Man har nu efter snart 3 år frifundet mig for eksens påstande!

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Re: FRIKENDT !!!

Indlæg af LJ » 19. dec 2022, 08:31

Ras.Killing skrev:
19. dec 2022, 07:51
Sådan Lulu! Stort tillykke :danishgun: :danishgun: :danishgun:

AalborgBK1885 skrev:
15. dec 2022, 22:00
Uden at kende dig eller konen, og skal klandre kvinder generelt, så er det sindssygt beskæmmende, hvordan "ligestillingen" i det store billede er ikke-eksisterende i disse situationer, hvis man er den mandlige part - det er som om, det ikke er lige så vigtigt i sådanne sager - så er det bare positiv særbehandling af kvinder gang på gang, og det har de forskellige organisationer for kvinderne ikke så travlt med :rolf:
Det er bare ikke en nem problemstilling at forholde sig til.

Hvis man reelt har at gøre med en kvinde (som det nok oftest vil være tilfældet), der lever under psykisk vold, trusler, tidligere er blevet banket osv., men der ingen beviser er. Hvordan forholder man sig så til det?

Man kan vælge at tro på kvinden og tage de foranstaltninger der nu engang er mulige, eller man kan vælge at sige der skal beviser på bordet før vi kan gøre noget ved det.

I det ene scenarie er der en mulighed for at kvinden misbruger systemet, og i det andet scenarie risikere systemet at sende kvinden tilbage til vold og trusler.

Det er i sidste ende et spørgsmål om, om man vægter retssikkerheden over et muligt offer.
Hvis man hævede strafferammen for falske anmeldelser af den slags til f.eks. 10 års ubetinget fængsel, kunne man nok dæmme op for en del.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 19. dec 2022, 08:49

LJ skrev:
19. dec 2022, 08:31
Ras.Killing skrev:

AalborgBK1885 skrev:
Uden at kende dig eller konen, og skal klandre kvinder generelt, så er det sindssygt beskæmmende, hvordan "ligestillingen" i det store billede er ikke-eksisterende i disse situationer, hvis man er den mandlige part - det er som om, det ikke er lige så vigtigt i sådanne sager - så er det bare positiv særbehandling af kvinder gang på gang, og det har de forskellige organisationer for kvinderne ikke så travlt med :rolf:

Hvis man reelt har at gøre med en kvinde (som det nok oftest vil være tilfældet), der lever under psykisk vold, trusler, tidligere er blevet banket osv., men der ingen beviser er. Hvordan forholder man sig så til det?

Man kan vælge at tro på kvinden og tage de foranstaltninger der nu engang er mulige, eller man kan vælge at sige der skal beviser på bordet før vi kan gøre noget ved det.

I det ene scenarie er der en mulighed for at kvinden misbruger systemet, og i det andet scenarie risikere systemet at sende kvinden tilbage til vold og trusler.

Det er i sidste ende et spørgsmål om, om man vægter retssikkerheden over et muligt offer.
Hvis man hævede strafferammen for falske anmeldelser af den slags til f.eks. 10 års ubetinget fængsel, kunne man nok dæmme op for en del.
Det er måske så nok lige en strafferamme i den høje ende.

Det giver sådan set også bare den omvendte problemstilling.

Hvis du ikke kan bevise at påstanden er sand, hvordan vil du så bevise at den er falsk? At der ikke forelægger et bevis, er jo ikke det samme som at der er tale om en løgn.

(Jeg er helt med på at det er et problem, at systemet i den grad kan misbruges!)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 19. dec 2022, 09:19

LJ skrev:
Ras.Killing skrev:

AalborgBK1885 skrev:
...........

......
Man skal bare lige huske at blot fordi en given anklage ikke kunne bevises så er det ikke det samme som en falsk anklage. Falsk anklage er kun hvis det bevises at anmelder løj. Forskellig opfattelse af hvad der er sket i en given sag vil ikke automatisk svare til en falsk anmeldelse - heldigvis!

Mvh Kenneth

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 84 times
Been thanked: 25 times

Re: Man har nu efter snart 3 år frifundet mig for eksens påstande!

Indlæg af Scooterskytten » 19. dec 2022, 12:21

I øjeblikket er der faktisk flere og flere sager hvor det er omvendt. Der findes hjemmesider - som jeg ikke vil nævne her - som fortæller kvinder præcist hvad de skal gøre hvis de vil have 100% af forældremyndigheden uden at manden kan gøre noget som helst. Det groteske er, at mange offentlige myndigheder vælger at stole 100% på kvinderne selvom det er tydeligt at de lyver. Har en kammerat som har været det igennem. Hans ex fulgte hjemmesiden, og det blev bevidst at hun havde søgt og læst på det, inden retssagen. Alligevel tabte han. Børnene ønsker ikke at bo hos moren, men må ikke få lov til at bo hos faren pga hendes taktik.

Også derfor det i den grad glæder mig, at du har fulgt sagen helt til dørs. Det giver andre håb for at myndighederne er ved at få øjnene op for hvad der sker.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 19. dec 2022, 12:57

Scooterskytten skrev:
19. dec 2022, 12:21
I øjeblikket er der faktisk flere og flere sager hvor det er omvendt. Der findes hjemmesider - som jeg ikke vil nævne her - som fortæller kvinder præcist hvad de skal gøre hvis de vil have 100% af forældremyndigheden uden at manden kan gøre noget som helst. Det groteske er, at mange offentlige myndigheder vælger at stole 100% på kvinderne selvom det er tydeligt at de lyver. Har en kammerat som har været det igennem. Hans ex fulgte hjemmesiden, og det blev bevidst at hun havde søgt og læst på det, inden retssagen. Alligevel tabte han. Børnene ønsker ikke at bo hos moren, men må ikke få lov til at bo hos faren pga hendes taktik.

