Indførsel af Std. Mfg. Co. DP 12 Pumpgun

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
ABjerre
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Indførsel af Std. Mfg. Co. DP 12 Pumpgun

Indlæg af ABjerre » 23. jan 2016, 18:27

Jeg tror første stop på vejen, eller rettere andet stop, siden jeg allerede har skrevet til producenten én gang, må være at spørge hvordan de har opmålt "Barrel Length".

På blanketten til indførelse står der "Pibelængde: Løbslængde inklusiv patronkammeret". Hvis patronkammeret ikke er med i producentens opgivelse af "Barrel Length" er det muligt, at de angivne 18 7/8 inch (47,94cm) kan komme op på den rette side af 55cm (21.65 inch), da forskellen "kun" er 7,06cm (hvis det viser sig at den er 0,06cm for kort skal jeg regne på konverteringerne igen!).

Der er desuden, når man ser på manualen og listen over reservedele, en såkaldt "barrel extention" som sidder på bagenden af løbet - spørgsmålet er om man kan regne den med, som en del af den samlede pibelængde, da det er en fast del af løbet.

I samme mail vil jeg i øvrigt lige spørge hvad længden på deres "Tactical Chokes", som mest af alt linger mundingsbremser er og om der er mulighed for at de loddes fast.

Det ser ud til at der er nogle ting, som det er godt at få afklaret før man gør sig for mange forhåbninger om at indføre en, men jeg opdaterer i hvert fald når jeg ved mere.
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Besvar