Nægtet samtykke til Jagtegn for jagtåret 2017-2018
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 106 times
Re: Nægtet samtykke til Jagtegn for jagtåret 2017-2018
At oprette en sådan tråd med det indhold i et offentligt tilgængeligt forum finder jeg ganske foruroligende men det er nok bare mig...
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg kan nu ikke se noget galt i det.LJ skrev:At oprette en sådan tråd med det indhold i et offentligt tilgængeligt forum finder jeg ganske foruroligende men det er nok bare mig...

Men jeg er lidt forundret pga. den manglende opfølgning fra OP.

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Det kan være, at han bare "har blæst damp af" i frustration.
Søger man på "nægtet jagttegn" så er det her noget af det første man får:
Søger man på "nægtet jagttegn" så er det her noget af det første man får:
Straffet/jagttegn - Nordisk Våbenforum
https://www.nordisk-forum.dk › ... › Jagt & Vildt.
1. aug. 2007 - Kunne man så ikke lave et jagttegn der giver ret til at udøve jagt, men ..... En afgørelse om nægtet samtykke til jagttegn gælder normalt for 5 år.
Jagtegn i fare efter brud på narkotika-loven
6. apr 2017
Angående advokat med speciale i jagttegn
14. nov 2013
Jagttegn og Vold
19. jan 2012
Kan man miste sit jagttegn for en narko dom..?
30. dec 2010
Flere resultater fra www.nordisk-forum.dk
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
Det er nok bare mig, jeg forundres ofte over hvilke ting/emner folk vælger at stille til offentligt skue på nettetLycon skrev:Jeg kan nu ikke se noget galt i det.LJ skrev:At oprette en sådan tråd med det indhold i et offentligt tilgængeligt forum finder jeg ganske foruroligende men det er nok bare mig...![]()
Men jeg er lidt forundret pga. den manglende opføgning fra OP.

- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Hvis man ikke har nogen i sin omgangskreds man kan tale med den slags om, er det vel kun naturligt at spørge til råds helt anonymt på et forum.LJ skrev:Det er nok bare mig, jeg forundres ofte over hvilke ting/emner folk vælger at stille til offentligt skue på nettetLycon skrev:Jeg kan nu ikke se noget galt i det.LJ skrev:At oprette en sådan tråd med det indhold i et offentligt tilgængeligt forum finder jeg ganske foruroligende men det er nok bare mig...![]()
Jeg opfatter det ikke som værende "til offentlig skue", så længe de involverede parter er anonyme, men det er måske bare mig!

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Jeg synes det er helt i orden at spørge, og jeg kan godt forstå at OP ikke vender tilbage. Der er lidt meget mistænkeliggørelse, og det skorter måske på opmuntrende udsagn om at ventetiden er hurtigere overstået end man frygter. Jeg ville godt nok være i kulkælderen, og af rent emotionelle årsager været lodret uenig i afgørelsen, hvis det var mig.
Surt show til OP, men måske har myndighederne ret. Jeg håber du har nogle bekendte nær, så du kan holde liv i hobbyen og komme i gang igen snart.
Surt show til OP, men måske har myndighederne ret. Jeg håber du har nogle bekendte nær, så du kan holde liv i hobbyen og komme i gang igen snart.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Platin Member
Nu var det ikke udelukkende herinde, hvor man har en vis grad af anonymitet, jeg mente med offentligt skue.Lycon skrev:Hvis man ikke har nogen i sin omgangskreds man kan tale med den slags om, er det vel kun naturligt at spørge til råds helt anonymt på et forum.LJ skrev:Det er nok bare mig, jeg forundres ofte over hvilke ting/emner folk vælger at stille til offentligt skue på nettetLycon skrev:Jeg kan nu ikke se noget galt i det.LJ skrev:At oprette en sådan tråd med det indhold i et offentligt tilgængeligt forum finder jeg ganske foruroligende men det er nok bare mig...![]()
Jeg opfatter det ikke som værende "til offentlig skue", så længe de involverede parter er anonyme, men det er måske bare mig!
Det kan lige så vel være på f.eks. Facebook og andre fora hvor man i noget højere grad er offentlig.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 1 time
Jeg synes nu det er fedt og modigt af tråd-opretter at lægge sin situation ud til debat. Jeg må så sige at jeg også mener at trådstarter skal komme til lægen og få en lægeerklæring som forhåbentlig er positiv, men hvis ikke den er, så er det jo bare om at komme igang med at få noget hjælp.
Held og lykke til dig og jeg håber lægen bare siger god for dig, så du kan komme på jagt igen.
Hilsen Kajsemand
Held og lykke til dig og jeg håber lægen bare siger god for dig, så du kan komme på jagt igen.
Hilsen Kajsemand
- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Personligt er jeg ret træt af post’n’run medlemmer, som smider et eller andet spørgsmål op og hvis de ikke får et svar de kan lide, så er de væk igen. Eller som starter en række tråde, men som aldrig følger op.
Der i mod er jeg svært imponeret over det sammenhæng der er i svarene fra NVF-skaren
- Maner til ro og besindelse
- Taler logik og fornuft
- Taler for alternativer
Det ville ellers havde være alt for let at starte en shit-storm om emnet når jeg tænker på vores forskellige vinkler til mange emner især burokrati og lovgivning.
Det er så nemlig nok der hvor NVF adskiller sig fra andre mindre velorganiserede sociale medier
Der i mod er jeg svært imponeret over det sammenhæng der er i svarene fra NVF-skaren

