Besøg af politiet
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Besøg af politiet
Tag den lige med DJ asap!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Statsautoriseret Chikane!600 skrev:Et resume af hvad jeg fik ud af ham fra ACØ i dag.
1. Ingen halv auto til dig der allerede har en i forvejen uanset kaliber.
2. Har du to eller flere trækkes dine tilladelser ikke tilbage, men fornyes ikke efter 10 år.
3. Har du en halv auto, må du heller ikke få et vekselsæt, uanset om pipen er længere eller er i en anden kaliber.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Jeg har skrevet til DJ - og kan kun opfordre andre, herunder ikke mindst 600, til at gøre det samme.
Det er ekstremt vigtigt at vi finder ud af om der vitterlig ér tale om en ny officiel praksis iht. tilladelser til halvautomatiske rifler - eller om det, endnu en gang, er selvstrammeri hos enkelte medarbejdere hos politiet. Uanset, så skal det anfægtes - og, ikke mindst, frem i lyset.
Jeg køber, som udgangspunkt, ikke en præmis som indebærer at justitsministeriet eller rigspolitiet vedtager en officiel praksisændring, som de aktivt undlader at melde ud til dem som berøres af denne (de danske jægere). Især set i lyset af at det, i praksis, vil være ensbetydende med at man tager imod borgernes penge for ansøgninger hvor afslag, i praksis, er givet på forhånd. Derfor hælder jeg også mest til at der er tale om en eller flere embedsmænd, et eller flere steder i systemet, som har valgt at gå "enegang" i et forsøg på at gennemtvinge en praksis. Sådan var det sidst DJ måtte gå ind i en lignende problemstilling.
Det er ekstremt vigtigt at vi finder ud af om der vitterlig ér tale om en ny officiel praksis iht. tilladelser til halvautomatiske rifler - eller om det, endnu en gang, er selvstrammeri hos enkelte medarbejdere hos politiet. Uanset, så skal det anfægtes - og, ikke mindst, frem i lyset.
Jeg køber, som udgangspunkt, ikke en præmis som indebærer at justitsministeriet eller rigspolitiet vedtager en officiel praksisændring, som de aktivt undlader at melde ud til dem som berøres af denne (de danske jægere). Især set i lyset af at det, i praksis, vil være ensbetydende med at man tager imod borgernes penge for ansøgninger hvor afslag, i praksis, er givet på forhånd. Derfor hælder jeg også mest til at der er tale om en eller flere embedsmænd, et eller flere steder i systemet, som har valgt at gå "enegang" i et forsøg på at gennemtvinge en praksis. Sådan var det sidst DJ måtte gå ind i en lignende problemstilling.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Silver Member
- Interesser: Dykning og skydning og klatrin
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 84 times
Hej Elbæk,
Det er præcis sådan det er foregået. Jeg har også navnet på vedkommende.
Hvordan kontakter man DJ med sådan en sag, skal man bare sende dem en email? Og gider DJ overhovedet at beskæftige sig med sådan nogle sager hvor det er halv auto der er involveret?
Hvordan kontakter man DJ med sådan en sag, skal man bare sende dem en email? Og gider DJ overhovedet at beskæftige sig med sådan nogle sager hvor det er halv auto der er involveret?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Ja det gør de i hvert fald!600 skrev:Hej Elbæk,
Det har de gjort før.
Ja, send dem en mail og beskriv de punkter som du har gjort ovenfor.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Elbæk
- Platin Member
Skriv til post@jaegerne.dk600 skrev:Hej Elbæk,
DJ ér allerede involveret i spørgsmålet - ligesom det var dem som tog slagsmålet sidst den var gal mht. halvautomatiske rifler. Så ja, det gider DJ bestemt. Især hvis medlemmerne gør dem opmærksomme på problemstillingen og giver dem noget at arbejde videre med. Det er bl.a. det vi har DJ til.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Silver Member
Nu skal det lige siges at ham fra ACØ ikke har sagt ordlydt som det jeg har opstilt i 1, 2 og 3.
Han har altså ikke opstilt det op i 1, 2 og 3 som jeg har gjort det for jer.
Det var resume af hele min samtale med ham ACØ gutten.
I tidernes morgen tvang han mig indirekte til at sælge min eksisterende 223 halv auto. Oplyser mig at grunden var at man max. må eje 1 halv auto per kaliber. Men jeg var dog velkommen til at enten aflyse mit køb eller købe en 308 win halv auto.
Jeg tænker fino! Af med den gamle 223 rem, for jeg vil jo ikke miste penge og miste mit depositum som allerede var "ude og sejle."
