Undskyld, der er noget jeg ikke helt har forstået: Siger du at du har haft en værditab på 30.000kr over 3 år på bilen? Jeg har da noget mere værditab på mine biler? Hvad er det jeg ikke har forstået her?FrederikF skrev:Bilen har jeg nu smidt omkring 130000 i og har kørt i den i 3 år. Den kan vel sælges for 100000 i dag.
Men gider hverken re sur, bitter eller noget - gider heller ikke føle mig buttfucked![]()
[Afledt af: Besøg af politiet] Om bilafgifter og syn på staten i al almindelighed
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Re: Besøg af politiet
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Nej værditabet er en del større. Det kostede mig 130000(kunne ikke smide dem på en gang) at få bilen op i "over middel stand" - altså at udbedre de skader og mangler der var på bilen ved køb - idet store hel, der er vel røget de obligatoriske "nice to have" på, men 100 klik er der smidt i den på ren "renovering".
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Må jeg foreslå, at vi dropper denne her ufrugtbare snak om bilafgifter - som jo var udsprang af af generel mistro til staten blandt enkelte debatører - og vende tilbage til trådstarters egentlige emne.
Oscar123

Oscar123
On scene - but unseen
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Glimrende forslagOscar123 skrev:Må jeg foreslå, at vi dropper denne her ufrugtbare snak om bilafgifter - som jo var udsprang af af generel mistro til staten blandt enkelte debatører - og vende tilbage til trådstarters egentlige emne.
![]()
Oscar123

"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Måske et trådsplit er på sin plads? Hvis nogen kan klare det, Elbæk?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Elbæk
- Platin Member
Hvis der er et stærkt ønske om at fortsætte diskussionen i sin egen tråd, kan det godt lade sig gøre.C-X skrev:Måske et trådsplit er på sin plads? Hvis nogen kan klare det, Elbæk?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Platin Member
Mere for at få det ud fra denne tråd. Ja, undskyld, jeg var selv med til at gå off topic. 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Elbæk
- Platin Member
Re: [Afledt af: Besøg af politiet] Om bilafgifter og syn på staten i al almindelighed
Hermed gjort...
-
- Platin Member
Re: [Afledt af: Besøg af politiet] Om bilafgifter og syn på staten i al almindelighed
Elbæk skrev:Hermed gjort...

Nu vi har fået egen tråd så skriver jeg gerne mere ville ikke skrive mere fordi jeg havde dårlig samvittighed over at mudre den anden tråd til.
Alle jer som argumenterer for at staten ikke opfører sig som en bølle!
Hvad synes i så om de såkaldte totalkontroller? Er det ikke blot endnu et eksempel på hvordan staten gør alt for at strække de regler og love der bliver skrevet. til den største krænkelse af privatlivet, største ulempe og højeste omkostninger for borgerne? At lukke en hel motorvej og tjekke ALLE! JEG BLEV SÅ SUR DA DE GJORDE DET HER VED STORKEREDEN.
Jeg har en sag hvor jeg har lydoptagelser fra telefonen af en medarbejder og senere hans chef. Hvor jeg fremførte argumenter til chefen for at medarbejderen havde gjort ting der var i strid med love og bekendtgørelser på området. Samt at de tilsyneladende bruge interne regler somom det var lov velvidende at man ikke kan bruge interne regler til at lave afgørelser. Jeg blev dog bare afvist og fortalt at hun (chefen) var sikker på at hendes medarbejder havde gjort alting korrekt
Efter samtalen med chefen skaffede jeg beviserne for at det var forkert hvad medarbejderen havde fremført (det ikke noget der kan diskuteres) chefens reaktion var ovenpå fremlæggelsen. Et tørt "nå" jeg har det på bånd. Denne sag kører lige nu på skatteankestyrelsen. Orker ikke at anonymisere lydoptagelserne lige nu men skal gerne offentlig gøre det hele når sagen er slut om nogle år.
Alle jer som argumenterer for at staten ikke opfører sig som en bølle!
Hvad synes i så om de såkaldte totalkontroller? Er det ikke blot endnu et eksempel på hvordan staten gør alt for at strække de regler og love der bliver skrevet. til den største krænkelse af privatlivet, største ulempe og højeste omkostninger for borgerne? At lukke en hel motorvej og tjekke ALLE! JEG BLEV SÅ SUR DA DE GJORDE DET HER VED STORKEREDEN.
Jeg har en sag hvor jeg har lydoptagelser fra telefonen af en medarbejder og senere hans chef. Hvor jeg fremførte argumenter til chefen for at medarbejderen havde gjort ting der var i strid med love og bekendtgørelser på området. Samt at de tilsyneladende bruge interne regler somom det var lov velvidende at man ikke kan bruge interne regler til at lave afgørelser. Jeg blev dog bare afvist og fortalt at hun (chefen) var sikker på at hendes medarbejder havde gjort alting korrekt
Efter samtalen med chefen skaffede jeg beviserne for at det var forkert hvad medarbejderen havde fremført (det ikke noget der kan diskuteres) chefens reaktion var ovenpå fremlæggelsen. Et tørt "nå" jeg har det på bånd. Denne sag kører lige nu på skatteankestyrelsen. Orker ikke at anonymisere lydoptagelserne lige nu men skal gerne offentlig gøre det hele når sagen er slut om nogle år.
-
- Silver Member
- Interesser: motocross jagt
- Geografisk sted: Mariager Fjord
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 31 times
[quote="PSindrup"
ALLE sager har (mindst) to sider.
De gælder alt fra forliste ægteskaber, sager om forældremyndighed til (tabte) retsager.
Peter[/quote]
En sag har tre sider: Den ene parts side, den anden parts side og sandheden.

