Hvad gør man ved "rester" af ammo og hyltre?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad gør man ved "rester" af ammo og hyltre?

Indlæg af PSindrup » 12. jul 2019, 13:11

FrederikF skrev:
12. jul 2019, 12:09
Meen - de der 4pakker patroner, der gemte sig bagerst i det anden inderste våbenskab, hvor man var sikker på der kun var komponenter og haglpatroner i :oops:
Hvis man HAR HAFT en våbentilladelse til den pågældende kaliber, så har jeg svært ved at forestille mig at man, sådan for alvor, får problemer med en glemt æske ammo. til en kaliber der ikke længere står i våbenskabet.

Peter

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 12. jul 2019, 14:01

PSindrup skrev:
12. jul 2019, 13:11
FrederikF skrev:
Meen - de der 4pakker patroner, der gemte sig bagerst i det anden inderste våbenskab, hvor man var sikker på der kun var komponenter og haglpatroner i :oops:
Hvis man HAR HAFT en våbentilladelse til den pågældende kaliber, så har jeg svært ved at forestille mig at man, sådan for alvor, får problemer med en glemt æske ammo. til en kaliber der ikke længere står i våbenskabet.

Peter
Det kommer nok an på hvor stramme sko de der skal tage den beslutning går i.

Fordi du har haft lov til at opbevare noget, som du ikke længere har lov til at opbevare, gør ikke du per automatik får en mildere straf.
Du har faktisk selv aktivt afskaffet dig din hjemmel til at opbevare det, eller alternativt fået "påduttet" det fra statens side, ved at de feks har tilbagetrukket din tilladelse. I begge tilfælde bør du være fuldstændig klar over, at du ikke må opbevare disse genstande længere.

At man så kan sige der ville være noget rationelt i, at der ikke blevet gået helt op i limningen ved at du havde 3 stk patroner til en kaliber du ikke længere har, det er en helt anden snak

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 12. jul 2019, 17:38

Morten273 skrev:
12. jul 2019, 12:30
Rulab skrev:
12. jul 2019, 12:20
FrederikF skrev:
Dem klarer en "bortgives annonce" på NVF vist fint ;)
Svaret må være at de ville være ulovligt opbevaret indtil.

Løsningen kunne være at have stykliste på indersiden af ens våbenskab, og på den måde have fuldstændig styr på hvad der er i skabet.

Bare fordi man glemmer at hastigheden er lokalt sat ned til 110 et sted på motorvejen, gør det, det ikke lovligt at "glemme" og så fortsætte med 130 kmt. Så må man finde en måde at hjælpe sig selv på, således man ikke laver en "svipser"
Så stor er indersiden af mit skab ikke :fun:
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 13. jul 2019, 11:17

Kruffe skrev:
12. jul 2019, 17:38
Morten273 skrev:
12. jul 2019, 12:30
Rulab skrev:
12. jul 2019, 12:20
FrederikF skrev:
Dem klarer en "bortgives annonce" på NVF vist fint ;)
Svaret må være at de ville være ulovligt opbevaret indtil.

Løsningen kunne være at have stykliste på indersiden af ens våbenskab, og på den måde have fuldstændig styr på hvad der er i skabet.

Bare fordi man glemmer at hastigheden er lokalt sat ned til 110 et sted på motorvejen, gør det, det ikke lovligt at "glemme" og så fortsætte med 130 kmt. Så må man finde en måde at hjælpe sig selv på, således man ikke laver en "svipser"
Så stor er indersiden af mit skab ikke :fun:
Der er vel for så vidt heller ikke noget galt for den sidder på ydersiden af døren, så vidt jeg kan se.
Så har du hele forsiden af døren til det :biggrin:

Hvis du så giver tingene numre ligesom i en slikautomat, så ville det føles helt rart og uskyldigt at få noget indefra skabet :fun:

Besvar