Hvis det bare er ventetiden, så overlever jeg nok – det kan jeg leve med. Det, jeg er mere spændt på, er, om vores myndigheder faktisk vil erkende, at de har begået en fejl. Det er som regel ikke en disciplin, de mestrer særlig godt.
Jeg frygter lidt, at vi ender et sted, hvor man skal rejse sig op, når chefen træder ind ad døren.
Import af skæfte og kikkertsigte fra Krale i Holland
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Import af skæfte og kikkertsigte fra Krale i Holland
Nje, toldmyndigheden har vel ikke begået en fejl, som sådan.
De har en mistanke om, at det reelt er en våbenramme, og ikke bare et skæfte, og det sender de så videre til politiet.
Det er vel okay
De har en mistanke om, at det reelt er en våbenramme, og ikke bare et skæfte, og det sender de så videre til politiet.
Det er vel okay

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Silver Member
- Interesser: Skiveskydning og langdistance
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 44 times
Efter min mening, korrekt.
De er i tvivl, og sender det derfor videre. Jeg er sikker på de følger proceduren.
Det giver jo god mening, at de ikke bare frigiver noget, som de ikke ved hvad er.
Problemet er så, igen efter min mening, at de ikke sikre sig hvad det reelt er, inden det sendes til politiet.
O/U 12/76
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Spørgsmålet er, om en tolder tør tage den beslutning ved egen hånd? Jeg kan sagtens forestille mig, at den ansvarlige tolder/afdelingsleder ikke vil risikere at frigive noget, som senere hen viser sig at være en tilladelsespligtig våbendel, og som så kan få konsekvenser for tolderen. Så er det nemmere for dem at sende det videre i systemet til nogen, som kan tage den beslutning.
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 30 times
Du er inde på noget af det rigtige. Hvis min forsendelse var blevet sendt som stykgods med egen bil, havde de taget stilling med det samme.Flugteren skrev: ↑30. apr 2025, 23:16Spørgsmålet er, om en tolder tør tage den beslutning ved egen hånd? Jeg kan sagtens forestille mig, at den ansvarlige tolder/afdelingsleder ikke vil risikere at frigive noget, som senere hen viser sig at være en tilladelsespligtig våbendel, og som så kan få konsekvenser for tolderen. Så er det nemmere for dem at sende det videre i systemet til nogen, som kan tage den beslutning.
Derudover har de åbnet pakken, taget billeder af indholdet og vedlagt dem til sagen. Billederne var desuden inkluderet i den aktindsigt, jeg har modtaget.
10-22
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Medmindre der var inkluderet et magasin i pakken, eller en anden vital våbendel, så bør du være good to go. Det lyder simpelthen til, at bureaukratiet går sin gang, og ingen vil sige "det er frit at importere den slags" uden at have konfereret med andre myndigheder, i det her tilfælde politiet.10-22 skrev: ↑1. maj 2025, 08:39
Du er inde på noget af det rigtige. Hvis min forsendelse var blevet sendt som stykgods med egen bil, havde de taget stilling med det samme.
Derudover har de åbnet pakken, taget billeder af indholdet og vedlagt dem til sagen. Billederne var desuden inkluderet i den aktindsigt, jeg har modtaget.
Kan du vise os nogle eller alle af de billeder, som du har modtaget? Jeg har været inde og søge på det chassis, som du har købt, og intet ser ud til at kræve tilladelse. Du får nok med al sandsynlighed en besked om nogle måneder, som siger, at pakken er frigivet efter nærmere undersøgelse - men det er super træls at skulle gennem.