Nu ringer jeg ca. 9 måneder efter og får besked på at niks, 308 win halv auto er NO GO! Det er fordi jeg allerede har en 223 rem!
Her tænker jeg bare "det er fandema løgn!" De ACØ sagde jo selv til mig at 308 win halv auto er OK, bare ikke to ens kaliber.
Også går man og betaler 420kr for ansøgningsgebyr og depositum også siger ACØ noget helt andet!
I princippet kunne de jo bare få mig til sælge og når jeg så har solgt, bare nægte mig en ny tilladelse og fyrer noget andet kreativt af!
Jeg spørger så, kan man så købe et veksel sæt i 308? Niks! Det må man sgu heller ikke! Det havde jeg slet slet ikke forventet! Veksel pibe er også forbudt nu! Så alt halv auto er åbenbart forbudt!
Så oplyser jeg at jeg kender da jægere med flere halv auto rifler i samme kaliber. Til det oplyser han at tjaa..det må være en fejl og de kalder ikke tilladelsen tilbage, men når den først er udløbet efter 10 år fornyes den ikke. Det er vitterlige gået sådan som det er gået. Og det er surt at skulle meddelle sådan en nyhed og jeg står til at miste flere penge og depositum efter at have dansede med ACØ!
ACØ siger hop!
Du spørger hvor højt?!
ACØ siger 1 meter!
Du hopper 1 meter!
ACØ siger du dumpet!
Du spørger hvorfor?
ACØ siger du skulle have hoppet 2 meter!
Du tænker hvad fanden skete der lige der?!

I tidernes morgen tvang han mig indirekte til at sælge min eksisterende 223 halv auto. Oplyser mig at grunden var at man max. må eje 1 halv auto per kaliber. Men jeg var dog velkommen til at enten aflyse mit køb eller købe en 308 win halv auto.
Jeg tænker fino! Af med den gamle 223 rem, for jeg vil jo ikke miste penge og miste mit depositum som allerede var "ude og sejle."
Nu ringer jeg ca. 9 måneder efter og får besked på at niks, 308 win halv auto er NO GO! Det er fordi jeg allerede har en 223 rem!
Her tænker jeg bare "det er fandema løgn!" De ACØ sagde jo selv til mig at 308 win halv auto er OK, bare ikke to ens kaliber.
Også går man og betaler 420kr for ansøgningsgebyr og depositum også siger ACØ noget helt andet!
I princippet kunne de jo bare få mig til sælge og når jeg så har solgt, bare nægte mig en ny tilladelse og fyrer noget andet kreativt af!
Jeg spørger så, kan man så købe et veksel sæt i 308? Niks! Det må man sgu heller ikke! Det havde jeg slet slet ikke forventet! Veksel pibe er også forbudt nu! Så alt halv auto er åbenbart forbudt!
Så oplyser jeg at jeg kender da jægere med flere halv auto rifler i samme kaliber. Til det oplyser han at tjaa..det må være en fejl og de kalder ikke tilladelsen tilbage, men når den først er udløbet efter 10 år fornyes den ikke. Det er vitterlige gået sådan som det er gået. Og det er surt at skulle meddelle sådan en nyhed og jeg står til at miste flere penge og depositum efter at have dansede med ACØ!
ACØ siger hop!
Du spørger hvor højt?!
ACØ siger 1 meter!
Du hopper 1 meter!
ACØ siger du dumpet!
Du spørger hvorfor?

-
- Silver Member
Jeg har nu også skrevet til DJ og beskrevet min oplevelse i dag med ACØ.
Lad os se hvad der sker her. ACØ siger A og B som det passer dem. Og vi jægere render rundt og betaler penge for sjov og ligger depositum som man aldrig får tilbage! Det er total økonomisk voldtægt og man kan ikke gøre en skid! (undskyld udtrykket)
Lad os se hvad der sker her. ACØ siger A og B som det passer dem. Og vi jægere render rundt og betaler penge for sjov og ligger depositum som man aldrig får tilbage! Det er total økonomisk voldtægt og man kan ikke gøre en skid! (undskyld udtrykket)
- Ninja_Moose
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 17 times
Det er fandeme klamt det der.600 skrev:Nu skal det lige siges at ham fra ACØ ikke har sagt ordlydt som det jeg har opstilt i 1, 2 og 3.
I tidernes morgen tvang han mig indirekte til at sælge min eksisterende 223 halv auto. Oplyser mig at grunden var at man max. må eje 1 halv auto per kaliber. Men jeg var dog velkommen til at enten aflyse mit køb eller købe en 308 Win halv auto.
Nu ringer jeg ca. 9 måneder efter og får besked på at niks, 308 Win halv auto er NO GO! Det er fordi jeg allerede har en 223 rem!
