Ras.Killing skrev: ↑12. jan 2024, 08:57
Allan556 skrev: ↑12. jan 2024, 05:09
Nu er det jo ikke en tilfældig medarbejder der giver behandler ansøgningerne og giver afslag , det er sagsbehandlere som helt sikkert SKAL have styr på de her ting
Det er ikke det der er mit indtryk - men jeg kan tage fejl.
De har da helt sikkert fået noget basisviden på området, men eksperter inden for våben og jagt er de på ingen måde.
Og her snakker jeg fortsat om dem der sidder med det administrative arbejde med ansøgningerne.
Det har du altså ikke ret i.
PAC har ansatte som fungerer som "baggrundsviden alle medarbejdere kan trække på", og dem jeg kender til, er særdeles godt inde i både våben og jura - og er også våbenbrugere (sportsskytter og jægere, kender ikke lige til nogen der er samlere).
Så mens du godt kan rende ind i en sagsbehandler, som ikke er 100% skarp, så har enhver PAC sagsbehandler fremragende muligheder for at vende sagen med en PAC ansat konsulent/rådgiver som er særdeles godt inde i tingene. Og som også læser med herinde. That's a fact.
Jeg vil også mene at den PAC medarbejder som siger "hvis du bruger 150-250 skud hver gang du er på skydebanen med din jagtriffel, så er det ikke indskydning, så er det sport", formodentlig har ret. Så er riflen anvendt til noget andet end tilladelsen giver råderum til. Om det så er logisk eller formålstjenligt, det er jeg ikke sikker på, men nu er det jo baseret på et regelsæt.
Og hvis tilladelsen tilbagekaldes, så ... behøver de vel ikke begrunde det med en paragraf, vel? Tilladelser gives på baggrund af et lov-fæstet regelsæt OG en konkret individuel vurdering, ikke sandt? Det er ikke så tit jeg ser tilbagekaldelser, så jeg er ikke sikker, oplys mig gerne hvis det forholder sig anderledes.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!