problem med indsendelse af tilladelse politi.dk

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

Re: problem med indsendelse af tilladelse politi.dk

Indlæg af Luluselsker » 18. sep 2015, 01:28

dksith skrev:
Luluselsker skrev:
dksith skrev:
skal siges manden har hemmelig adresse osv. men burde vel ikke have noget at sige gør det ?
Der er ik noget der hemmeligt for politiet.... :giggle:
deres system kan bare ikke finde ud af det :D

Det skal jo så lige nævnes at det ik er det danske politi der har udviklet deres egne vejledninger ang. ansøgninger... :smile:

ok der kan man bare se men kan nu du nævner det tilføje at de betjente vi har talt med på "våbenafdelingen" ved midt og vestjyllands politi har været meget ringe stemt omkring den digitale løsning de ser hellere at formularerne indleveres ved lokalpolitiet og sendes derfra videre der kom ingen videre uddybende begrundelse så årsagen kan man kun gisne om hvorvidt er noget internt fnidderfnadder eller nostalgi om "gamle dage"
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

dksith
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af dksith » 18. sep 2015, 01:41

Luluselsker skrev:
dksith skrev:
Luluselsker skrev:
dksith skrev:
skal siges manden har hemmelig adresse osv. men burde vel ikke have noget at sige gør det ?
Der er ik noget der hemmeligt for politiet.... :giggle:
deres system kan bare ikke finde ud af det :D

Det skal jo så lige nævnes at det ik er det danske politi der har udviklet deres egne vejledninger ang. ansøgninger... :smile:

ok der kan man bare se men kan nu du nævner det tilføje at de betjente vi har talt med på "våbenafdelingen" ved midt og vestjyllands politi har været meget ringe stemt omkring den digitale løsning de ser hellere at formularerne indleveres ved lokalpolitiet og sendes derfra videre der kom ingen videre uddybende begrundelse så årsagen kan man kun gisne om hvorvidt er noget internt fnidderfnadder eller nostalgi om "gamle dage"
Politiet har den opgave at udfører det som JM skriver...! :smile: Men vi kom lidt af sporet... :smile: Har ansøgt på nettet med Explorer 11 og begge gange har der ik været nogle problemer... måske Java eller andet skal opdateres... :smile:

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

Indlæg af Luluselsker » 18. sep 2015, 12:42

det må prøves har alligevel noget registrering der skal udfyldes om snart
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af GåsPåGaffelen » 22. sep 2015, 15:29

Lassescout skrev:jeg har for en månedstid siden søgt våbentilladelse til en almindelig repeter salonriffel. Jeg vedhæftede fuldmagt og udfyldte alt som jeg skulle. Jeg blev også omdirrigeret til betalingssystemet og betalte for ansøgningen. Jeg kan se på min konto at beløbet er trukket, men jeg har ikke fået nogen bekræftelsesmail på at ansøgningen er modtaget af politiet. Er den det ?
Jeg oplevede (præcis) det samme med min første ansøgning.

Jeg valgte at ringe ind og tjekke op på det. Ansøgningen var IKKE modtaget af politiet, selv om pengene var trukket.

Jeg endte med at udfylde en PDF og sende den ind, sammen med en screendump fra min netbank, hvor betalingen fremgik. Jeg ringede ind dagen efter og fik bekræftet at anmeldelsen denne gang var modtaget rigtigt.

Efter 10 uger, ringede jeg så ind igen, og bad dem rykke lidt på sagen, 2 dage efter havde jeg tilladelsen.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 5. okt 2015, 11:26

Lassescout skrev:jeg har for en månedstid siden søgt våbentilladelse til en almindelig repeter salonriffel. Jeg vedhæftede fuldmagt og udfyldte alt som jeg skulle. Jeg blev også omdirrigeret til betalingssystemet og betalte for ansøgningen. Jeg kan se på min konto at beløbet er trukket, men jeg har ikke fået nogen bekræftelsesmail på at ansøgningen er modtaget af politiet. Er den det ?
Jeg kan så nu afsløre, at ansøgningen ikke gik igennem, kun betalingen. Ingen har åbenbart haft åndsnærvær til at kontakte de indbetalere hvis indbetaling ikke var knyttet til en ansøgning?

Så det er på gammeldags manér: udfyld papiransøgning og indsend pr. snailmail.

Bemærk: jeg fik ikke nogen mail om, at våbenkontoret have modtaget ansøgningen. Det skal åbenbart få en klokke til at ringe, for så er ansøgningen ikke modtaget :wall: .

Det er sku da mærkeligt, at det offentlige aldrig kan bruge IT systemer der virker. Dette er da for fanden bare en almindelig webbutik, så hvorfor helvede har politiet investeret i nyudviklet software der ikke virker??? :wall: :wall: :wall:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 5. okt 2015, 11:55

Vil det sige at selv om jeg kørte deres processer til ende og fik en kvittering i browseren, så hvis jeg ikke har fået en mail, så har de ikke modtaget ansøgningen?
Hvis det er tilfældet, så er jeg chokeret og min tillid til IT i det offentlige gået fra nul til negativ.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 5. okt 2015, 13:13

Der var den opfattelse jeg fik efter at have talt med dem. Jeg tror man skal have en kvittering for, at politiet har modtaget ansøgningen i den mailboks man oplyser under ansøgningsproceduren. Det har andre i hvert fald fået.

Jeg fik ikke anden kvittering end bekræftelsen på, at betalingen var gået igennem da jeg afsluttede betalingen. Den stod på skærmen, og jeg tog heldigvis et billede af skærmbilledet, da jeg netop var skeptisk, og det var første gang jeg brugte systemet. Dagen efter kunne jeg se på min bankkonto at beløbet var trukket, så derfor troede jeg at alt var i orden. Det var det ikke.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 101 times

problem med indsendelse af tilladelse politi.dk

Indlæg af FBN » 5. okt 2015, 14:19

De skriver selv disse trin
ImageUploadedByTapatalk1444047642.439415.jpg
ImageUploadedByTapatalk1444047642.439415.jpg (49.48 KiB) Vist 1039 gange
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Besvar