Aius skrev:Nogen der ved hvordan DJ ser på det at den almindelige borger bærer en EDC kniv....
Jeg er ret overbevist om at de fleste folk ved DJ er fornuftige mennesker. Selvfølgelig taler de jægernes sag, og har jægernes knivbrug for øje når de rådgiver, men de fleste af dem er altså også almindelige mennesker i deres fritid, og de har et afslappet forhold til knive og den slags, da de udemærket godt ved at kniven er et værktøj. Og mon ikke de fleste jærere er startet ud som raske drenge (og piger), og for mange er en kniv i lommen, lige så naturligt som tegnebog og mobiltelefon.
Der er så mange ting i den lov der ikke giver mening. De fleste af os forstår nok godt at man gerne ville forbyde springknive og butterfly knive, selvom man kan sige at de ikke er farligere end så meget andet. Men det er mere det kniven signalerer. De er primært designet til at stikke med, og derfor er der mange folk som gerne vil vise at de er nogle fandens karle, som gerne vil gå med disse knive. Det er ikke anderledes end kamphunde, scottjakker, nike shocks sko, alt for store sølvhalskæder eller wife-beater trøjer der ser ud som om de er malet på steroide kroppen.
Som jeg sagde til min kæreste, da jeg skulle forklare hende hvorfor jeg ikke synes det giver mening at lovgive imod ting, fremfor mennesker. "Jeg vil føle mig mere tryg i enerum med Gandhi der havde et maskingevær, end jeg ville med Peter Lundin der havde en ske".