Der er to ting der skal overholdes ift skydninger under DGI SIKSKY og skyttebogen (under unionen er det naturligvis deres regelsæt + SIKSKY)Fastanhol skrev: ↑20. jul 2020, 13:42Ja læst igen men jeg mener at skyttebogen burde revideres så den krævede siksky overholdes.Bofhenator skrev: ↑20. jul 2020, 12:32Det står flere gange i det link jeg sendte, at SIKSKY altid skal overholdes, det er dgis hjemmeside, jeg er i tvivl om hvor du kan være i tvivl om det er et krav fra dgi når dgi skriver det på deres hjemmeside... Læs evt linket igen.
Ellers så er der vist ikke rigtigt nogen sammenhæng som ender end at siksky skal overholdes en hjemmeside som dgi er måske forkert er sted at skulle gå hen hvis vi snakker lovgrundlag og lovgivning.
Skyttebogen bliver automatisk inddraget pga lovens krav om discipliner godkendt af skytteunionerne men det gør siksky ikke hvad jeg lige kan finde.
Så før en skydning kan skydes jvf skyttebogen, skal den overholde SIKSKY, ikke den anden vej rundt. Det kunne måske godt stå i skyttebogen, men prioriteringen eller vægtningen er SIKSKY før skyttebogen.
(en helt anden ting er jeg sagtens kan følge tanken om det kunne være rart at kunne træne på sin egen grund, hvis ellers "bare" man gjorde det sikkerhedsmæssigt forsvarligt, det er bare ikke det grundlag SKV giver mulighed for. Der er SIKSKY, derefter unionernes regler, mao, godkendt skydebane)
Men indret en skydebane i din lade/kælder/spisestue og få den godkendt og tag skydelederudd. så giver du den bare gas. Der er masser af private godkendte skydebaner rundt omkring, det er på ingen måde umuligt.