Skytteforenings tilladelse til eget haglgevær og brug hjemme

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Re: Skytteforenings tilladelse til eget haglgevær og brug hjemme

Indlæg af Bofhenator » 6. jun 2024, 06:42

Ansjosen skrev:
5. jun 2024, 21:28
ET MEGET LANGT CITAT
Klip det væk du ikke svarer på. Det er træls at skulle scrolle 153 linjer for at læse 5 linjer.

/Mod
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Ansjosen
Banned
Banned
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 6 times

Indlæg af Ansjosen » 6. jun 2024, 11:05

FBN skrev:
6. jun 2024, 01:55
Ansjosen skrev:
Syge i roen ? Så fordi man ikke gider spilde tiden og betale tusindvis af kroner på et jagttegn for at skyde lerduer så er man syg i roen? Sikke da en tankegang..
Det er sgi din tanke gang det er galt med, du er da bare en brok røv og vil da kun misforstå alt.

Jeg har sgu da ikke sagt du er syg i roen, men denne måde
at få tilladelse er da nemmere for folk at tilladelse til
Våben da du ikke skal læse op til jagttegn.
Og bestå prøven / prøverne.

Der er kun ca 40% der består jagttegns prøven og igen ca det
samme til hagl prøven.

Så er man syg i roen men det ikke er registret i system, er det da nemmere bare at melde sig ind i en jagtforening via nettet og derefter online søge en tilladelse.

Og det er ny fint mulighed for at finde en forening nu man så gerne vil dyrke sin sport/interresse
https://danskflugtskydningsforbund.dk/w ... -06-22.pdf
Nu var det jo et spørgsmål , netop fordi jeg ikke fattede hvad du mente med dit vrøvl , så nej den eneste der brokker sig er jo dig der brokker dig over at du ikke synes folk skal kunne få våben på denne måde

Ja det er nemmere , men bare fordi det er nemmere gør det jo ikke en til en mindre egnet våbenejer , jeg kender tonsvis af jægere som pga druk under jagt osv, i mine øjne ikke er egnede , men ifølge din logik er de bedre egnet udelukkende fordi der har taget jagttegn

Jeg synes jagttegn var pisselet , det kan jo cykles igennem hurtigt uden kundskab , så længe man er god til at huske ting , og der er da absolut intet på det kursus jeg gik på der gjorde nogen bedre egnet til andet end den egentlige jagt

Sjovt når intensivkurserne har beståelsesprocent på over 90% så ved ikke lige hvor du har din statistik fra

Hvis man er så syg i roen og man har kunnet gemme det for omverden igennem mindst 18-20 år, således at det ikke er registreret, så kan man sgu nok også lige gemme det for en jagtkursusleder i 2 weekender , de kursusledere jo ikke specielt trænet i at spotte mentale problemer

Ansjosen
Banned
Banned

Indlæg af Ansjosen » 6. jun 2024, 11:06

Bofhenator skrev:
6. jun 2024, 06:42
Ansjosen skrev:
ET MEGET LANGT CITAT
Klip det væk du ikke svarer på. Det er træls at skulle scrolle 153 linjer for at læse 5 linjer.

/Mod
Ok, prøvede men så fik jeg slettet en klamme eller noget der ikke skulle slettes og så blev det rigtigt mærkeligt , men det skal jeg nok fremover

Ansjosen
Banned
Banned

Indlæg af Ansjosen » 6. jun 2024, 11:10

Mrbirk skrev:
6. jun 2024, 02:10
Et jagttegn giver en mange flere muligheder for at dyrke sin sport og kan erhverves for små 2700 plus lærebøg +500 det andet kan ikke betale sig i længden
Udover at man med jagttegnet kan skyde 5 gange om året på egen grund og ikke behøver være medlem i en forening , giver det dig ikke en eneste mulighed som våbenpåtegningen ikke giver dig , hvis din eneste interesse er at skyde lerduer

Hvor kan du erhverve jagttegn for små 3200 inkl alt?

