PSindrup skrev: ↑2. jul 2020, 07:20
Luluselsker skrev: ↑1. jul 2020, 23:40
Nå v2 vi har igen haft besøg
Først i middags af etaten der ønskede at følge op på det og her til aften igen ubudent besøg denne gang måtte han hentes med bukser om anklerne og favnen fuld af min kones vasketøj
Ak jeg er tom for ord manden er væltet ned af den skrænt vi har bag ved vores hus og nabo bag ved har set optrinnet hvor han sniger sig ind og op af skrænten i sig selv noget af en bedrift hans alder i betragtning men lykkes er det han får stjålet kones vasketøj hvilket primært vr undertøj bher trusser mv.
Nabo bagved finder ham væltet ned af skrænten liggende blandt undertøjet og med bar røv bukser om anklerne så denne gang bliver der forhåbentlig ikke en gentagelse
Vi ved alle vi skaæ respektere vor ældre men sybes nu alligevel grænsen er gået når de render og pudser pølsen i ens kones tøj er sq lige en tand for grumt
Når etaten har henvendt sig, så er der jo oprettet en sag.
Jeg gætter på at du har rettet henvendelse til dem igen og fortalt om episoden.
Peter
Det kan godt tage tid, før der kommer styr på ham den gamle fyr, ældre med demens eller andre udfordinger har faktisk rettigheder, også hvis de bor på plejehjem.
Døre må ikke låses, personale må ikke fysisk tilbageholde dem.
Den sag jeg var involveret i, stod på i over 3 måneder, hun dukkede op flere gange om ugen, i weekender nogle gange flere gange om dagen.
Jeg er vågnet under middagslur, ved at hun stod og rodede i køkkenet(dør altid låst derefter)
Jeg har åbnet tung skydedør til udhus, der sad hun så på en stol, og så død ud, men det var hun ikke.
Vi havde besøg af demens koordinator fra kommunen, der skulle rådgive os,om hvordan vi skulle håndetere hende.
Rådene var, at vi skulle være ubehagelig overfor hende, og vi endelig ikke måtte lukke hende ind.
Det er sgu ikke nemt at være ubehagelig overfor en +90 årig dame, og hvad gør man når hun dukker op uden overtøj i november, 0 grader og regn, og det vil tage 2 timer før de kan hente hende, lade hende fryse ihjel ??, vi lukkede hende ind.
Da kommunen endelig fandt en løsning, virkede den tilgengæld, de ansatte 1 person 20 timer per uge, til at holde styr på hende.
Så i et år så vi hende den gamle demente hver dag, men kun ved at hun, at blev kørt ture i bil af person der skulle styr på hende.
Mvh
Grey