- Maner til ro og besindelse
- Taler logik og fornuft
- Taler for alternativer
Det ville ellers havde være alt for let at starte en shit-storm om emnet når jeg tænker på vores forskellige vinkler til mange emner især burokrati og lovgivning.
Det er så nemlig nok der hvor NVF adskiller sig fra andre mindre velorganiserede sociale medier

Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Som moderator kan jeg kun tilslutte mig den imponerethed.Kleth skrev:...
Der i mod er jeg svært imponeret over det sammenhæng der er i svarene fra NVF-skaren![]()
.....
Det er ret ofte, at vi i "lærergruppen" rejser et flag om en tråd, der "godt kunne gå amok", og så sker der lige præcis det du beskriver:
Gode, velafbalancerede og objektive svar!

Folk der laver "post n' run" ses desværre overalt.
Det gode ved dem er, at de ofte får startet en interessant diskussion. Det dårlige er, at deres hyppighed gør, at nye medlemmers spørgsmål ofte besvares meget kortfattet, fordi man simpelthen ikke ved, om de bliver hængende.
Som nyt medlem kan det godt opfattes som udelukkelse eller indspisthed. Det er IMHO ikke nær så slemt på NVF som på andre fora hvor jeg slår mine folder.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Newbie
- Interesser: Riffeljagt
- Geografisk sted: Midtjylland
- Been thanked: 4 times
Har haft travlt med arbejdet de sidste dage. "arbejder med personer med særlige behov"
Takker for de fine svar
Man kan sige hvad han kan, er at forlange en læge erklæring. Det kan så diskuteres om det erfair. Hvad jeg kan er at bevise min uskyld.
Har lavet en detaljeret beskrivelse. Og så må jeg tage den derfra.
Godaften
Takker for de fine svar

Man kan sige hvad han kan, er at forlange en læge erklæring. Det kan så diskuteres om det erfair. Hvad jeg kan er at bevise min uskyld.
Godaften
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
God stil at svare tilbageTheWalkingDead skrev:Har haft travlt med arbejdet de sidste dage. "arbejder med personer med særlige behov"
Takker for de fine svar![]()
Godaften

-
- Newbie
- Interesser: Riffeljagt
- Geografisk sted: Midtjylland
- Been thanked: 4 times
Lige en lille Update.
Sagen er gået videre via ny advokat. Da det viste sig den første ikke var gået videre med sagen. “Personlige bånd til en af de indvolverede i sagen”. Status er at pågældende betjent fra våbenkontoret fik detaljerede beskrivelse af hændelsesforløbet samt muligheden for at ændre sit grundlag. Han fik ikke en lægeerklæring. Sagen er sent videre i systemet og pågældende betjent er ikke længere ansat hos dansk politi og er pt hjemmegående.
Sagen er gået videre via ny advokat. Da det viste sig den første ikke var gået videre med sagen. “Personlige bånd til en af de indvolverede i sagen”. Status er at pågældende betjent fra våbenkontoret fik detaljerede beskrivelse af hændelsesforløbet samt muligheden for at ændre sit grundlag. Han fik ikke en lægeerklæring. Sagen er sent videre i systemet og pågældende betjent er ikke længere ansat hos dansk politi og er pt hjemmegående.