Her tænker jeg bare "det er fandema løgn!" De ACØ sagde jo selv til mig at 308 Win halv auto er OK, bare ikke to ens kaliber.
ACØ siger hop!
Du spørger hvor højt?!
ACØ siger 1 meter!
Du hopper 1 meter!
ACØ siger du dumpet!
Du spørger hvorfor?
Jeg troede hele idéen med de administrative centre, var at slippe for alle kongerne og skrankepaverne, der ellers dominerede de forskellige våbenkontorer tidligere.
Jeg forstår helt ærligt ikke hvad problemet med halvauto rifler er, de er da på ingen måde farligere end en repetér riffel.
Hele kategoriseringen som et "særligt farligt" våben er forfejlet og direkte dum.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 103 times
Elbæk skrev:Skriv til post@jaegerne.dk600 skrev:Hej Elbæk,
DJ ér allerede involveret i spørgsmålet - ligesom det var dem som tog slagsmålet sidst den var gal mht. halvautomatiske rifler. Så ja, det gider DJ bestemt. Især hvis medlemmerne gør dem opmærksomme på problemstillingen og giver dem noget at arbejde videre med. Det er bl.a. det vi har DJ til.
jeg har lige modsatte oplevelse med DJ trods der var massere at arbejde med var det pressemæssigt ikke så spændende et område at arbejde med hvorfor det blev gjort NADA ved
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
-
- Silver Member
Jeg havde en rigtig fin oplevelse med ACØ, særlig med Cecilie Skøv Møller! Hun var fandema super sød og gav en virkelig god service!
Fulgte loven, hvis der ikke var noget der forbød det var der grønt lys. Ikke noget humør fortolkning overhovedet! Indtil hendes kollega i baggrunden dukket op med en helvede masse fis man skulle tag stilling til som ligger i en grå-zone hvor han ved han kan tillade sig at fyrrer af som det passer ham!
Problemet er så efter at have fulgt hans fest fyrværkeri, så bliver man også straffe for det! For nu kan han ikke selv huske hvad fanden han fyret af dengang, så nu fyrer han noget nyt af!
Du må have 1 grov kaliber semi og en salon semi. Det er ok. Den har jeg godt nok aldrig hørt før! Det er sgu da noget der lyder til at være i min skytte forening hvor vi må have max 4x grov(2x repeter + 2x revolver) og 2x 22lr!
Jeg tænker lidt ham ACØ gutten ikke sidder og laver cocktail fortolkninger på tværs af jagt og SKV??
PS: Cecilie er desværre stoppet! Fik sikkert nok af de mærkelig fortolkninger som man ikke kunne finde hoved og hale i.
Fulgte loven, hvis der ikke var noget der forbød det var der grønt lys. Ikke noget humør fortolkning overhovedet! Indtil hendes kollega i baggrunden dukket op med en helvede masse fis man skulle tag stilling til som ligger i en grå-zone hvor han ved han kan tillade sig at fyrrer af som det passer ham!
Problemet er så efter at have fulgt hans fest fyrværkeri, så bliver man også straffe for det! For nu kan han ikke selv huske hvad fanden han fyret af dengang, så nu fyrer han noget nyt af!
Du må have 1 grov kaliber semi og en salon semi. Det er ok. Den har jeg godt nok aldrig hørt før! Det er sgu da noget der lyder til at være i min skytte forening hvor vi må have max 4x grov(2x repeter + 2x revolver) og 2x 22lr!
Jeg tænker lidt ham ACØ gutten ikke sidder og laver cocktail fortolkninger på tværs af jagt og SKV??
PS: Cecilie er desværre stoppet! Fik sikkert nok af de mærkelig fortolkninger som man ikke kunne finde hoved og hale i.
- Elbæk
- Platin Member
Nu bruger du udtrykket "oplevelse", det må betyde at du har et eller flere konkrete eksempler?Luluselsker skrev:Elbæk skrev:Skriv til post@jaegerne.dk600 skrev:Hej Elbæk,
jeg har lige modsatte oplevelse med DJ trods der var massere at arbejde med var det pressemæssigt ikke så spændende et område at arbejde med hvorfor det blev gjort NADA ved
Det er et faktum at sidst nogle af våbenkontorerne (det var før sammenlægningen til to adm. centre), begyndte at indføre hjemmestrikkede stramninger iht. halv automatiske rifler, da var det DJ som tog sagen hele vejen og fik rigspolitiet til at indskærpe loven (og gældende praksis iht. samme) overfor våbenkontorerne.
