EDIT: Huskede ikke fejl - selvom jeg ikke har ladetilladelse
Jo peberspray kan du også søge om, men ved ikke hvor relevant det er i dette tilfælde.
Ville det ikke give mere mening at inddrage Steen Andersen fra DGI Jura i stedet for at lade det løbe igennem en mere eller mindre tilfældig foreningsformand?AllanA skrev: ↑18. maj 2022, 07:49Jeg er formand i en skytteforening.
...
Skulle andre skytteforeningsforpersoner (k/m ;-) med tilsvarende oplevelser, have udsagn eller dokumentation fra PAC, Rigspolitiet eller Justitsministeriet, som modstrider ovennævnte, vil jeg indtrængende anmode jer fremlægge det her, eller sende det direkte til undertegnede.
Så skal jeg gerne, igen, tage spørgsmålet op med PAC, h.hv. Rigspolitiet.
Mvh Allan A. formand
Djurslands PistolKlub
Er der nogen som er blevet bedt om det? Jeg er blevet bedt om at bekræfte at en skytte er medlem af min forening, hvilket jeg mener er OK, jf.
https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2016/10222Cirkulære om våben og ammunition m.v. skrev:§ 10. Tilladelse til genopladning af ammunition kan kun gives til medlemmer af skytte- og jagtforeninger eller personer, der er i besiddelse af gyldigt jagttegn.
Jeg skriver gerne til Steen. Han er givet lige så træt af mig som af så mange andre, men jeg har på trods af det kun oplevet at blive behandlet professionelt ;-)AllanA skrev: ↑18. maj 2022, 09:22Jo. At bruge Steen Andersen ville da være en mulighed.
Omend det desværre nok ikke bliver særligt "offentligt" af det, da SA kun yderst sjældent melder direkte ud til medlemmerne.
Og tillige burde henvendelsen nok komme fra en formand, eller flere, der ikke var heeeelt så meget i blækhuset som undertegnede, over DGI Skydnings helt ufattelige LANGSOMMELIGHED i alle tiltag omkring SKV, lovgivning, og medlemspleje af skytterne....
Det kræver så at "nogen" tager det initiativ
- OG informerer bredt om det, så der ikke er 7 som, uafhængigt af hverandre, laver samme arbejde....
Det lyder meget fornuftigt, med forbehold for at jeg har ikke sat mig ind i om reglerne for sortkrudt er som de beskriver - vi bruger ikke sortkrudt i min forening.Politiets Administrative Center skrev:Kravet om medlemskab i 2 år gælder kun ved sortkrudt.
Hvis man ikke bruger sortkrudt, så er det kun et spørgsmål om medlemskab.
Vi er derfor ved at ændre på hjemmesiden, så du i fremtiden kun bliver bedt om at bekræfte medlemskabet.
Hvis der er tale om sortkrudt, så bliver fremgangsmåden som du har beskrevet i din mail, da cirkulæret siger at man skal være 20 år og aktivt skydende i 2 år for at kunne få tilladelse til at genoplade med sortkrudt.
Med venlig hilsen
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Kontorfuldmægtig
Midt‐ & Vestjyllands Politi
Politiets Administrative Center
Tilladelser
Hvordan konkluderer du det på baggrund af en korrespondance om genladning i foreningsregi?
Fordi jeg læser en tekst fra PAC ude af kontekstBofhenator skrev: ↑18. maj 2022, 17:56Hvordan konkluderer du det på baggrund af en korrespondance om genladning i foreningsregi?
Jeg mener at du skal være medlem af en sortkrudts-jagtforening, for at du kan få tilladelse. Jagttegnet alene giver dig (mig bekendt) ikke adgang til sortkrudt.Raptor357 skrev: ↑18. maj 2022, 18:13Fordi jeg læser en tekst fra PAC ude af kontekstBofhenator skrev: ↑18. maj 2022, 17:56Hvordan konkluderer du det på baggrund af en korrespondance om genladning i foreningsregi?![]()
som jæger burde man umiddelbart kunne søge om genladning med sortkrudt
DGI jura og SKV har fat i PAC nu. Forventer et svar i næste uge.Bofhenator skrev: ↑18. maj 2022, 09:32Jeg skriver gerne til Steen. Han er givet lige så træt af mig som af så mange andre, men jeg har på trods af det kun oplevet at blive behandlet professionelt ;-)AllanA skrev: ↑18. maj 2022, 09:22Jo. At bruge Steen Andersen ville da være en mulighed.
Omend det desværre nok ikke bliver særligt "offentligt" af det, da SA kun yderst sjældent melder direkte ud til medlemmerne.
Og tillige burde henvendelsen nok komme fra en formand, eller flere, der ikke var heeeelt så meget i blækhuset som undertegnede, over DGI Skydnings helt ufattelige LANGSOMMELIGHED i alle tiltag omkring SKV, lovgivning, og medlemspleje af skytterne....
Det kræver så at "nogen" tager det initiativ
- OG informerer bredt om det, så der ikke er 7 som, uafhængigt af hverandre, laver samme arbejde....
KorrektRas.Killing skrev: ↑18. maj 2022, 21:59
Jeg mener at du skal være medlem af en sortkrudts-jagtforening, for at du kan få tilladelse. Jagttegnet alene giver dig (mig bekendt) ikke adgang til sortkrudt.
Jeg har fået et lignende svar (samme citat fra PAC) fra Alice og Steen.