50 BMG. Behøver vist ikke sige mere.C-X skrev:Hold nu op med det fis. Prøv at bede DJ om at tage sagerne, og så kan I komme rendende med dét argument, hvis de siger nej tak, pga våbnets udseende!
Så længe våbnene er lovlige til det formål de har opnået tilladelse til, så er jeg sikker på, at DJ vil kæmpe for deres berettigelse, uanset om der er nogle medlemmer der har det ene eller andet forhold til deres udseende og hvorvidt de mener de hører til på de enkelte jagter.
Kom ind i kampen og spil bolden.
Besøg af politiet
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Re: Besøg af politiet
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Indflydelse?!?Senserazer skrev:Det handler bare om at have indflydelse, og det er praktisk talt umuligt at opnå. Vi har DJ på den ene side, skytteforeningerne på den anden, og våbenentusiasterne i midten uden noget at sige.
Det nye våbenråd har ret direkte indflydelse på lovgivningen, der sidder både DJ og sportsskytte organisationerne.
DJ og skytteforeningerne i hver sig hjørne, og entusiasterne i midten uden noget at sige? Jeg synes da lige arbejdet med det nye EU våbendirektiv viser noget andet. Firearms United er blevet "revset" i pressen for at være en "magtfuld lobby-organisation".
Jeg tror det mest handler om at du skal tage stilling til hvor du vil lægge din støtte. Der er pt ikke mangel på folk der vil tale din sag...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Senserazer
- Platin Member
Det er da bare gået min næse forbi, men dejligt at den organisation har fået vind i sejlene!
Var det ikke den der stod bag en underskriftsindsamling der blev linket til herinde engang sidste år?
Jeg synes det så voldsomt suspekt ud på daværende tidspunkt, så de fik ikke mig med, men jeg er da glad for at tage fejl her 
Edit: Så glæder jeg mig til at se alle de positive lempelser!

- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
De fik dig ikke med?Senserazer skrev:Det er da bare gået min næse forbi, men dejligt at den organisation har fået vind i sejlene!Var det ikke den der stod bag en underskriftsindsamling der blev linket til herinde engang sidste år?
Jeg synes det så voldsomt suspekt ud på daværende tidspunkt, så de fik ikke mig med, men jeg er da glad for at tage fejl her
Men du vil gerne have resultaterne?
Ja, det hænger fint sammen.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2982 times
- Been thanked: 377 times
Jeg har doneret penge til Firearms United og regner med at fortsætte med at donere.Fast Fumble skrev:Firearms United er blevet "revset" i pressen for at være en "magtfuld lobby-organisation".
Jeg tror det mest handler om at du skal tage stilling til hvor du vil lægge din støtte. Der er pt ikke mangel på folk der vil tale din sag...
De gør en stor, dygtig og vigtig indsats i kampen for rimelige vilkår for lovlydige våbenejere i Europa.
- Senserazer
- Platin Member
Den måde det var præsenteret på på deres hjemmeside osv. så yderst suspekt og utiltalende ud, så nej på daværende tidspunkt fik de ikke min underskrift.Fast Fumble skrev:De fik dig ikke med?Senserazer skrev:Det er da bare gået min næse forbi, men dejligt at den organisation har fået vind i sejlene!Var det ikke den der stod bag en underskriftsindsamling der blev linket til herinde engang sidste år?
Men du vil gerne have resultaterne?
Ja, det hænger fint sammen.
Edit: Det synes jeg i og for sig stadig det gør kan jeg se

Edit edit: Har du et link til nogle af de artikler hvor de omtales? Google hjælper mig ikke lige til at finde noget som helst
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Nej, det i sig selv illustrerer en generel uvidenhed på området. Emnet har været tæsket til døde herinde, men der er stadig mange der hellere holder fast i en myte, der ligger langt fra virkeligheden.Senserazer skrev:50 BMG. Behøver vist ikke sige mere.C-X skrev:Hold nu op med det fis. Prøv at bede DJ om at tage sagerne, og så kan I komme rendende med dét argument, hvis de siger nej tak, pga våbnets udseende!
Så længe våbnene er lovlige til det formål de har opnået tilladelse til, så er jeg sikker på, at DJ vil kæmpe for deres berettigelse, uanset om der er nogle medlemmer der har det ene eller andet forhold til deres udseende og hvorvidt de mener de hører til på de enkelte jagter.
