Hjemme røveri og nødværge

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Hjemme røveri og nødværge

Indlæg af Fast Fumble » 24. nov 2013, 20:29

Universal 2.0 skrev:
Rigbymauser skrev:Politiet som hjemmerøvere er ikke interesseret i en bevæbnet borger. Dertil har de en sammenfalden interesse forhold..lidt pudsigt ikk' ?.
If this was in response to anything I wrote, please explain as I have no clue what you are trying to say.
Sjovt, jeg forstår det heller ikke!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af K_Nielsen » 25. nov 2013, 16:12

Fast Fumble skrev:
Universal 2.0 skrev:
Rigbymauser skrev:Politiet som hjemmerøvere er ikke interesseret i en bevæbnet borger. Dertil har de en sammenfalden interesse forhold..lidt pudsigt ikk' ?.
If this was in response to anything I wrote, please explain as I have no clue what you are trying to say.
Jeg tror Rigbymauser mener at politiet ikke har interesse i at de skal ud at rydde op efter ildkampe med indbrudstyve og indbrudstyvene har ikke interesse i at blive perforerede.
Mvh
K_Nielsen

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 26. nov 2013, 12:13

K_Nielsen skrev:
Fast Fumble skrev:
Universal 2.0 skrev:
Jeg tror Rigbymauser mener at politiet ikke har interesse i at de skal ud at rydde op efter ildkampe med indbrudstyve og indbrudstyvene har ikke interesse i at blive perforerede.

..and we have a winner !!.

:numberone:

..der er ingen der vil have bevæbnede borgere..det er ikke så svært at regne den ud.

Brugeravatar
Fatti
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: skydning
Geografisk sted: østjylland

Indlæg af Fatti » 30. nov 2013, 17:27

Chrstn_Olsen skrev:Jeg er som udgangspunkt helt enig i at det skal være i orden at bruge nødværge i sådanne situationer, men hvis det ligefrem bliver som i USA, hvor du er i den fulde ret til at skyde folk der trænger ind i dit hus, risikerer vi så ikke at hjemmerøverne bare bliver det mere rå og at dødelig udgang på sådanne bliver normen? Hvis det går ud over røverne - fint nok, men jeg tænker at det også vil koste flere af ofrenes liv..

Den er svær, for jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville bruge alle de midler jeg havde til rådighed, hvis nogen trængte ind og truede min familie.
Det tror jeg ikke, og helt uden tanke for at vi skal til at gå bevæbnet.
Men hvis man vender den om, og tyven er klar over at han kan få en klat bly i knuppen, så tror jeg at de fleste tænker sig om en gang extra.
Frem for i dag hvor tyven får erstatning hvis beboerens hund bider ham INDE I HUSET.

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Lasse68 » 30. nov 2013, 18:38

Kan du komme med et par eks. Hvor indbrudstyve er blevet tilkendt erstatning efter hundebid.

Sent from my iPhone using Fat fingers
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Besvar