Og du skal få ret, hvis du har det... og har råd til det.
Styer ssg
ALLE sager har (mindst) to sider.
De gælder alt fra forliste ægteskaber, sager om forældremyndighed til (tabte) retsager.
Peter[/quote]
En sag har tre sider: Den ene parts side, den anden parts side og sandheden.

Og du skal få ret, hvis du har det... og har råd til det.
Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Been thanked: 59 times
Uf.. Så drejede min mølle lige...Slettet bruger skrev: Hvad synes i så om de såkaldte totalkontroller?
Dem er jeg meget imod. Det er totalitarisme pakket ind i tryghedsgavepapir.
Med myndigheder, der står i kø, for at snylte på hinandens hjemmel.
Og kører man fra, en afkørsel før, fordi man ikke gider at finde sig i at holde i kø uden grund, bliver man kørt op af en patruljevogn, med et par betjente der lige skal have en forklaring på, hvad det er for urent mel, man har i posen, siden man "flygter".
Det er usmageligt, det er helt værdiløst, og en uhyggelig glidebane mod noget, der ikke er et retssamfund værdigt.
Frihed frem for alt
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Jeg kender ikke situationen omkring storkereden, men tror du virkelig selv på at de er troppet op udelukkende for at genere dig og den resterende del af befolkningen for så har du altså for høje tanker om dig selv underordnet hvem du er. Jeg ville personligt være glad hvis min familie eller venner om staten var på forkant med div. ting eksempelvis terror, og nej, det er ikke altid at dem som står på vejen eller andre steder at de kan sige noget om hvorfor de står der og formentlig med god grund. Desuden ville jeg være glad hvis bare en lastbilchauffør der ikke overholder bliver taget ud for det er jo set at lastbiler kan være farlige end en person der fægter med en kniv. Hvis du kan se om folk er gode eller dårlige bare ved at kigge på dem så skulle du oprette et selskab og så kan du tjene milliarder på det. Det er svært at se om en terrorist er terrorist hvis han er velsoigneret og har ordentligt pænt tøj på, så man kan ikke gå efter det ydre, og politiet er også bare mennesker.Slettet bruger skrev: Alle jer som argumenterer for at staten ikke opfører sig som en bølle!
Jeg må hellere stoppe her så jeg ikke bliver banned fra dette forum.
Tak for ordet.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
de er ikke ude efter terrorister hvordan skulle de dog kunne finde terrorister ved at tjekke folk for narko, sprit og afgiftsspørgsmål og andet skatte relateret!LapuaMagnum skrev:Jeg kender ikke situationen omkring storkereden, men tror du virkelig selv på at de er troppet op udelukkende for at genere dig og den resterende del af befolkningen for så har du altså for høje tanker om dig selv underordnet hvem du er. Jeg ville personligt være glad hvis min familie eller venner om staten var på forkant med div. ting eksempelvis terror, og nej, det er ikke altid at dem som står på vejen eller andre steder at de kan sige noget om hvorfor de står der og formentlig med god grund. Hvis du kan se om folk er gode eller dårlige bare ved at kigge på dem så skulle du oprette et selskab og så kan du tjene milliarder på det. Det er svært at se om en terrorist er terrorist hvis han er velsoigneret og har ordentligt pænt tøj på, så man kan ikke gå efter det ydre, og politiet er også bare mennesker.Slettet bruger skrev: Alle jer som argumenterer for at staten ikke opfører sig som en bølle!
Jeg må hellere stoppe her så jeg ikke bliver banned fra dette forum.