Kom ind i kampen og spil bolden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
God ide, det eneste jeg kan tage med er dog en M1 Carbine, og en SVT-40 der er ikke så meget Black-Rifle over detSenserazer skrev:Jeg synes vi skal holde en ond-sort-riffel-dag snart! "Rigtige jagtrifler" og Tweed forbudt. Skyttegravskrig nu!![]()
Men helt alvorligt kunne jeg godt tænke mig en dag hvor man kunne gå mall-ninja amok med ligesindede

Har dog monteret en Red-Dot på M1'eren, så lidt tactical er den da

Mit input til smagsdommeri så er jeg ligeglad med hvad folk tager med at rifler/udstyr med på jagt.
Så længe riflerne er lovlige ifølge loven, og de siger bang, og dyret lægger sig som det skal, så er jeg ligeglad med hvordan de ser ud tactical or not.
Tilbage til emnet:
Det må da snart være på tide at 600 får sin riffel tilbage?
Ud over at politiet skal have mere seriøs tid på skydebanen, og håndtering af deres våben, så burde de også få mere viden om våben generelt.
De skal ikke være eksperter, men mere viden ville ikke være af vejen.
7,62x54R Glory to the Mosin.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Jeg var faktisk også en smule skeptisk i starten, især pga den meget løse organisering, og den meget anonyme danske gren (at det ikke var offentligt tilgængeligt hvem der tegnede den danske gren).Kalthoff skrev:Jeg har doneret penge til Firearms United og regner med at fortsætte med at donere.Fast Fumble skrev:Firearms United er blevet "revset" i pressen for at være en "magtfuld lobby-organisation".
De gør en stor, dygtig og vigtig indsats i kampen for rimelige vilkår for lovlydige våbenejere i Europa.
Men læs nogle af FU - Tysklands artikler, de er kanon gode. En af drivkræfterne der, er Katja Triebel, fra den familie-drevne våbenforretning i Berlin, og hun er skarp, engageret og målrettet. Det fik mig overbevist om at det er værd at støtte. Hun (og FU Tyskland, og flere andre) har været helt fantastiske i EU arbejdet. Flere af de "store mænd" i sports- og jagtorganisationer i Europa har også markeret sig, især fra Tyskland og Holland. Dem kan jeg ikke komme til at støtte direkte, men jeg har noteret mig at det danske våbenråd er kommet op at køre, så brug lidt tid/ressourcer/fokus på at sikre, at jeres jagt- og skytte organisationer har den rigtige repræsentation dér, det vil også flytte noget. Her er mit fokus mest på hvordan DGI Skydning of Dansk Skytte Union med nye SKV retningslinjer i år, og deres "imponerende" arbejde i forbindelse med EU våbendirektivet. Våbenrådet kan blive godt, eller skidt. Det afhænger jo helt af hvem man har valgt til at repræsentere sig i sit forbund!
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Has thanked: 2982 times
- Been thanked: 377 times
Deres webside fik også mig til at være skeptisk overfor seriøsiteten i foretagendet.Senserazer skrev: Den måde det var præsenteret på på deres hjemmeside osv. så yderst suspekt og utiltalende ud, så nej på daværende tidspunkt fik de ikke min underskrift.
Edit: Det synes jeg i og for sig stadig det gør kan jeg seDet der enormt pixelerede banner som det første man ser skriger bare ikke professionalisme. En lille ting, ja måske, me man må være lidt forsigtig på nettet.
De har ikke ændret websiden, den er stadigt lige suspekt, lige amatøragtig og præget af decideret klamphuggeri og manglende omhu.
Det der overbeviste mig om at de er værd at støtte, var primært de resultater de opnåede med at komme i medierne og med at påvirke beslutningsprocessen i EU.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Om en webside ser prof ud eller ej, har jeg for længe siden lært, ikke siger meget om seriøsiteten i projektet, så det ser jeg hen over. Men jeg synes STADIG de bør være meget mere transparente omkring organisation og tegning.Kalthoff skrev:Deres webside fik også mig til at være skeptisk overfor seriøsiteten i foretagendet.
De har ikke ændret websiden, den er stadigt lige suspekt, lige amatøragtig og præget af decideret klamphuggeri og manglende omhu.
Det der overbeviste mig om at de er værd at støtte, var primært de resultater de opnåede med at komme i medierne og med at påvirke beslutningsprocessen i EU.
