Kan man aflægge riffelprøve med en lånt riffel?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kan man aflægge riffelprøve med en lånt riffel?

Indlæg af Gråskæg » 17. mar 2015, 12:24

PSindrup skrev:
Gråskæg skrev:
PSindrup skrev:
Fredericianer skrev:Gennemgik de ikke jagtrifler og kalibre under jagttegnsundervisning?

Kig på DBA eller G&G, og søge efter jagtriffel. Sort set alt der kommer frem burde kunne samle 5 ud af 6 skud indenfor 20cm på 100m. Der er meget fornuftigt under 3000kr hvis ikke det lige SKAL være de dyreste mærker.
Jo, dem gennemgår vi for tiden, men det kunne jo være at du refererende til andet end blot kaliberen, når du sagde 6,5er.
Jeg er ikke helt inde i jagt-jargonen endnu. :giggle: Peter
Når 6,5 bliver anbefalet, så er det nok fordi, at den kaliber er et rimeligt kompromis, der kan klare dansk jagt, og faktisk er lovlig helt op til elg i Sverige, og prisen på ammo er rimelig. Men faktisk så siger 6,5 ikke det hele, de findes i 6,5 X 54 (som jeg selv har), og 6,5 X 55, som er den almindeligste, og endelig 6,5 X 57
Ud over de nævnte muligheder for køb af billig riffel, så er der jo også auktionsstedet Lauritz.com, hvor der hele tiden er noget til en rimelig penge - men se dig for! F.eks. engelske rifler er som regel prisbillige. 2 - 3.000 med kikkert på. Så der er muligheder nok, når du har sparet lidt op.
Jeg behøver ikke at spare op! :giggle: En 6,5x55 med 11mm skinne til montering af sigtekikkert ser ud til at være "målet"
Det er da i øvrigt utroligt at der findes både en 6,5X54, 6,5X55, og 6,5X57! Peter
Jamen tillykke med det, så er det jo bare med at komme ud af røret og kigge på rifler. Jeg burde måske lige gøre opmærksom på, at den billigste ammo nok er 6,5 X 55 hvis du vil træne en masse, de andre to kalibre kan godt være lidt pebrede.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 12:25

Sorry for being a rookie :oops: :giggle: :bowdown:

P-)

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Indlæg af Gråskæg » 17. mar 2015, 12:29

PSindrup skrev:Sorry for being a rookie :oops: :giggle: :bowdown: P-)
Det skal du sgu' da ikke undskylde, ellers kunne vi andre ikke sidde og kloge os.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 12:30

Gråskæg skrev:
PSindrup skrev:Sorry for being a rookie :oops: :giggle: :bowdown: P-)
Det skal du sgu' da ikke undskylde, ellers kunne vi andre ikke sidde og kloge os.
:rolf:

Besvar