Tak for ordet.
mvh
http://lokalavisen.dk/helsingoer-motorv ... 29909/1265
https://www.180grader.dk/Krimi/stor-raz ... p-motorvej
https://www.politi.dk/da/aktuelt/nyhede ... ontrol.htm
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Hvis en kontrol af denne type skal give mening, så skal den ramme ALLE - også dig.Slettet bruger skrev: At lukke en hel motorvej og tjekke ALLE! JEG BLEV SÅ SUR DA DE GJORDE DET HER VED STORKEREDEN.
Og hvis du har rent mel i posen, så forstår jeg ikke at du kan hidse dig så meget op over det.
Peter
- FrederikF
- Platin Member
Jeg må indrømme at totalkontroller på motorvej efter min bedste overbevisning ikke hører hjemme i en moderne retsstat.
Det er helt i orden at der afholdes en sprit razzia eller for den sags skyld at slå ned på privat brug af firmabiler. Men at stoppe ALLE på en motorvej og lade 98 ud af 100 spilde tiden i en kø, det står i min optik simpelthen ikke mål med resultatet. Jeg ville også blive stiktosset (ikke over at blive vinket ind i en stikprøvekontrol, men over at vente i en totalkontrol).
Man kunne jo også tage totalkontroller på en villavej og så ransage folks huse, så længe det er alle på vejen så er det vel ok - man kunne sikkert finde mange spændende ting på den måde nogen har sikkert ikke betalt licens, har downloadet film uden at betale, har smøger uden banderole, eller måske en pakke blypatrpner til rottebøssen.
Må indrømme at jeg simpelthen ikke kan se det rimelige i at genere så mange, fordi nogle få måske har urent mel i posen.
Det er helt i orden at der afholdes en sprit razzia eller for den sags skyld at slå ned på privat brug af firmabiler. Men at stoppe ALLE på en motorvej og lade 98 ud af 100 spilde tiden i en kø, det står i min optik simpelthen ikke mål med resultatet. Jeg ville også blive stiktosset (ikke over at blive vinket ind i en stikprøvekontrol, men over at vente i en totalkontrol).
Man kunne jo også tage totalkontroller på en villavej og så ransage folks huse, så længe det er alle på vejen så er det vel ok - man kunne sikkert finde mange spændende ting på den måde nogen har sikkert ikke betalt licens, har downloadet film uden at betale, har smøger uden banderole, eller måske en pakke blypatrpner til rottebøssen.
Må indrømme at jeg simpelthen ikke kan se det rimelige i at genere så mange, fordi nogle få måske har urent mel i posen.
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg er 99,9% sikker på at politiet har haft en overordentlig god grund til at foretage denne "totalkontrol" som du kalder den.FrederikF skrev:Jeg må indrømme at totalkontroller på motorvej efter min bedste overbevisning ikke hører hjemme i en moderne retsstat.
En grund som hverken du eller jeg nogensinde får kendskab til.
Peter
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Hvad bygger du den antagelse på?PSindrup skrev: Jeg er 99,9% sikker på at politiet har haft en overordentlig god grund til at foretage denne "totalkontrol" som du kalder den.
Peter
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
Fordi jeg har rent mel i posen 100% men også har meget travlt for at kunne nå at tjene nok penge så jeg kan betale min skat og bidrage til velfærdsstaten!PSindrup skrev:Hvis en kontrol af denne type skal give mening, så skal den ramme ALLE - også dig.Slettet bruger skrev: At lukke en hel motorvej og tjekke ALLE! JEG BLEV SÅ SUR DA DE GJORDE DET HER VED STORKEREDEN.
Og hvis du har rent mel i posen, så forstår jeg ikke at du kan hidse dig så meget op over det.
Peter

