Jeg må jo se hvad der sker når jeg - forhåbentligt - består haglprøven i nærmeste fremtid... Ellers må jeg vel leve med at have en lap papir i pungen i et halvt års tid. Det overlever jeg nok også. ;)
Det er godt nok ikke som i "de gode gamle dage"Gunrunner skrev:Jeg har lige været møllen igennem.The_Moose skrev:Så vidt jeg ved, kan man når politiet har godkendt en, printe et midlertidig jagttegn ud, fra jagttegn.dk, formentlig for at man ikke skal til at lave et jagttegn, hvor der står hagljagt ikke er tilladt, og så trykke et nyt, når jægeren har bestået haglprøven :-)
Når man består sin jagtprøve, så får man adgang til at betale jagttegns-gebyret online. Når man har betalt gebyret og er blevet godkendt, så kan man udskrive et midlertidigt jagttegn, som giver ret til at komme på skydebanen, købe våben osv.
I løbet af en uges tid, så kommer der et "rigtigt" plastic-kort med posten, altså et jagttegn, hvorpå der står "Dette kort giver IKKE tilladelse til at udøve jagt".
Når man så består haglprøven, så kommer der et NYT plastic-kort hvor der så står "hagljagt tilladt" osv... Fuldstændigt ligesom i "gamle dage"...
Men man har altså et fint plastic-kort, også selvom man ikke har bestået haglprøven... Det ved jeg... For jeg har et i min tegnebog lige nu...![]()
Håber dog at bestå haglprøven i nærmeste fremtid.
Da jeg fik jagttegn, skulle man betale inden man fik lov at komme til prøvenKeldda skrev:Det er godt nok ikke som i "de gode gamle dage"Gunrunner skrev:Jeg har lige været møllen igennem.The_Moose skrev:Så vidt jeg ved, kan man når politiet har godkendt en, printe et midlertidig jagttegn ud, fra jagttegn.dk, formentlig for at man ikke skal til at lave et jagttegn, hvor der står hagljagt ikke er tilladt, og så trykke et nyt, når jægeren har bestået haglprøven :-)
Når man består sin jagtprøve, så får man adgang til at betale jagttegns-gebyret online. Når man har betalt gebyret og er blevet godkendt, så kan man udskrive et midlertidigt jagttegn, som giver ret til at komme på skydebanen, købe våben osv.
I løbet af en uges tid, så kommer der et "rigtigt" plastic-kort med posten, altså et jagttegn, hvorpå der står "Dette kort giver IKKE tilladelse til at udøve jagt".
Når man så består haglprøven, så kommer der et NYT plastic-kort hvor der så står "hagljagt tilladt" osv... Fuldstændigt ligesom i "gamle dage"...
Men man har altså et fint plastic-kort, også selvom man ikke har bestået haglprøven... Det ved jeg... For jeg har et i min tegnebog lige nu...![]()
Håber dog at bestå haglprøven i nærmeste fremtid.jeg har forsøgt med min ældre computer at huske tilbage , man består jagtprøve og får et bevis på dette , uanvendeligt til noget , jagtkonsulenten sender , bestået , til naturstyrelsen som så sender til petiet , petiet godkender og sender til naturstyrelsen som først NU sender et GIRO kort, når man modtager det kan man betale på nettet og printe kvittering , den gælder som midlertidigt jagttegn til plast kortet kommer , ja , det var tider
Man skal skam stadig betale før man overhovedet kan få lov til at tilmelde sig en prøve.The_Moose skrev:Da jeg fik jagttegn, skulle man betale inden man fik lov at komme til prøven![]()
Girokortkvitteringen fik så et stempel ved bestået prøve (så vidt jeg husker) som gjorde den til midlertidigt jagttegn, indtil det papirtynde plastickort kom med posten
Jeg fik et bevis på , bestået riffelprøve 20-8 1870 ca , året efter i april kom nyt jagttegn med samme tekst , nu står der også hagljagt tilladtGunrunner skrev:Sådan, de 3 ovenstående svar taget i betragtning, er der så nogen der kan oplyse mig om man får et nyt plastic-kort når man har bestået riffelprøven?![]()
Jeg må jo se hvad der sker når jeg - forhåbentligt - består haglprøven i nærmeste fremtid... Ellers må jeg vel leve med at have en lap papir i pungen i et halvt års tid. Det overlever jeg nok også. ;)
Keldda skrev:Jeg fik et bevis på , bestået riffelprøve 20-8 1870 ca , året efter i april kom nyt jagttegn med samme tekst , nu står der også hagljagt tilladt
bemærk "ca"Gunrunner skrev:Keldda skrev:Jeg fik et bevis på , bestået riffelprøve 20-8 1870 ca , året efter i april kom nyt jagttegn med samme tekst , nu står der også hagljagt tilladt
... 1870?!
Så det du siger er, at du har skudt med fabriksnye Carl Gustav-geværer? ;)
Da jeg i sin tid fik jagttegn, der var jagttegnet et girokort. Man fik tilsendt et girokort (jagttegn) og betalte dette på posthuset. Derefter fik man blot girokortet retur af den rare postdame og dette var så det gyldige jagttegn. Ikke noget med smarte små plastickort! :-)Keldda skrev:Det er godt nok ikke som i "de gode gamle dage"Gunrunner skrev:Jeg har lige været møllen igennem.The_Moose skrev:Så vidt jeg ved, kan man når politiet har godkendt en, printe et midlertidig jagttegn ud, fra jagttegn.dk, formentlig for at man ikke skal til at lave et jagttegn, hvor der står hagljagt ikke er tilladt, og så trykke et nyt, når jægeren har bestået haglprøven :-)
Håber dog at bestå haglprøven i nærmeste fremtid.jeg har forsøgt med min ældre computer at huske tilbage , man består jagtprøve og får et bevis på dette , uanvendeligt til noget , jagtkonsulenten sender , bestået , til naturstyrelsen som så sender til petiet , petiet godkender og sender til naturstyrelsen som først NU sender et GIRO kort, når man modtager det kan man betale på nettet og printe kvittering , den gælder som midlertidigt jagttegn til plast kortet kommer , ja , det var tider