Det er også DJs fortjeneste at vi har mulighed for at opnå tilladelse til lyddæmpere i dag.
DJ er særdeles aktive på våbenområdet - og jeg har faktisk kun gode erfaringer iht. den personlige kontakt jeg har haft med dem iht. våbenspørgsmål.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 103 times
Elbæk skrev:Nu bruger du udtrykket "oplevelse", det må betyde at du har et eller flere konkrete eksempler?Luluselsker skrev:Elbæk skrev:Skriv til post@jaegerne.dk600 skrev:Hej Elbæk,
Det er et faktum at sidst nogle af våbenkontorerne (det var før sammenlægningen til to adm. centre), begyndte at indføre hjemmestrikkede stramninger iht. halv automatiske rifler, da var det DJ som tog sagen hele vejen og fik rigspolitiet til at indskærpe loven (og gældende praksis iht. samme) overfor våbenkontorerne.
Det er også DJs fortjeneste at vi har mulighed for at opnå tilladelse til lyddæmpere i dag.
DJ er særdeles aktive på våbenområdet - og jeg har faktisk kun gode erfaringer iht. den personlige kontakt jeg har haft med dem iht. våbenspørgsmål.
Der er flere oplevelser omkring DJs håndtering af sager for medlemmer hvor man ikke kan sige de har gjort sig fortjent til deres kontigent
for mig er der 3 sager omkring regulering som jeg ikke vil gå videre ind i i åbent forum da der også er udefrakommende antijagt osv. personer som læser med men sagt ret skærmet ind så blev DJ kontaktet FORUD for hændelsen UNDER hændelsen og EFTER hændelsen alligevel valgte de IKKE at bakke op om deres medlem(mer) og blot være totalt overhørige det har så ført til efterfølgende at vi for fremtiden er nødt til at håndtere situationerne anderledes end anbefalet trods det er DJ der legitimerer en del der udfører regulering og dem der er med til at stable en reguleringsenhed på benene (og det skal de da ha respekt for hvis ellers de stod bag dem de sætter i disse grupper der yder hjælpen til kommuner mv.)
edit: man vil trods alt hellere have en svane aflives med en spade når den flyver på en luftledning for det dør de jo helt vildt ikke en skid hurtigt af
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
- Elbæk
- Platin Member
Det er svært at forholde sig til et eksempel som ikke fremlægges.
Men, det lyder umiddelbart ikke til at have noget med våbenspørgsmål at gøre, så lad os lade dén ligge
Men, det lyder umiddelbart ikke til at have noget med våbenspørgsmål at gøre, så lad os lade dén ligge

-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Det er mig en kilde til stor undren, at vi gang på gang har opfordret de, der har bøvl med tilladelser til deres halvatomatiske våben, at søge hjælp og vejledning hos DJ - men det går godt nok trægt!
Samtidig skal vi hele tiden høre for, at DJ ikke tager emnet alvorligt. Det er eddermugme svært, når DJ ikke engang bliver kontaktet, des angående.
Vi savner organisationer der vil løfte opgaverne på våbenområdet, men vi bruger ikke engang dem vi har. Det er sågu lidt slapt.
Jeg er medlem, trods jeg ikke altid er enig. Som medlem kan jeg så ytre min uenighed og utilfredshed og måske opnå ændringer. Samtidig viser man flaget eller støtter dem der viser det.
Samtidig skal vi hele tiden høre for, at DJ ikke tager emnet alvorligt. Det er eddermugme svært, når DJ ikke engang bliver kontaktet, des angående.
Vi savner organisationer der vil løfte opgaverne på våbenområdet, men vi bruger ikke engang dem vi har. Det er sågu lidt slapt.
Jeg er medlem, trods jeg ikke altid er enig. Som medlem kan jeg så ytre min uenighed og utilfredshed og måske opnå ændringer. Samtidig viser man flaget eller støtter dem der viser det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning med 284win
- Geografisk sted: Smidt på Falster
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 16 times
Altså man mister retten til at brokke sig hvis man får ret.
Ville det være muligt at lave en forening herinde som så melder sig ind i dansk jagt?
Ville det være muligt at lave en forening herinde som så melder sig ind i dansk jagt?
- Elbæk
- Platin Member
NVF er ikke en jagforening, så det kan jeg ikke se hvordan skulle kunne lade sig gøre.A284win skrev:Altså man mister retten til at brokke sig hvis man får ret.
Hvorfor ikke støtte sin lokale jagtforening? Det værste der kan komme ud af det er gode oplevelser og mere jagt

-
- Silver Member
- Interesser: Skydning med 284win
- Geografisk sted: Smidt på Falster
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 16 times
Jeg er allerede medlem af flere jagtforeninger. Den lokale mener at salamimetoden er verdens bedste måde at håndterer våben på.
