Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Kenned
- Platin Member

- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Timber skrev: ↑2. aug 2020, 11:02
Tonnytot skrev: ↑2. aug 2020, 02:36
Det er en ekstremt pinlig falliterklæring, at et samfunds parlament skal blande sig i, hvad dets borgere maler eller ikke maler på egen krop.
Det er omtrent lige så dumt, som når en myndighed i samme samfund vælger at gøre dette mere sikkert, ved at kriminalisere dets lovlydige borgere for at købe snore på samme tidspunkt som de køber knive.
Både og.. I dette tilfælde er der jo tale om en ulovlig tilkendegivelse til en forbudt bande...
Det andet kan jeg kun give dig helt ret i...
Eftersom halsknive jo er ulovlige, så giver det lige så meget mening at straffe dem der køber snore og knive samtidig, som at straffe personer der har bogstaverne LTF stående på deres krop.
Hvis jeg var LTF så ville jeg få døbt klubben om så forkortelsen var noget der findes i forvejen
Hilsen Kenneth
-
Timber
- Platin Member

- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Kenneth Jensen skrev: ↑2. aug 2020, 11:17
Det er en ekstremt pinlig falliterklæring, at et samfunds parlament skal blande sig i, hvad dets borgere maler eller ikke maler på egen krop.
Det er omtrent lige så dumt, som når en myndighed i samme samfund vælger at gøre dette mere sikkert, ved at kriminalisere dets lovlydige borgere for at købe snore på samme tidspunkt som de køber knive.
Både og.. I dette tilfælde er der jo tale om en ulovlig tilkendegivelse til en forbudt bande...
Eftersom halsknive jo er ulovlige, så giver det lige så meget mening at straffe dem der køber snore og knive samtidig, som at straffe personer der har bogstaverne LTF stående på deres krop.
Hvis jeg var LTF så ville jeg få døbt klubben om så forkortelsen var noget der findes i forvejen
Hilsen Kenneth
Det er de vist i gang med, j.v.f. en artikel der blev linket til i denne tråd...
Og ja, halskniv er forbudt, men snor er da ikke.. Jeg kan godt se hvor du vil hen, men man kan da sagtens købe begge ting samtidig, uden nødvendigvis at kombinere dem..

Ordkløveri, I know...

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
Senserazer
- Platin Member

- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Timber skrev: ↑2. aug 2020, 11:26
Kenneth Jensen skrev: ↑2. aug 2020, 11:17
Hilsen Kenneth
Det er de vist i gang med, j.v.f. en artikel der blev linket til i denne tråd...
Og ja, halskniv er forbudt, men snor er da ikke.. Jeg kan godt se hvor du vil hen, men man kan da sagtens købe begge ting samtidig, uden nødvendigvis at kombinere dem..

Ordkløveri, I know...
Jeg tror det var en henvisning til folk der er kommet i klemme fordi der er fulgt en snor med en dolk de har købt.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
Deepo
- Gold Member

- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Lycon skrev: ↑31. jul 2020, 23:14
DB89 skrev: ↑31. jul 2020, 22:58
Det er en "sjov" sag, som man burde have overvejet da man vedtog loven.
Jeg har hele tiden været af den opfattelse at det kun var tatovøren der kan straffes for at placere blæk på ulovlige steder af kroppen, og ikke bæreren. Men her er det altså ikke et spørgsmål om placering, men motivet i sig selv kan jeg forstå.
En dansk tatovør kan man måske kommer efter, men det kan man jo ikke, hvis tatovøren er udenlandsk.
/Mogens