.

Alt dette være sagt vil jeg da ikke opfordre folk til at opbevare nøgler dårligere end man har mulighed for. Kan man skaffe sig en opbevaringsmulighed der tager timer eller dage for tyven at finde, så brug den da. Ingen grund til at forære tyven noget. Man skal bare ikke tro at det alene gør ens våbenopbevaring særligt sikker. Sikkerheden øges ved at man tænker alle scenarier igennem og fjerner alle de genveje tyven måtte have.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. okt 2013, 15:02

Kalthoff skrev:passende elektrisk værktøj opbevaret et synligt sted i huset, .
Jeps.... :razz:
Den har jeg selv både tænkt, og rent faktisk gjort noget ved.
Jeg tror du har fat i noget vigtigt her.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 3. okt 2013, 15:07

Jeg har kodelås på mit skab, og det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud til jagtudstyr. Prøv det én gang, og du vil aldrig have andet. Den kode bliver den sidste i verden jeg glemmer, og den er ikke skrevet ned nogen steder. Den har selvfølgelig ingen sammenhæng med "kendte" tal som børnenes fødselsdage, min bryllupsdag eller andet i den boldgade. Mine drenge synes en gang imellem det er sjovt at se om de kan gætte koden, det er ikke lykkedes endnu. Men når de har forsøgt et antal gange låser skabet helt i mere end et kvarter men mindre end en time. Det griner jeg bare af, undtagen den første gang jeg fandt ud af det. Det var lige en time før der kom en mand som skulle hente en riffel jeg havde solgt ham, og jeg følte mig noget dum ved risikoen for at skulle fortælle at han alligevel ikke kunne få riflen, han var trods alt kørt helt fra nordjylland :biggrin:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 3. okt 2013, 17:09

Jeg har nøgle til begge mine skabe. Nøglen til det svageste skab ligger i det stærkeste skab, og det tager det mange timer at komme ind i. Nøglen til det skab ligger altid i min lomme, og reservenøglen er gemt uden for matriklen.

Når jeg er på forretningsrejse er nøglen altid med mig.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 5. okt 2013, 22:34

Min nøgle til våbenskabet sidder i mit nøglebundt der typisk enten sidder i låsen på indersiden af den låste hoveddør når jeg er hjemme og vågen, på natbordet når jeg sover og i min bukselomme når jeg ikke er hjemme.

Ekstranøglen til skabet befinder sig på en anden adresse en halv dagsrejse herfra.

Jeg har skåret nøglen over og boret hul i den så den passer sammen med de andre nøgler i nøglebundet, det fungerer fint.

Jeg har aldrig opbevaret nøglen på matriklen, den har altid været en del af mit nøglebundt, jeg skal ikke risikere at komme hjem til et åbent skab og en bevæbnet indbrudstyv, hvis jeg på nogen måde kan gøre mit for at undgå det.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Indlæg af Kenned » 8. okt 2013, 13:58

Bare lige et spørgsmål:

HVAD gør I med jeres ekstranøgle ? Har I begge nøgler i nøglebundtet ? Så bliver det dyrt/besværligt hvis nøglerne tabes.

Jeg har overvejet hvad jeg skulle gøre med den, inkl at lægge den i en jægerkammerats våbenskab(så kunne man jo bytte ekstranøgler), men jeg kan ikke se at loven tillader dette.

Jeg vil ikke skrive her hvad jeg har gjort med min ekstranøgle, medmindre der kommer et opbevaringstip som er bedre end det sted jeg bruger nu :-)

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 8. okt 2013, 14:14

Kenneth Jensen skrev:Bare lige et spørgsmål:

Jeg har overvejet hvad jeg skulle gøre med den, inkl at lægge den i en jægerkammerats våbenskab(så kunne man jo bytte ekstranøgler), men jeg kan ikke se at loven tillader dette.
Hvis ikke din kammerat har nøgle til din bolig opfylder det vel som sådan stadigvæk kravet om utilgængeligt? Alternativet er jo at den ligger og flyder et sted hvor ubehagelige personer vil kunne ske at finde nøglen en dag..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Lasse68 » 8. okt 2013, 14:19

Kenneth Jensen skrev:

Jeg er som enkelte måske ved, en lille smule med i hjemmeværnet. Derfra har jeg udleveret et skab til mit tjenestevåben. (som jeg så også bruger til opbevaring af en masse privat ammo) :oops: I dette skab ligger mine reservenøgler til privatskabet. I privatskabet ligger primærnøglerne til hjemmeværnsskabet. Reservenøgler til hjemmeværnsskabet ligger i en modulboks på hjemmeværsdepotet hvor kun min forsyningsbefalingsmand har daglig adgang. Dette skab vejer 7 tons og er med rumovervågning, bevægelsesføler, tilkoblet døgnbemandet alarmcenter og hele balladen. Min forsyner har ikke adgang til min bolig og har ikke koderne til min private alarm. Da jeg ikke opbevarer private våben i hjemmeværnsskabet er loven i min skæve verden opfyldt og jeg har stadig kun en nøgle i lommen.

Jeg ville umiddelbart godt kunne finde et par stykker i min vennekreds, som jeg ville betro nogle nøgler. Man kan evt. finde en anden til at opbevare ens reservenøgle til hoveddøren. Så har ham der har nøglerne til skabet jo ikke adgang til skabet og loven må derfor være opfyldt nok til at en dommer vil se på det med milde øjne.