Men den Tyske og Tjekkiske del har rykket voldsomt på opgaven (den danske FU har vist mest informeret - og det er også en vigtig opgave).
Jeg er faktisk meget imponeret over hvad sådan en pludseligt opstået (og i panik dannet) løs organisation har kunnet udrette.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Nej.Gråskæg skrev:Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Lad venligst være med at blande Europæisk og Amerikansk politik sammen. Det er mere end nok, at vores medier ikke kan adskille det.Gråskæg skrev: Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Det er faktisk noget komisk at du betegner NRA som reaktionær og bagstræberisk - for er det ikke lige præcis det du selv er...? Jeg tænker her på dine "markante" indlæg omkring de "forkerte rifler" der ikke hørte hjemme på jagt...Gråskæg skrev:Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Jeg har selv skudt i mere end 40 år og har i den tid prøvet et utal af forskellige våbentyper og jeg betragter diversiteten i valg af våben i bekendtskabskredsen som en berigelse. Det er ikke altid jeg forstår valgene af våben men jeg respekterer dem altid.
Jeg har selv støttet FU med såvel underskrift som bidrag - og det bliver jeg nok ved med.

Oscar123
On scene - but unseen
-
- Silver Member
- Interesser: Dykning og skydning og klatrin
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 84 times
Så har de tekniker endelig fået min riffel på deres arbejdsbord. De behandler sagen nu og håber på at i den nærmeste fremtid får test skudt min riffel for at bekræfte at den ikke er fuld automatisk.
Min sagsbehandler siger, hvis den ikke går af med fuld auto, tja..så der ik så meget og de pakker den og sender den retur. :-) Det lyder sgu godt!
Min sagsbehandler siger, hvis den ikke går af med fuld auto, tja..så der ik så meget og de pakker den og sender den retur. :-) Det lyder sgu godt!
- Vigilante
- Gold Member
- Interesser: Genladning, langdistance
- Geografisk sted: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
Min far led engang under talrige telefonopkald om natten. Det var en tidligere ansat, alkokoholiseret og psykisk syg kvinde, der bedrev telefonterroren. Snart fik det meste af familien samme slags opkald, hvor der intet blev sagt. Det blev naturligvis meldt til politiet, som spurgte til evt. mistænkte. Han fik et navn og hans opklaringsarbejde bestod så af et opkald til den syge kvinde med spørgsmålet: Var det dig? NEJ, var hendes svar. Case solved ......... elementary, my dear Watson.
Jeg ser ligheder med denne riffelsag.
Jeg ser ligheder med denne riffelsag.
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Hvor tit er teknikerne på arbejde inde ved politiet???? Der kan da ikke være så mange våben der skal kontrolleres, ellers kan de da bare ringe så skal jeg da komme og hjælpe dem med at afgøre om noget er fullauto eller halvauto for det tager ikke mange minutter i en kælder og et sæt høreværn. Eller måske der kun er en tekniker i danmark der har med sådan noget at gøre. Det er da grotesk hvis det viser sig at det bare skal konstateres at den ikke går af fullauto. Hvis nu 600 boede på en gård og havde rigeligt jord til, kunne det jo blive afkræftet ude i hans dør, og han ville kunne sætte sin riffel på plads igen, men nej han er til stor fare for samfundet selvom manden har tilladelse og vandelsgodkendt og måske endda har andre våben han ikke har skudt eller truet nogen mennesker med. Det er sgu for galt..
mvh
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Hele denne affære virker så klodset og tilfældigt håndteret fra politiets side.
Der er tale om et våben af AR type, ikke et eller andet nyt og/eller eksotisk våbensystem. Man må da kunne forvente at en våbentekniker hos rigspolitiet kender til en AR systemets opbygning og funktion(?!) Enhver med et modicum af kundskab udi det våbensystem, kan - ved visuel inspektion - konstatere om våbnet er modificeret eller konstrueret til fuldautomatisk skydning. Jeg begriber ikke at en prøveskydning i det hele taget betragtes som værende en nødvendighed her. Det virker som spild af alles tid - og samfundets penge. Og igen; det virker klodset og tilfældigt. Nærmest, får man en følelse af, demonstrativt.
Jeg håber i særdeleshed at det her er en enlig svale fra politiets side... Alternativt er det noget som skal tages i opløbet. Derfor vil jeg også gentage min opfordring til 600 om at klage over hele forløbet.
