Krænkelse af privatlivets fred med drone. Regler?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Re: Krænkelse af privatlivets fred regler?

Indlæg af Ninja_Moose » 30. maj 2014, 14:33

Cp-medic skrev:Jo men nok mindre ballade end haglgevær med buckshot. Mon ikke man kan kalde det nødret:)
Eller stikke dem en nødløgn, det er jo så moderne ;-)

Ej spøg til side, selvfølgelig skal man ikke begynde at skyde med haglvåben (eller skydevåben i det hele taget) inde midt i en by. Jeg kan referere tilbage til mit andet indlæg, hvor jeg foreslår nedfaldsæbler og tennisbolde.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 30. maj 2014, 14:40

Vandslange kunne måske også bruges?

LKJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Modelfly Veteranfly Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland Aidt
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times

Indlæg af LKJ » 30. maj 2014, 14:44

The_Moose skrev:
Cp-medic skrev:Jo men nok mindre ballade end haglgevær med buckshot. Mon ikke man kan kalde det nødret:)
Eller stikke dem en nødløgn, det er jo så moderne ;-)

Ej spøg til side, selvfølgelig skal man ikke begynde at skyde med haglvåben (eller skydevåben i det hele taget) inde midt i en by. Jeg kan referere tilbage til mit andet indlæg, hvor jeg foreslår nedfaldsæbler og tennisbolde.
Enig, evt har man en fiskestang så kunne man jo gå ud i sin have og træne kast med et lod på linen, krog er ikke nødvendig, den skal nok hænge fast så den kan slæbes hjem og så er det lige pludseligt gutten der skal gå den tunge gang for at bede om at få den tilbage = rollerne bliver byttet lidt om. :biggrin:

Vandslange er også et udemærket foreslag men det duer kun på helt tæt hold.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 30. maj 2014, 15:27

Holt stop
NEJ buckshot er totalt no go. de er ulovlige her i landet og nedfaldene "hagl" kan give stor skade.
samme ladning som lerduebanen er fin.
Dronen falder ned når dens propeller mangler, de er bestemt ikke skudstærke, og med den angivne flyvehøjde på ca en hushøjde, er der intet problem i at nå den.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 30. maj 2014, 16:04

Måske du skulle læse hel tråden i stedet for at fejltolke. Det var bomberør som jeg hentydede til kunne kaldes nødret. Buckshot har jeg jo selv været inde på var no go;)

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2014, 17:06

Endnu en af de sager, hvor man som forurettet skal huske på, hvem der er "den voksne".

Film den når den overflyver din have, følg den, se hvor den lander, giv ham reglerne og bed ham pænt om at efterleve dem.
Gå fra hinanden som gode venner.... og lad ham ikke være i tvivl om, at gør han det igen, så er det en sag mellem ham og trafikstyrelsen.

Skyder man med jagtvåben i et villakvarter, så er man hurtigt havnet i noget, hvor straframmen er alvorligere end ulovlig flyvning.

(Til gengæld, så tror jeg, at mit hjemmebyggede plastickuglemaskingevær kunne være fremragende mod den slags flyvende irritationsmomenter)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times

Re: Sv: Krænkelse af privatlivets fred regler?

Indlæg af Hammertime » 31. maj 2014, 12:48

Hej alle selvom jeg gerne havde udført en af de mere kreative foreslag endte jeg med at følge den hjem igår aftes. Lyset fra den var meget nemt at følge. Det viste sig at være 2 brødre der havde fået den af deres far i konfirmationsgave og ingen, hverken far eller drengene kendte noget til reglerne omkring flyvning med sådan en. De var mildest talt rystede da jeg fortalte om strafferammen osv. Vi fik en go snak og de lovede at holde den ud over markerne for fremtiden. Tak for gode råd og indput:grin:

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Legends never die

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: Krænkelse af privatlivets fred regler?

Indlæg af Ninja_Moose » 31. maj 2014, 12:53

Hammertime skrev:Hej alle selvom jeg gerne havde udført en af de mere kreative foreslag endte jeg med at følge den hjem igår aftes. Lyset fra den var meget nemt at følge. Det viste sig at være 2 brødre der havde fået den af deres far i konfirmationsgave og ingen, hverken far eller drengene kendte noget til reglerne omkring flyvning med sådan en. De var mildest talt rystede da jeg fortalte om strafferammen osv. Vi fik en go snak og de lovede at holde den ud over markerne for fremtiden. Tak for gode råd og indput:grin:

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Det var da også lige den mest rigtige måde at gøre det på :thumbup:

Besvar