Som jeg har skrevet før, så er det ikke nok at en stupid politier mener at loven er overtrådt. Der skal stadig en dommer til at dømme folk.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Sol
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Sol » 8. okt 2013, 16:49

Kan man ikke risikere, at hvis nøglerne er et sted (ikke på bopæl) men hvor andre har adgang eller de er overladt til en yderest troværdig person (evt. reservenøglen), at så også vil det blive betragtet som uagtsomt opbevaring????

Jeg syntes det kunne være fint med en klar udmelding fra politiet, det er vel også i deres interesse.

sol

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 8. okt 2013, 17:10

Er jeg den eneste som har reservenøglen og "hovednøglen opbevaret i samme skab ? (mindre end 5m fra våbenskabet)
Koden til mit skab skal være på mindst 6 cifre. og det låser efter x antal forkerte forsøg 15 min første gang.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Halvautomat » 8. okt 2013, 19:18

Forstår ikke helt fidusen ved at opbevare sine nøgler/koder på samme matrikel som våbenskabet :shame:
Jeg har altid nøglen på mig, og reservenøglen er gemt 5 km fra hvor jeg bor hvor den i øvrigt er under alarm.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 8. okt 2013, 19:40

Halvautomat skrev:Forstår ikke helt fidusen ved at opbevare sine nøgler/koder på samme matrikel som våbenskabet :shame:
Jeg har altid nøglen på mig, og reservenøglen er gemt 5 km fra hvor jeg bor hvor den i øvrigt er under alarm.
Fordi man er en fattig/nærigrøv der ikke kan/vil bruge penge på en kodelås til skabet. Jeg har så 1 skab med kode, der ligger nøglerne så.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 28 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af YoungDane » 10. okt 2013, 16:15

Mit skab er for lille, og det næste skal være større, og med kodelås.

Jeg får pis af det med de nøgler - men jeg holder mig på måtten. Det er nok heller ikke så meget nøglerne, men selv opbevaringen i våbenskab der irriterer mig. Jeg er glad for mine våben, og syntes jo de er smukke, hver eneste skramme eller ridse, alt ved våbnene fortæller jo en historie, så jeg kan jo blive helt begejstret sådan en trist dag i april hvor man ikke må slå noget ihjel - men godt kigge på sine våben. Jeg så dem da helst hængende på væggen, eller stående i en form for glasskab i stuen, sammen med de udstoppede dyr og bukkeopsatserne.

Men:

Mine nøgler er i mit nøglebundt, og det er så uhyggeligt sjældent jeg ikke har det på mig så snart jeg forlader hjemmet, skal døren jo låses, ergo er nøgler med.

Reservenøglen ligger gemt hos min mor, det ved hun nok egentligt ikke - og hun kan heller ikke finde den, da hun ikke tør stå på stiger i hendes alder... Men der er kun 100 km hver vej, hvis jeg mod forventning skulle fucke up i den rigtige nøgle! Problemet opstår hvis den rigtige nøgle er væk, for så er min bilnøgle, husnøgle, arbejdets osv. det også - så har jeg en lortedag, og våbenskabet er min mindste bekymring!!!

Placeringen af våbenskabet er et kapitel for sig. Jeg har læst de gængse regler for montage, og fulgt vejledninger fra forsikrings...dem der anbefaler hvad man skal skrue med osv.

Og så har jeg testet placeringen med brækjern og diverse "kriminelle-værktøjs-ting". Det betyder, at jeg har fræset en lille rille i gulvet, som skabet nederste 2 mm kant er placeret i. Så kan man ikke lige kile noget under skabet. Det står også omkring 18 cm fra væggen, tilpas til at man ikke kan bruge koben, eller stemme sig selv ind imellem. Og så har jeg monteret en hylde helt fladt over skabet, så der ikke er luft langs væg/skab på bagsiden, hylden kan med solid indsats fjernes, men det bliver ikke nemt :biggrin: og bagefter er der så udfordringen i at få noget mellem væg og skab. Og skabet sidder med 4 af de der ekspansionsbolte ned i betonen, og fire i væggen, også noget beton.

Hvis de flytter det, så tager jeg hatten af.

Værktøj er ude i skuret, der er låst med en rigtig dør og en rigtig lås. Der vender ud mod vejen, og er godt oplyst. Så vil de bruge mit elværktøj, skal de først bryde ind i skuret. Og så skal de også finde en forlængerledning et sted.

Som en anden skrev oven over, så er det sgu for dumt, i mine øjne, at gøre sig alt det besvær, og så gemme nøglen på adressen, hvor tyven måske finder den.

De venner jeg har været på besøg ved efter indbrud...altså, 70 % af gennemsøgningen er tyvens erfaring for hvor folk tror det er godt at gemme ting, og så er der vel 30 % tilfældigt roderi - og der kan man sgu være uheldig! Min gamle nabo var på langtidsferie, og havde bilen, en lidt læker Audi stående derhjemme. Ekstranøglen havde han tapet ind ved printerpatronen i printeren, så printeren skulle åbnes for at nøglerne dukkede op.

Den Audi blev taget med nøglerne fra printeren...

Besvar