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 84 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Scooterskytten » 6. jun 2024, 12:53

Ansjosen skrev:
6. jun 2024, 11:05

Jeg synes jagttegn var pisselet , det kan jo cykles igennem hurtigt uden kundskab , så længe man er god til at huske ting , og der er da absolut intet på det kursus jeg gik på der gjorde nogen bedre egnet til andet end den egentlige jagt

Sjovt når intensivkurserne har beståelsesprocent på over 90% så ved ikke lige hvor du har din statistik fra
Hvornår har du taget dit jagttegn? Jeg forsøgte forrige år, og jeg kan fortælle at det er det sværeste jeg har forsøgt at gennemfører. 400+ sider af ting, som man skal huske til fingerspidsen. Vi var omkring 30% der dumpede - de fleste i teorien. Jeg dumpede selv i afstandsbedømmelsen.

Og ang intensivkurserne. Vi havde 10 folk med til prøven som havde gennemgået intensivkurset. 2 bestod. Resten dumpede i teorien.

Så hvor har du dine tal fra? Og hvornår har du taget dit jagttegn?
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Mrbirk
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mrbirk » 6. jun 2024, 13:12

Ansjosen skrev:
6. jun 2024, 11:10
Mrbirk skrev:
6. jun 2024, 02:10
Et jagttegn giver en mange flere muligheder for at dyrke sin sport og kan erhverves for små 2700 plus lærebøg +500 det andet kan ikke betale sig i længden
Udover at man med jagttegnet kan skyde 5 gange om året på egen grund og ikke behøver være medlem i en forening , giver det dig ikke en eneste mulighed som våbenpåtegningen ikke giver dig , hvis din eneste interesse er at skyde lerduer

Hvor kan du erhverve jagttegn for små 3200 inkl alt?
Torup sogn jagt forening

Ansjosen
Banned
Banned

Indlæg af Ansjosen » 6. jun 2024, 13:52

Scooterskytten skrev:
6. jun 2024, 12:53
Hvornår har du taget dit jagttegn? Jeg forsøgte forrige år, og jeg kan fortælle at det er det sværeste jeg har forsøgt at gennemfører. 400+ sider af ting, som man skal huske til fingerspidsen. Vi var omkring 30% der dumpede - de fleste i teorien. Jeg dumpede selv i afstandsbedømmelsen.

Og ang intensivkurserne. Vi havde 10 folk med til prøven som havde gennemgået intensivkurset. 2 bestod. Resten dumpede i teorien.

Så hvor har du dine tal fra? Og hvornår har du taget dit jagttegn?
Maj 2023 , og der var kun 2 ud af et hold på 25 der dumpede , du behøver jo langt fra huske alt , og 90% af det kræver jo bare lidt logisk tænkende , afstandsbedømningen er jo også møg let når man lige kender tricket til at se om dyrene er for langt væk
Som sagt er det let ad h til hvis bare man kan tænke logisk og huske lidt , derfor er intensiv nok godt da det hele er frisk i hukommelsen, som sagt 21 dage efter jeg havde været til den første lektion kunne jeg downloade tegnet i appen , 1 time efter bestået prøve på selinevej , og havde man ikke skulle vente 1 uge fra kursusholder frigiver en til prøve så havde jeg nok gjort det på 14 dage , teorien var 2 weekender

70% beståelse er også meget langt fra de før påståede 40% , de ca 90% har jeg fra forskellige statistikker gennem tiderne, kursusholderes egne udsagn og egen erfaring

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 6. jun 2024, 14:29

Ansjosen skrev:
6. jun 2024, 11:05

Nu var det jo et spørgsmål , netop fordi jeg ikke fattede hvad du mente med dit vrøvl , så nej den eneste der brokker sig er jo dig der brokker dig over at du ikke synes folk skal kunne få våben på denne måde
Manden sagde tal pænt :impatient:
Bofhenator skrev:
6. jun 2024, 06:40
I skal holde en ordentlig tone! Gå efter bolden ikke manden. Det her er ikke Facebook. Tal ordentligt!

/Mod
Vi lukker hér.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Låst