Jim Lyngvild og hans sprays

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Re: Jim Lyngvild og hans sprays

Indlæg af Senserazer » 29. dec 2013, 16:21

AKWRater skrev: Jeg har nu godt vidst, at Jim og Ole ikke var så slemme som Gustav, men jeg har altid tænkt, at Jim og Ole ikke var for blege til at deltage i lidt "reality" ;)
Det gør Jim i hvert fald! :) Men jeg tror dog han er lidt mere "smagfuld" i hvad han vælger, i hvert fald den smule jeg har set.
Et eksempel kunne være at Gustav har lavet en reklame hvor han får stemplet "DUM" i panden, fordi det fik i TV... :wall: :giggle: Det tror jeg ikke at en person, som har en forretning at føre, ville gøre :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scott
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Scott » 29. dec 2013, 18:21

Jeg sidder bare og tænker, tænk hvis disse mennesker kunne leve, uden at føle behovet for at forsvare sig.
Fri mig for fanatikere af alle arter.

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 44 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Froe » 29. dec 2013, 18:25

Scott skrev:Jeg sidder bare og tænker, tænk hvis disse mennesker kunne leve, uden at føle behovet for at forsvare sig.
Nååee.. Ligesom John Lennon i hans "næsten ukendte" sang? :blink:
Fin tanke.. Men det har vel ingen relevans ifht. debatten om folks ret & mulighed for selvforsvar.
Dixi !

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af BasicReality » 29. dec 2013, 18:33

Scott skrev:Jeg sidder bare og tænker, tænk hvis disse mennesker kunne leve, uden at føle behovet for at forsvare sig.
Ved ikke om det er klogt at spørge. Men har du lyst til at uddybe det her?

Brugeravatar
Scott
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Scott » 29. dec 2013, 18:47

Gerne, tænk hvis den øvrighed vi har ansat til at tage vare på os, tog sig af det, i stedet for at være skatteopkrævere, og genere reelt lovlydige mennesker.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af BasicReality » 29. dec 2013, 19:37

Scott skrev:Gerne, tænk hvis den øvrighed vi har ansat til at tage vare på os, tog sig af det, i stedet for at være skatteopkrævere, og genere reelt lovlydige mennesker.
Det er også meget fint, men ved mindre du har politibeskyttelse 24 timer i døgnet, hvem skal så passe på dig i selve situationen? Om så politiet var 2 minutter væk er det mere end rigeligt tid til at gøre dig fortræd eller det der er værre.

Ved godt at mange har svært ved at se Danmark som et farligt land at leve i, og det er da generelt også fredeligt, men kig blot i tråden "Home Invasion", det er et stigende problem, og volden bliver grovere og grovere.

Personligt bor jeg af HT. ude på landet, og hvis vi fik indbrud hvad skal jeg så gøre? Sætte mig på knæ og bede om nåde? Bryder man ind hos nogen mens de er hjemme er det tydeligvis en afstumpet kriminel. Det er ikke et langt logisk spring at persone ville kunne finde på at gøre dig fortræd. Selv hvis jeg når at få ringet til politiet så går 15 min før de er her hvis jeg er heldig.

Vi har ret til at udøve nødværge, vi mangler blot retten til rent faktisk at have midlerne til at gøre det på realistisk vis.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 593 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 29. dec 2013, 23:49

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af HHC » 30. dec 2013, 16:52

Jim er en seriøs forretningsmand og efter hvad fruen siger så er hans produkter: genemtænkt ærlige og gode.
Vi sælger en del af det.
Så et er Jim i EB og medierne, men ellers er han faktisk el meget ærlig og fair person

Brugeravatar
Lani1966
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og Bushcraft
Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lani1966 » 2. jan 2014, 14:43

Nu tåre-/ peber-spray ikke er tilladt, så køber "folk" jo bare alt muligt andet snask og tager i lommen.

Jeg skal sent glemme en aften i døren på et børnediskotek, og PO som vi kendte fra vores faste job, kiggede forbi. De spurgte om vi visiterede dem inden de kom ind, og vi små grinte lidt... (Det er 25 år siden). De anbefalede vi startede, og jeg skal love for vi blev overraskede... Små sprays med "gå væk hund", hårlak, og alt muligt andet i små sprayflasker. SÅ det er altså ikke et nyt problem, "folk" er skam temmelig kreative forvejen, så hvorfor ulejlige sig med at have noget på sig som er ulovligt????