Også derfor det i den grad glæder mig, at du har fulgt sagen helt til dørs. Det giver andre håb for at myndighederne er ved at få øjnene op for hvad der sker.
Det er "morsmanual" du hentyder til. Den er mere suspekt end som så, og øjensynligt ejet og skabt af en mand. Så... Det kan man jo så spekulere over, mens man overvejer motivet, men uanset, så passer manualen ret godt til virkeligheden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LJ
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LJ » 19. dec 2022, 15:18

Kenned skrev:
19. dec 2022, 09:19
LJ skrev:
Ras.Killing skrev:

AalborgBK1885 skrev:
...........

......
Man skal bare lige huske at blot fordi en given anklage ikke kunne bevises så er det ikke det samme som en falsk anklage. Falsk anklage er kun hvis det bevises at anmelder løj. Forskellig opfattelse af hvad der er sket i en given sag vil ikke automatisk svare til en falsk anmeldelse - heldigvis!

Mvh Kenneth
Det har hverken jeg eller andre heller ikke nævnt. Jeg tænker de fleste herinde er helt klar over hvad en falsk anmeldelse/anklage er :smile:

LMLassen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: militærvåben - historie - jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af LMLassen » 19. dec 2022, 21:12

Et stort tillykke, selv om sejren kommer med en meget høj pris. Jeg håber, at du hen ad vejen får reetableret et forhold til din søn.

Jeg syntes under alle omstændigheder, at du fortjener respekt for at tage slagsmålet. Det har ikke været let at finde kræfterne til over så lang tid.

Lars

Kenned
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kenned » 20. dec 2022, 08:18

LJ skrev:
19. dec 2022, 15:18
Kenned skrev:
19. dec 2022, 09:19
LJ skrev:
Ras.Killing skrev:

AalborgBK1885 skrev:
...........

......

Mvh Kenneth
Det har hverken jeg eller andre heller ikke nævnt. Jeg tænker de fleste herinde er helt klar over hvad en falsk anmeldelse/anklage er :smile:
Med mit indlæg mente jeg såmænd bare at det nok ikke ville hjælpe så meget som du tænker - heller ikke i en sag som den aktuelle. Som jeg har forstået det på trådstarter så er ex'en ikke straffet for falsk anklage.

Hilsen Kenneth

LJ
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LJ » 20. dec 2022, 16:08

Kenned skrev:
20. dec 2022, 08:18

Med mit indlæg mente jeg såmænd bare at det nok ikke ville hjælpe så meget som du tænker - heller ikke i en sag som den aktuelle. Som jeg har forstået det på trådstarter så er ex'en ikke straffet for falsk anklage.

Hilsen Kenneth
Det kommer nok an på hvor meget jeg tænker det ville hjælpe og det har du ikke rigtig nogen viden om, udover at "det nok kunne dæmme op for en del" :fun:

Spøg til side, jeg ville ikke forvente mirakler men omvendt er jeg sikker på at udsigten til en hård straf/høj strafferamme ville få nogle til at være knap så hurtige til at komme med falske anklager, særligt hvis der kom et par sager hvor der rent faktisk blev gjort brug af den.

Årsagen til at der foregår så mange uretfærdigheder på så mange områder som der gør, er at det ikke har nogen konsekvenser.

Kenned
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kenned » 21. dec 2022, 12:35

LJ skrev:
20. dec 2022, 16:08
Kenned skrev:

Hilsen Kenneth
Det kommer nok an på hvor meget jeg tænker det ville hjælpe og det har du ikke rigtig nogen viden om, udover at "det nok kunne dæmme op for en del" :fun:

Spøg til side, jeg ville ikke forvente mirakler men omvendt er jeg sikker på at udsigten til en hård straf/høj strafferamme ville få nogle til at være knap så hurtige til at komme med falske anklager, særligt hvis der kom et par sager hvor der rent faktisk blev gjort brug af den.

Årsagen til at der foregår så mange uretfærdigheder på så mange områder som der gør, er at det ikke har nogen konsekvenser.
Jeg skriver netop som jeg gør fordi jeg naturligvis ikke tror det ville kunne “dæmme op for en del”. Der er ikke voldsomt mange deciderede falske anmeldelser, men der er en masse sager hvor der er uenighed om hvad der er foregået. Det nytter jo ikke noget hvis man skal lægge en strafferetslig kurs der stopper reelle anmeldelser.

Og sorry for :offtopic: til trådstarter

Hilsen Kenneth

LJ
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LJ » 21. dec 2022, 12:59

Kenned skrev:
21. dec 2022, 12:35
LJ skrev:
20. dec 2022, 16:08
Kenned skrev:

Hilsen Kenneth

Jeg skriver netop som jeg gør fordi jeg naturligvis ikke tror det ville kunne “dæmme op for en del”. Der er ikke voldsomt mange deciderede falske anmeldelser, men der er en masse sager hvor der er uenighed om hvad der er foregået. Det nytter jo ikke noget hvis man skal lægge en strafferetslig kurs der stopper reelle anmeldelser.

Og sorry for :offtopic: til trådstarter

Hilsen Kenneth
Det kan skyldes et mørketal.
En reel anmeldelse påvirkes ikke af at strafferammen for falsk anmeldelse hæves.
Jeg tænker ikke vi når videre, så vi kan nok blot blive enige om at vi er uenige.

Besvar