Der er tale om et våben af AR type, ikke et eller andet nyt og/eller eksotisk våbensystem. Man må da kunne forvente at en våbentekniker hos rigspolitiet kender til en AR systemets opbygning og funktion(?!) Enhver med et modicum af kundskab udi det våbensystem, kan - ved visuel inspektion - konstatere om våbnet er modificeret eller konstrueret til fuldautomatisk skydning. Jeg begriber ikke at en prøveskydning i det hele taget betragtes som værende en nødvendighed her. Det virker som spild af alles tid - og samfundets penge. Og igen; det virker klodset og tilfældigt. Nærmest, får man en følelse af, demonstrativt.
Jeg håber i særdeleshed at det her er en enlig svale fra politiets side... Alternativt er det noget som skal tages i opløbet. Derfor vil jeg også gentage min opfordring til 600 om at klage over hele forløbet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Formandlao
- Silver Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Det lyder næsten som om du selv er begyndt at tvivle på hvad testen munder ud i :-D600 skrev:Så har de tekniker endelig fået min riffel på deres arbejdsbord. De behandler sagen nu og håber på at i den nærmeste fremtid får test skudt min riffel for at bekræfte at den ikke er fuld automatisk.
Håber snart du får din riffel igen, sammem med en undskyldning for sagens forløb.
Diligentia, Vis, Celeritas
-
- Gold Member
- Interesser: blankvåben/luftvåben
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 28 times
Uden at have kendskab til deres arbejdsgange, er det nok meget sandsynligt, at det er som alle andre steder i det offentlige, man bruger 20 minutter på det egentlige arbejde, og efterfølgende en halv dag på at udfylde felter i et EDB system for at dokumentere hvor effektiv man har været....LapuaMagnum skrev:Hvor tit er teknikerne på arbejde inde ved politiet???? Der kan da ikke være så mange våben der skal kontrolleres, ellers kan de da bare ringe så skal jeg da komme og hjælpe dem med at afgøre om noget er fullauto eller halvauto for det tager ikke mange minutter i en kælder og et sæt høreværn. Eller måske der kun er en tekniker i danmark der har med sådan noget at gøre. Det er da grotesk hvis det viser sig at det bare skal konstateres at den ikke går af fullauto. Hvis nu 600 boede på en gård og havde rigeligt jord til, kunne det jo blive afkræftet ude i hans dør, og han ville kunne sætte sin riffel på plads igen, men nej han er til stor fare for samfundet selvom manden har tilladelse og vandelsgodkendt og måske endda har andre våben han ikke har skudt eller truet nogen mennesker med. Det er sgu for galt..
mvh
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Det lyder meget rigtigtMartensit skrev: Uden at have kendskab til deres arbejdsgange, er det nok meget sandsynligt, at det er som alle andre steder i det offentlige, man bruger 20 minutter på det egentlige arbejde, og efterfølgende en halv dag på at udfylde felter i et EDB system for at dokumentere hvor effektiv man har været....

Men det lyder til at det bliver relativt hurtigt ekspederet, trods alt. Håber dog de kommer og afleverer den hos dig - så du ikke har udgifter til dét, når de var så "venlige at hente den" ;)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Silver Member
Endnu en "sjov" historie.
For nogle måneder siden købte jeg min riffel. Det er altså den der er til "service eftersyn"
Da jeg købte riflen i sin tid havde jeg allerede en semi auto i 223. Her blev jeg betjent af en flink kvinde i ACØ og hun gjorde meget i at tingene skulle forløbe sig gnidningsløst. MEN! Så kom der hendes kollega i baggrunden og sagde 2stk semi i samme kaliber er forbudt! Så fik jeg muligheden i enten at lade være med at købe den nye HK MR223 eller også skulle jeg sælge min eksisterende.
Jeg havde jo allerede lagt depositum i HK riflen, så penge skulle der ikke tabes. Så jeg solgte min gamle 223 og mistet flere tusind kroner i forløbet!
Nu tænker jeg at jeg vil købe en 308, så man vel dækket ind til lidt af hvert uden at anslags energi ikke er mødt osv. I dag taler jeg med den samme mand som stod i baggrunden i ACØ i sin tid. Også siger han sgu saftsusme til mig at jeg skal sælge min HK 223 før jeg må have en 308!
Altså man gøre hvad han siger, men han ændre satme mening fra kvartal til kvartal! Og nu har jeg jo lagt depositum ind på 308 rifen! Og nu presser han mig sgu satme 2. gang til at sælge min eksisterende riffel! Det kan sgu ikke være rigtigt at de bare sidder og fyrer regler af som det passer dem!