De er meget våbenforskrækkede. Da jeg første gang bad vores medlem om at tage diskussionen om lyddæmpere med til regionsmødet var jeg tæt på at blive lyst i Ban.
De mener at når man lever skjult så lever man godt.
En jagtforening kan fremlægge forslag og lægge facts frem til regionen, men kun hvis der er flertal i jagtforeningen. Så derfor, kan man lave en jagtforening herinde?
De er meget våbenforskrækkede. Da jeg første gang bad vores medlem om at tage diskussionen om lyddæmpere med til regionsmødet var jeg tæt på at blive lyst i Ban.
De mener at når man lever skjult så lever man godt.
En jagtforening kan fremlægge forslag og lægge facts frem til regionen, men kun hvis der er flertal i jagtforeningen. Så derfor, kan man lave en jagtforening herinde?
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg ville nok også skrive til ACØ og bede om at få et konkret svar på skrift
Eventuelt henvis til https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... 61411#Kap6 , det må da gælde her?
Eventuelt henvis til https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... 61411#Kap6 , det må da gælde her?
§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.
Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Det lyder som om småkongerne har været i flyverskjul, men nu stikker deres grimme ansigt frem igen. Det der var svært i "gamle dage" var, at der var så mange forskellige våbenkontorer der kørte hver deres løb, selv indenfor samme politikreds. Det gode ved ACV/ACØ konstruktionen er, at der kun er de to steder, så nu kan DJ gå i direkte dialog med medarbejderne der, og hvis det ikke hjælper, med deres overordnede. Når så småkongerne bliver kaldt til orden, får vi nemt og hurtigt vished for, om de retter ind. De kan ikke gemme sig i mængden mere.Jeg troede hele idéen med de administrative centre, var at slippe for alle kongerne og skrankepaverne, der ellers dominerede de forskellige våbenkontorer tidligere.
600s oplevelser af udmeldingerne vedrørende halvautomater er et klokkeklart eksempel på, at ACØ sætter skøn under regel. Det må de ikke, det står på side 1 i bogen om offentlig forvaltning, og der er masser af afgørelser fra Folketingets Ombudsmand der bekræfter dette. Den vil være meget nem for DJ at skyde ned, det har de gjort før.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- CQB
- Platin Member
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 25 times
Så længe der i loven står at det er under særlige omstændigheder man få en halv auto tilladelse. kan de jo nærmest sige ja eller nej som de har lystLassescout skrev:Det lyder som om småkongerne har været i flyverskjul, men nu stikker deres grimme ansigt frem igen. Det der var svært i "gamle dage" var, at der var så mange forskellige våbenkontorer der kørte hver deres løb, selv indenfor samme politikreds. Det gode ved ACV/ACØ konstruktionen er, at der kun er de to steder, så nu kan DJ gå i direkte dialog med medarbejderne der, og hvis det ikke hjælper, med deres overordnede. Når så småkongerne bliver kaldt til orden, får vi nemt og hurtigt vished for, om de retter ind. De kan ikke gemme sig i mængden mere.Jeg troede hele idéen med de administrative centre, var at slippe for alle kongerne og skrankepaverne, der ellers dominerede de forskellige våbenkontorer tidligere.
600s oplevelser af udmeldingerne vedrørende halvautomater er et klokkeklart eksempel på, at ACØ sætter skøn under regel. Det må de ikke, det står på side 1 i bogen om offentlig forvaltning, og der er masser af afgørelser fra Folketingets Ombudsmand der bekræfter dette. Den vil være meget nem for DJ at skyde ned, det har de gjort før.
-
- Silver Member
Update på min oprindelig sag.
Teknisk afdeling kontaktede mig og meddelte efter prøveskydning at min riffel er sandt nok semi auto. De pakker den nu og sender til valby som jeg efterfølgende kan afhente.
:-))))))
Teknisk afdeling kontaktede mig og meddelte efter prøveskydning at min riffel er sandt nok semi auto. De pakker den nu og sender til valby som jeg efterfølgende kan afhente.
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Så var det alligevel ikke en fuldautomatisk-atomar-raketstyrs-kanon du havde erhvervet dig? men et helt lovligt våben? Hvem kunne dog have vist det600 skrev:Update på min oprindelig sag.

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
600 skrev:Update på min oprindelig sag.

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Ninja_Moose
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 17 times
Den burde blive leveret på din adresse, sammen med en uforbeholden undskyldning for spild af din og det offentliges tid.600 skrev:Update på min oprindelig sag.