Forbud imod LTF "Loyal to Familia"

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Re: Forbud imod LTF "Loyal to Familia"

Indlæg af Senserazer » 5. sep 2018, 16:59

Wildlife skrev:
5. sep 2018, 09:06
Senserazer skrev:
5. sep 2018, 08:13
Wildlife skrev:
5. sep 2018, 08:09

Og som samfundsproblem er LTF og venner, ikke en synderlig stor trussel mod os alle.
Den udtalelse har jeg ingen forståelse for, men jeg.vil meget gerne høre en uddybning, hvis du gider selvfølgelig. :razz:
Selvfølgelig vil jeg uddybe det. :razz:

Jeg mener naturligvis ikke at LTF er "guds bedste børn" eller at de er fornuftige samfundsborgere, men jeg mener blot at den "skade" de gør på samfundet som forening er mere eller mindre ligegyldig.

At man forbyder en forening løser jo ikke det bagvedliggende problem med de kriminelle eks-medlemmer, som så blot bliver mere besværlige at holde øje med når de ikke "færdes i flok".

Kigger man samfundsøkonomisk, så bidrager sager som Danske Bank og Nordea og SKATs fumlen milliarder af kroner væk, på langt værre vis til samfundsøkonomien, end et par hundrede bandemedlemmer måtte gøre. Deres omkostninger for samfundet måles i millioner, ikke milliarder.

Håber ovenstående giver mening.
Nu tænkte jeg slet ikke økonomisk i den her sammenhæng, men nærmere på at bandemiljøerne også er en aktør i eksempelvis terror, med at supplere div. ressourcer til den slags aktiviteter. Og den slags aktivitet er meget specifikt tilstedeværende i muslimske bandemiljøer.
Nu har jeg arbejdet i nattelivet, og jeg synes det er en fantastisk ide at gøre det ulovligt for LTF at lave offentlige 'show of force' aktioner. En enorm del af incitamentet for at være i en bande, er at man kan vise sig frem.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Forbud imod LTF "Loyal to Familia"

Indlæg af Refraktorius » 6. sep 2018, 18:03

Senserazer skrev:
5. sep 2018, 16:59
....jeg synes det er en fantastisk ide at gøre det ulovligt for LTF at lave offentlige 'show of force' aktioner. En enorm del af incitamentet for at være i en bande, er at man kan vise sig frem.
Det tror jeg er en god pointe.
Det der drager i bandemiljøet er for en stor dels vedkommende status og fællesskab (og at vise at man "er noget" ud over bare at socialt tilfælde).

Jo mindre attraktivt man kan gøre det at være med i bander, jo bedre.

(men hemmelighed kan også drage. Se bare på voksne, veluddannede og velbjærgede mænd der leger hemmelig hule i diverse loger. Så kan man lege med mystiske håndtryk og halvskjulte signaler. Hvem lægger lige mærke til en sært formet slipsenål eller et brunt tørklæde der stikker lidt op ad baglommen hvis ikke man kigger efter det?)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar