Scott skrev:Gerne, tænk hvis den øvrighed vi har ansat til at tage vare på os, tog sig af det, i stedet for at være skatteopkrævere, og genere reelt lovlydige mennesker.
Det er også meget fint, men ved mindre du har politibeskyttelse 24 timer i døgnet, hvem skal så passe på dig i selve situationen? Om så politiet var 2 minutter væk er det mere end rigeligt tid til at gøre dig fortræd eller det der er værre.
Ved godt at mange har svært ved at se Danmark som et farligt land at leve i, og det er da generelt også fredeligt, men kig blot i tråden "Home Invasion", det er et stigende problem, og volden bliver grovere og grovere.
Personligt bor jeg af HT. ude på landet, og hvis vi fik indbrud hvad skal jeg så gøre? Sætte mig på knæ og bede om nåde? Bryder man ind hos nogen mens de er hjemme er det tydeligvis en afstumpet kriminel. Det er ikke et langt logisk spring at persone ville kunne finde på at gøre dig fortræd. Selv hvis jeg når at få ringet til politiet så går 15 min før de er her hvis jeg er heldig.
Vi har ret til at udøve nødværge, vi mangler blot retten til rent faktisk at have midlerne til at gøre det på realistisk vis.