Det vil jeg også gerne vide.Marius skrev:Hvad bygger du den antagelse på?PSindrup skrev: Jeg er 99,9% sikker på at politiet har haft en overordentlig god grund til at foretage denne "totalkontrol" som du kalder den.
Peter
-
- Silver Member
- Interesser: jagt og natur
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 34 times
Det er at vende tingene helt på hovedet. Du bruger samme argument som bruges til forsvar for overvågning.PSindrup skrev:
Peter
MEN,
Hvis vi ikke har gjort noget forkert, er der ingen grund til at overvåge os. Eller for den sags skyld, at stoppe alle og ransage biler.
- FrederikF
- Platin Member
Ja de har en "god" grund - men den er ikke hemmelig. Prøv at google "totalkontroller".PSindrup skrev:Jeg er 99,9% sikker på at politiet har haft en overordentlig god grund til at foretage denne "totalkontrol" som du kalder den.
En grund som hverken du eller jeg nogensinde får kendskab til."
Peter
Der er skrevet om det problematiske i disse i mange forskellige medier. Du vil se en lang række eksperter, der udtaler sig om det yderst spinkle retsgrundlag som politiet benytter sig af, når de inviterer myndigheder uden selvstændig ret til at ransage det private.
Jeg vil gerne vide hvad du bygger dine 99,9% sikkerhed på? Jeg er ikke stødt på konspirationsteorier som denne andre steder (i relation til dette emne) - det vil glæde mig hvis det viser sig at marsboere er blevet hemmeligt til ageholdt ved sådanne lejligheder.
Totalkontrol handler (helt åbent) om at fange skatteunddragere (moms/afgiftssvindlere), diverse overtrædelser af våbenloven (der skal ikke meget slinger til her) med meget mere.
Jeg har ingen problemer med at svindlere bliver taget - men jeg vil kæmpe i mod Orwellske tendenser i samfundet. Og det her er IMHO langt over stregen.
Senest rettet af Marius 13. feb 2017, 13:30, rettet i alt 1 gang.
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Cardude skrev jo med et had til alle i staten, og det erkender jeg, men gør mig ikke enig i hans betragtning, men nu er vi ude i noget andet end hans første skrivelser.
mvh
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
alle i staten som kan lave afgørelser der frarøver dig penge, tid eller ting, og hvis bare de kan så skal der nok være mindst én der gør det i afdelingen og det er nok for mig til at slå alle i den afdeling over en kam når de alligevel alle holder sammen. ja en forkert afgørelse kan ankes og køres i retten ect. ect., men du ender alligevel altid med at være taber da du aldrig får dækket alle dine omkostninger, for ikke at tale om den tid du har brugt på det at få ret.LapuaMagnum skrev:Cardude skrev jo med et had til alle i staten, og det erkender jeg, men gør mig ikke enig i hans betragtning, men nu er vi ude i noget andet end hans første skrivelser.
mvh
-
- UDMELDT AF NVF
Det må være trist at have et sådant syn på statsapparatet ...Slettet bruger skrev:alle i staten som kan lave afgørelser der frarøver dig penge, tid eller ting, og hvis bare de kan så skal der nok være mindst én der gør det i afdelingen og det er nok for mig til at slå alle i den afdeling over en kam når de alligevel alle holder sammen. ja en forkert afgørelse kan ankes og køres i retten ect. ect., men du ender alligevel altid med at være taber da du aldrig får dækket alle dine omkostninger, for ikke at tale om den tid du har brugt på det at få ret.LapuaMagnum skrev:Cardude skrev jo med et had til alle i staten, og det erkender jeg, men gør mig ikke enig i hans betragtning, men nu er vi ude i noget andet end hans første skrivelser.
mvh
Peter
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg er på ingen måde konspirationsteoretiker. Jeg var, til gengæld, ikke opmærksom på at totalkontroller var så velbeskrevne.FrederikF skrev:Ja de har en "god" grund - men den er ikke hemmelig. Prøv at google "totalkontroller".PSindrup skrev:Jeg er 99,9% sikker på at politiet har haft en overordentlig god grund til at foretage denne "totalkontrol" som du kalder den.
En grund som hverken du eller jeg nogensinde får kendskab til."
Peter
Der er skrevet om det problematiske i disse i mange forskellige medier. Du vil se en lang række eksperter, der udtaler sig om det yderst spinkle retsgrundlag som politiet benytter sig af, når de inviterer myndigheder uden selvstændig ret til at ransage det private.
Jeg vil gerne vide hvad du bygger dine 99,9% sikkerhed på? Jeg er ikke stødt på konspirationsteorier som denne andre steder (i relation til dette emne) - det vil glæde mig hvis det viser sig at marsboere er blevet hemmeligt til ageholdt ved sådanne lejligheder.
Totalkontrol handler (helt åbent) om at fange skatteunddragere (moms/afgiftssvindlere), diverse overtrædelser af våbenloven (der skal ikke meget slinger til her) med meget mere.
Jeg har ingen problemer med at svindlere bliver taget - men jeg vil kæmpe i mod Orwellske tendenser i samfundet. Og det her er IMHO langt over stregen.

Og NEJ, jeg ville ikke føle mig forulempet hvis jeg blev stoppet i en totalkontrol, og jeg ville heller ikke frygte at George Orwells tanker og ideer var ved at overtage vores samfund.
Peter