Handel med våben på FB

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Re: Handel med våben på FB

Indlæg af Elbæk » 1. dec 2017, 22:05

Martensit skrev:
Elbæk skrev: I samme dur; da Hickok45 pludselig, uden varsel, fik suspenderet sin kanal sidste år, gik der også rygter om at det var en crawler/bot som havde flagget kanalen for skjult reklame. Google/YouTube bekræftede at dette var årsagen, men ville ikke kommentere på om det var en person eller en crawler/bot som havde "trykket på knappen" - ej heller ud fra hvilke parametre suspenderingen var foretaget.
Jeg troede faktisk det var fordi google automatisk havde genereret en Google+ side for ham, hvor der foregik en livlig debat med en markant Amerikansk "patriotisk" højredrejning der overtrådte nogle af google vilkår for god opførsel, uden han selv var klar over det.
Det var også inde over, i hvert fald indledningsvis - men det formåede ikke at forklare hvordan det havde indflydelse på hans YouTube konto. For selvom Google ejer YouTube, så er de, juridisk set, stadigvæk to forskellige entiteter*

Hickok45 blev pludselig meget stille omkring sagen, så mon ikke der blev foretaget en handel i stil med at han fik sin konto genåbnet mod at han ikke gik i detaljer med forløbet overfor sine følgere? Han har i hvert fald gjort klart at han ikke ønsker at kommentere yderligere på sagen.

*med mindre det har ændret sig uden at jeg har opdaget det.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times

Indlæg af 37Webbing » 2. dec 2017, 16:23

Elbæk skrev:
Martensit skrev:
Elbæk skrev: I samme dur; da Hickok45 pludselig, uden varsel, fik suspenderet sin kanal sidste år, gik der også rygter om at det var en crawler/bot som havde flagget kanalen for skjult reklame. Google/YouTube bekræftede at dette var årsagen, men ville ikke kommentere på om det var en person eller en crawler/bot som havde "trykket på knappen" - ej heller ud fra hvilke parametre suspenderingen var foretaget.
Jeg troede faktisk det var fordi google automatisk havde genereret en Google+ side for ham, hvor der foregik en livlig debat med en markant Amerikansk "patriotisk" højredrejning der overtrådte nogle af google vilkår for god opførsel, uden han selv var klar over det.
Det var også inde over, i hvert fald indledningsvis - men det formåede ikke at forklare hvordan det havde indflydelse på hans YouTube konto. For selvom Google ejer YouTube, så er de, juridisk set, stadigvæk to forskellige entiteter*

Hickok45 blev pludselig meget stille omkring sagen, så mon ikke der blev foretaget en handel i stil med at han fik sin konto genåbnet mod at han ikke gik i detaljer med forløbet overfor sine følgere? Han har i hvert fald gjort klart at han ikke ønsker at kommentere yderligere på sagen.

*med mindre det har ændret sig uden at jeg har opdaget det.
Sådan som jeg har forstået det, så er Youtube stadig en "egen" entitet, med egen chef og dets lige.
Økonomisk betaler de dog "overskuddet" videre til moderselskabet, Google, som så af-og-til blander sig i Youtubes affærer, og låner dem den teknologiske infrastruktur som Youtube har brug for.

Problemet med rigtig megen af den palaver der er om Youtube i øjeblikket er, at Youtube taber penge - mange penge - på at store firmaer som Windows, CocaCola, Amazon, Microsoft (etc.), ikke vil have deres reklamer ved siden af videoer som de ikke kan lide, da det ikke passer til disse firmaers "profil". Det gælder våbenvideoer, film af krigshandlinger, politiske videoer (eller med politiske undertoner) og dets lige.

Det betød, at Youtube forsøgte med bots at gennemgå store dele af de millioner af videoer der kan findes gennem tjenesten, og det har ført til mange utilsigtede hændelser, som også har ramt mange (relativt) store Youtubekanaler.

Det kan man mene om hvad man vil, men Youtube eksisterer for at tjene penge, og mister de store firmaer i deres reklameportefølje, så må de jo gøre noget. Det kan man ikke klandre dem for. Ej heller kan man klandre de store internationale firmaer for, ikke at ville forbindes med politiske, religiøse eller andre holdninger, som kan tænkes at have en negativ effekt på deres indtjening.

Brugeravatar
Garand01
This member is
This member is
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 47 times
Been thanked: 44 times

Indlæg af Garand01 » 3. dec 2017, 18:14

LapuaMagnum skrev:
Garand01 skrev:Jeg så forleden dag en fyr i en lukket gruppe som søgte en glock 19 gerne med bortslebne numre..
Det har du vel meldt til politiet så?

mvh
På ingen måde - skrevet fra en tydelig fake profil, og opslaget blev slettet før jeg kunne nå at sige bøh.. og nej jeg kunne selvfølgelig ikke husket navnet.

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af CFR » 3. dec 2017, 19:47

Jeg har for år tilbage arbejdet sammen med "helten" som søger en 9 mm med lyddæmper i den første tråd. Som jeg husker ham, så håber jeg ikke han lykkes i sit forehavende :krydsser:

Christian

Besvar