Og hvem har ikke en WD40 eller spraymaling i bryggerset eller i skabet i entreen? Jeg har, men det fordi det nu engang er dér det står, så det kan findes når det skal bruges.... :smile:

Just my 5 cent...
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 2. jan 2014, 14:48

Lani1966 skrev:Nu tåre-/ peber-spray ikke er tilladt, så køber "folk" jo bare alt muligt andet snask og tager i lommen.

Jeg skal sent glemme en aften i døren på et børnediskotek, og PO som vi kendte fra vores faste job, kiggede forbi. De spurgte om vi visiterede dem inden de kom ind, og vi små grinte lidt... (Det er 25 år siden). De anbefalede vi startede, og jeg skal love for vi blev overraskede... Små sprays med "gå væk hund", hårlak, og alt muligt andet i små sprayflasker. SÅ det er altså ikke et nyt problem, "folk" er skam temmelig kreative forvejen, så hvorfor ulejlige sig med at have noget på sig som er ulovligt????

Og hvem har ikke en WD40 eller spraymaling i bryggerset eller i skabet i entreen? Jeg har, men det fordi det nu engang er dér det står, så det kan findes når det skal bruges.... :smile:

Just my 5 cent...
Helt enig. Ungpiger render frisk rundt med en lille hårlak i lommen, fordi tåregas er ulovligt, men den eneste af de to ting, som er skadelig, er hårlakken. :wall:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 2. jan 2014, 15:35

HVK skrev:Og det er jo ikke engang sikkert at dem der har stemt nej er jægere eller skytter? De kan være tilmeldte fra EL eller etaten der bruger tiden på at overvåge os - og som blot har ladet sig rive med af afstemningen... :mad:
Har nu og da tænkt det samme. Statistisk set burde der være nogle af den slags.

Måske blandt andet "JP fra Østjylland" også er herinde, for at holde øje med hvor skøre vi nu er... :smile:
Senest rettet af Tonnytot 2. jan 2014, 15:37, rettet i alt 1 gang.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Scott
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Scott » 2. jan 2014, 15:36

Tja, jeg brugte en 15 kg pulverslukker engang, ret effektiv, men ikke til at have i lommen

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Holmux » 2. jan 2014, 19:44

Scott skrev:Tja, jeg brugte en 15 kg pulverslukker engang, ret effektiv, men ikke til at have i lommen
:rolf: :rolf: Jeg kan lige forestille mig ansigtsudtrykket på indbrudstyven efter man har tømt 15 kg pulverslukker i fjæset på ham :rolf: :rolf:
Holmux

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 2. jan 2014, 20:04

Holmux skrev:
Scott skrev:Tja, jeg brugte en 15 kg pulverslukker engang, ret effektiv, men ikke til at have i lommen
:rolf: :rolf: Jeg kan lige forestille mig ansigtsudtrykket på indbrudstyven efter man har tømt 15 kg pulverslukker i fjæset på ham :rolf: :rolf:
For en del år siden, lå der en skrotplads lige ved siden af hvor jeg bor. Der rendte vi tit rundt som knægte, og rodede rundt.. I den forbindelse fik jeg ved et uheld slået studsen i stykker på sådan en fætter. Lad mig sige det på den måde at der er RIGTIGT meget pulver i, og man bliver bare en anelse hvid...... :oops: :giggle:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 16 times
Been thanked: 12 times

Indlæg af LundJensen » 3. jan 2014, 10:02

Jeg synes diskussionen om lovliggørelse af peber-/tåregasspray giver mig en træls følelse af magtesløshed.

Skal der rykkes ved lovgivningen så skal der massiv civil ulydighed = indkøb og brug af disse effekter, MEN som indehaver af SKV eller jagttegn er man jo låst på hænder og fødder for en sådan overtrædelse af våbenloven vil jo betyde en dobbelt straf i form af inddragelse af SKV/Jagttegn OVENI den ordinære straf.

Groft ridset op så sælger vi vores muligheder for protest for en SKV/Jagttegn -så der skal risikovillighed til ellers skal den øvrige befolkning sgu vågne lidt op og gøre jobbet for os :)

Og mht Lyngvild, så er hans handling jo isoleret set dum, men det er jo eneste mulighed han har for at få sat fokus på området og blive taget alvorligt, netop ved at risikere noget personligt og ikke bare skrige op om det som alle os andre internet helte :popkorn:

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 3. jan 2014, 10:15

LundJensen skrev:Groft ridset op så sælger vi vores muligheder for protest for en SKV/Jagttegn
Ja. Der har de krammet på os.
Frihed frem for alt

Besvar