det har ikke noget at sige,du kun har haft jagttegn i 3 år. pålidelig er du også elles hade du ingen jagttegn eller våbentillades. prøv at sende en ansøgning på den efter nytår der komme vestegnens politi til at stå for våbentillades på Sjælland.Christian_R skrev:KnT skrev:hej Christian_R
hvor gammel er du. da det også har noget med om du kan få tillades til halv auto våben. du kan se det her
§ 19. Våbentilladelse kan kun under ganske særlige omstændigheder gives til:
1) glatløbede haglgeværer med en pibelængde på under 55 cm,
2) pistoler, herunder enkeltskudspistoler, selvladepistoler og revolvere,
3) halvautomatiske rifler og
4) andre lignende særligt farlige skydevåben.
Stk. 2. Tilladelse efter stk. 1 kan kun gives, hvis ansøgeren er fyldt 20 år og er kendt som en absolut pålidelig person.
Stk. 3. Tilladelse efter stk. 1, nr. 3, kan kun gives til jagt. Det skal fremgå af en tilladelse til halvautomatisk riffel, der er konstrueret til at indeholde mere end to patroner, at riflen kun må anvendes til jagt i Danmark, hvis den er forsynet med en permanent anordning, der sikrer, at den højst kan indeholde to patroner.
Jeg er 38 år men har kun haft jagttegn i 3 år.
Syntes selv jeg er ret pålidelig, ved selvfølgelig ikke hvad politiet mener, men har ren straffeattest og har haft det i 20 år. Så jeg håber det lykkes ved næste ansøgning. Har ihvertfald tænk min at gøre brug af jeres gode råd og tusind tak for dem.
Afslag på Browning bar halv auto 30-06
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Afslag på Browning bar halv auto 30-06
- Imcses
- Silver Member
- Interesser: jagt,ski,fiskeri,,,,
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Det er først til 1september at vestegnen skal stå for Sjælland og Bornholm
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Senest rettet af Imcses 31. dec 2013, 12:47, rettet i alt 1 gang.
-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Bliver utroligt spændende at se hvorvidt forholdene bliver forringet eller forbedret.Imcses skrev:Det er først til 1september at vestegnen skal på stå for Sjælland og Bornholm
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Elle bare gør som jeg gjorde da jeg skulle have tilladelse til min M1 carbine. Bare ring rundt, til JM og rigspolitiet, og spørg om hvordan det kan være at de ikke udsteder en tilladelse når de har gjort det en måned forinden, og hør derfor om, om loven ikke er den samme for alle i DK. Og husk hver gang at nævne hvilke politikontor du har indleveret ansøgningen til, og få altid navn på den person du snakker med så du kan henvise til det senere.
-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Og det virkede virkeligt? Lyder som en langt nemmere måde end at sende en formel klage!Allan3 skrev:Elle bare gør som jeg gjorde da jeg skulle have tilladelse til min M1 carbine. Bare ring rundt, til JM og rigspolitiet, og spørg om hvordan det kan være at de ikke udsteder en tilladelse når de har gjort det en måned forinden, og hør derfor om, om loven ikke er den samme for alle i DK. Og husk hver gang at nævne hvilke politikontor du har indleveret ansøgningen til, og få altid navn på den person du snakker med så du kan henvise til det senere.
Står snart selv og skal købe en uplomb. halv auto, og hvis jeg får afslag er det måske noget jeg skal prøve? Har luret på en snigskytte version af en SVT-40 fra Tyskland i et par måneder :)
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Det er vel ikke enten eller, det er vel både og ;-) Både en formel klage og et undrende (eller flere) opkald (Der er flere gode apps, i hvert fald til android, der automatisk optager alle, både udgående og indgående opkald, hvis man senere skulle blive i tvivl om hvad det var man sagde).BasicReality skrev:Og det virkede virkeligt? Lyder som en langt nemmere måde end at sende en formel klage!Allan3 skrev:Elle bare gør som jeg gjorde da jeg skulle have tilladelse til min M1 carbine. Bare ring rundt, til JM og rigspolitiet, og spørg om hvordan det kan være at de ikke udsteder en tilladelse når de har gjort det en måned forinden, og hør derfor om, om loven ikke er den samme for alle i DK. Og husk hver gang at nævne hvilke politikontor du har indleveret ansøgningen til, og få altid navn på den person du snakker med så du kan henvise til det senere.
Står snart selv og skal købe en uplomb. halv auto, og hvis jeg får afslag er det måske noget jeg skal prøve? Har luret på en snigskytte version af en SVT-40 fra Tyskland i et par måneder :)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Helt enig, Jeg fik først afvide at jeg skulle forvente et afslag, også gik jeg igang med at ringe runde mens de behandlede min ansøgning, og da jeg ringede igen for at høre hvad status var havde han fået afvide jeg havde ringet rundt, og sagde at jeg stadig skulle forvente en afslag, så jeg sagde at han skulle vedlægge en klagevejledning også jeg gik i gang med at lave en klage, og tre dage senere kom tilladelsen med posten.Bofhenator skrev:BasicReality skrev:Allan3 skrev:Elle bare gør som jeg gjorde da jeg skulle have tilladelse til min M1 carbine. Bare ring rundt, til JM og rigspolitiet, ...
Det er vel ikke enten eller, det er vel både og ;-) Både en formel klage og et undrende (eller flere) opkald (Der er flere gode apps, i hvert fald til android, der automatisk optager alle, både udgående og indgående opkald, hvis man senere skulle blive i tvivl om hvad det var man sagde).