Mit skab er for lille, og det næste skal være større, og med kodelås.
Jeg får pis af det med de nøgler - men jeg holder mig på måtten. Det er nok heller ikke så meget nøglerne, men selv opbevaringen i våbenskab der irriterer mig. Jeg er glad for mine våben, og syntes jo de er smukke, hver eneste skramme eller ridse, alt ved våbnene fortæller jo en historie, så jeg kan jo blive helt begejstret sådan en trist dag i april hvor man ikke må slå noget ihjel - men godt kigge på sine våben. Jeg så dem da helst hængende på væggen, eller stående i en form for glasskab i stuen, sammen med de udstoppede dyr og bukkeopsatserne.
Men:
Mine nøgler er i mit nøglebundt, og det er så uhyggeligt sjældent jeg ikke har det på mig så snart jeg forlader hjemmet, skal døren jo låses, ergo er nøgler med.
Reservenøglen ligger gemt hos min mor, det ved hun nok egentligt ikke - og hun kan heller ikke finde den, da hun ikke tør stå på stiger i hendes alder... Men der er kun 100 km hver vej, hvis jeg mod forventning skulle fucke up i den rigtige nøgle! Problemet opstår hvis den rigtige nøgle er væk, for så er min bilnøgle, husnøgle, arbejdets osv. det også - så har jeg en lortedag, og våbenskabet er min mindste bekymring!!!
Placeringen af våbenskabet er et kapitel for sig. Jeg har læst de gængse regler for montage, og fulgt vejledninger fra forsikrings...dem der anbefaler hvad man skal skrue med osv.
Og så har jeg testet placeringen med brækjern og diverse "kriminelle-værktøjs-ting". Det betyder, at jeg har fræset en lille rille i gulvet, som skabet nederste 2 mm kant er placeret i. Så kan man ikke lige kile noget under skabet. Det står også omkring 18 cm fra væggen, tilpas til at man ikke kan bruge koben, eller stemme sig selv ind imellem. Og så har jeg monteret en hylde helt fladt over skabet, så der ikke er luft langs væg/skab på bagsiden, hylden kan med solid indsats fjernes, men det bliver ikke nemt

og bagefter er der så udfordringen i at få noget mellem væg og skab. Og skabet sidder med 4 af de der ekspansionsbolte ned i betonen, og fire i væggen, også noget beton.
Hvis de flytter det, så tager jeg hatten af.
Værktøj er ude i skuret, der er låst med en rigtig dør og en rigtig lås. Der vender ud mod vejen, og er godt oplyst. Så vil de bruge mit elværktøj, skal de først bryde ind i skuret. Og så skal de også finde en forlængerledning et sted.
Som en anden skrev oven over, så er det sgu for dumt, i mine øjne, at gøre sig alt det besvær, og så gemme nøglen på adressen, hvor tyven måske finder den.
De venner jeg har været på besøg ved efter indbrud...altså, 70 % af gennemsøgningen er tyvens erfaring for hvor folk tror det er godt at gemme ting, og så er der vel 30 % tilfældigt roderi - og der kan man sgu være uheldig! Min gamle nabo var på langtidsferie, og havde bilen, en lidt læker Audi stående derhjemme. Ekstranøglen havde han tapet ind ved printerpatronen i printeren, så printeren skulle åbnes for at nøglerne dukkede op.
Den Audi blev taget med nøglerne fra printeren...