Jeg konfronter ham med at ACØ tidligere har sagt KRYSTAL KLART til mig at jeg ikke kunne eje 2 ens kaliber, men at to forskellige er OK. Og nu når man har investeret penge i en anden kaliber så er reglen pludselig ændret! Han siger han sender mig et brev via eboks hvor jeg skal godtgøre formål med en anden kaliber?! !Hvad fanden sker der her???
Det er sgu da total god start på 2017!
For nogle måneder siden købte jeg min riffel. Det er altså den der er til "service eftersyn"

Da jeg købte riflen i sin tid havde jeg allerede en semi auto i 223. Her blev jeg betjent af en flink kvinde i ACØ og hun gjorde meget i at tingene skulle forløbe sig gnidningsløst. MEN! Så kom der hendes kollega i baggrunden og sagde 2stk semi i samme kaliber er forbudt! Så fik jeg muligheden i enten at lade være med at købe den nye HK MR223 eller også skulle jeg sælge min eksisterende.
Jeg havde jo allerede lagt depositum i HK riflen, så penge skulle der ikke tabes. Så jeg solgte min gamle 223 og mistet flere tusind kroner i forløbet!
Nu tænker jeg at jeg vil købe en 308, så man vel dækket ind til lidt af hvert uden at anslags energi ikke er mødt osv. I dag taler jeg med den samme mand som stod i baggrunden i ACØ i sin tid. Også siger han sgu saftsusme til mig at jeg skal sælge min HK 223 før jeg må have en 308!
Altså man gøre hvad han siger, men han ændre satme mening fra kvartal til kvartal! Og nu har jeg jo lagt depositum ind på 308 rifen! Og nu presser han mig sgu satme 2. gang til at sælge min eksisterende riffel! Det kan sgu ikke være rigtigt at de bare sidder og fyrer regler af som det passer dem!

Jeg konfronter ham med at ACØ tidligere har sagt KRYSTAL KLART til mig at jeg ikke kunne eje 2 ens kaliber, men at to forskellige er OK. Og nu når man har investeret penge i en anden kaliber så er reglen pludselig ændret! Han siger han sender mig et brev via eboks hvor jeg skal godtgøre formål med en anden kaliber?! !Hvad fanden sker der her???
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
hmmm. det meldte historien ikke så meget om. Du skal nok flytte til vest for storebælt eller bede om at tale med en anden person.600 skrev:Endnu en "sjov" historie.
For nogle måneder siden købte jeg min riffel. Det er altså den der er til "service eftersyn"![]()
![]()
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Silver Member
Et resume af hvad jeg fik ud af ham fra ACØ i dag.
1. Ingen halv auto til dig der allerede har en i forvejen uanset kaliber.
2. Har du to eller flere trækkes dine tilladelser ikke tilbage, men fornyes ikke efter 10 år.
3. Har du en halv auto, må du heller ikke få et vekselsæt, uanset om pipen er længere eller er i en anden kaliber.
2. Har du to eller flere trækkes dine tilladelser ikke tilbage, men fornyes ikke efter 10 år.
3. Har du en halv auto, må du heller ikke få et vekselsæt, uanset om pipen er længere eller er i en anden kaliber.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det går jeg ud fra at du har forelagt Danmarks Jægerforbund? De er, som før nævnt, obs på sagen. Men, jeg tror meget gerne de vil have navnet på den medarbejder ved ACØ som har udtalt ovenstående.600 skrev:Et resume af hvad jeg fik ud af ham fra ACØ i dag.
Hvis der er tale om en enkelt medarbejder ved ACØ, som er gået på personligt korstog mod halvautomatiske rifler, så skal hans arbejdsgivere gøres opmærksom på det, således at han kan bringes til standsning, alternativt forflyttes til en jobfunktion han reelt er i stand til at varetage.
Er der tale om en ny praksis dikteret fra højere oppe i systemet, så skal rigspolitiet trækkes ud af busken og melde den officielt ud - så den kan få et officielt modsvar og så folk ikke spilder deres penge.
Nu læste jeg din oprindelige ordlyd af denne post - og hvis det vitterligt ér foregået som du beskrev, så kan jeg kun gentage min opfordring til at lade det komme Danmarks Jægerforbund for øre.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."