Besøg af politiet

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Gunrunner
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning. ;)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 87 times

Re: Besøg af politiet

Indlæg af Gunrunner » 9. feb 2017, 14:45

CQB skrev:Så længe der i loven står at det er under særlige omstændigheder man få en halv auto tilladelse. kan de jo nærmest sige ja eller nej som de har lyst
Mjaeh.
Hvis de først har accepteret "jagt" som en særlig omstændighed (altså til den første riffel), så er "jagt" vel stadig en særlig omstændighed til riffel nummer 2, 3 og 8....

En tilladelse til en pistol - som jo også er "særligt farligt" er jo ikke mere "særlig" end at du kan have en 4-6 stykker uden de vil have mere info....

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2978 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 9. feb 2017, 14:59

600 skrev:Update på min oprindelig sag.

Teknisk afdeling kontaktede mig og meddelte efter prøveskydning at min riffel er sandt nok semi auto. De pakker den nu og sender til valby som jeg efterfølgende kan afhente.

:-))))))

Tillykke :eek:

Jeg håber du vælger at indgive en formel skriftlig klage over forløbet.

Det kan redde andre lovlige våbenejere fra at blive udsat for noget lignende.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

Indlæg af Luluselsker » 9. feb 2017, 15:17

Kalthoff skrev:

Teknisk afdeling kontaktede mig og meddelte efter prøveskydning at min riffel er sandt nok semi auto. De pakker den nu og sender til valby som jeg efterfølgende kan afhente.

Tillykke :eek:

Jeg håber du vælger at indgive en formel skriftlig klage over forløbet.

Det kan redde andre lovlige våbenejere fra at blive udsat for noget lignende.
håber den kommer retur i nogenlunde ukneppet stand etaten har ikke ry for at passe allerbedst på folks stumper men garanterer dig dog der er et par betjente der har haft en fest på skydebanen .. Er jeg eneste der mener det er lidt tamt 600 selv skal afhente SIN ejendom som DE har URETMÆSSIGT fjernet fra hans bopæl ? imho burde den leveres retur af betjenten der fjernede den med skriftlig undskyldning in hand
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 9. feb 2017, 15:24

Godt så langt, men det er utroligt hvad man åbenbart bliver budt at finde sig i.
Den skal f*%#¤! ikke pakkes ned og sendes et sted hen hvor du så skal komme i omkostninger
for at hente! Den skal afleveres der hvor den blev "fjernet". Det kan lyde meget flinkt
og blah blah, men hvad bilder de sig ind at tro og forvente at det er dig der skal til
at afhente din retmæssige ejendom - de har bare at aflevere - men jeg er godt
klar over at nu tørrer du sveden af panden, er glad og henter med et smil - det
er bare helt forkert på den måde - en rigtig etatssviner !!
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 9. feb 2017, 15:48

Ninja_Moose skrev:Den burde blive leveret på din adresse, sammen med en uforbeholden undskyldning for spild af din og det offentliges tid.
Jah, de havde jo ressourcer nok til at møde op og hente den...
Du kunne foreslå dem at de kun sender EN mand denne gang?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af CQB » 9. feb 2017, 15:55

Gunrunner skrev:
CQB skrev:Så længe der i loven står at det er under særlige omstændigheder man få en halv auto tilladelse. kan de jo nærmest sige ja eller nej som de har lyst
Mjaeh.
Hvis de først har accepteret "jagt" som en særlig omstændighed (altså til den første riffel), så er "jagt" vel stadig en særlig omstændighed til riffel nummer 2, 3 og 8....

En tilladelse til en pistol - som jo også er "særligt farligt" er jo ikke mere "særlig" end at du kan have en 4-6 stykker uden de vil have mere info....
jeg tror ikke det er det de mener med særlige omstændigheder , jeg tror det føjet til loven får at de kan begrænse eller helt forbyde folk at få halv auto rifler

Ped
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Been thanked: 40 times

Indlæg af Ped » 9. feb 2017, 16:33

Du skal ikke selv hente riflen. Du skal bede politiet om at aflevere den på din adresse. Gerne samme betjent!
Når du så modtager den så skal du kræve at den gennengås af en bøssemager på politiets regning. Du ved jo ikke hvad de har pillet ved. Ligeledes skal du gennengå riflen for synlige skader og fremkomme med erstatningskrav hvis der er skader.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 9. feb 2017, 16:54

SKAT valgte at beslaglægge en Toyota supra engang fordi den var bygget med turbo/kompressor... Efter 1.5 år i retten tabte de sagen.
Undervejs havde Etaten formået at smadre ikke bare et men to! rullefelter (pga den Meget høje effekt den ydede) bilen var ridset på den ene side under opbevaring, forkofanger flækket, da den var relativt lav. Og så var den blevet ridset i instrumentetbordet.
Sagen er vel nok efterhånden 5-8 måske 10 år gammel

Det var en relativ smal sag at få dækket alt det, Så tror ikke du skal frygte hvis de har lavet kludder i den... Selvom man selvfølgelig aldrig ved :wall:

Popcorn
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt og våben
Has thanked: 14 times

Indlæg af Popcorn » 9. feb 2017, 17:14

Det ville være mega skidt, hvis de kan give evt. Skader til fragtmand. Jeg mener de bør aflevere, den igen, med en forklaring / undskyldning.
Men godt du får din skyder igen,( der er lære penge at hente her.) :smile:

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Indlæg af Gråskæg » 9. feb 2017, 18:08

600 skrev:Et resume af hvad jeg fik ud af ham fra ACØ i dag.

1. Ingen halv auto til dig der allerede har en i forvejen uanset kaliber.
2. Har du to eller flere trækkes dine tilladelser ikke tilbage, men fornyes ikke efter 10 år.
3. Har du en halv auto, må du heller ikke få et vekselsæt, uanset om pipen er længere eller er i en anden kaliber.
Jeg synes, at alt hvad du skriver og fortæller herinde bekræfter og understreger, at sagsbehandling på det område altid bør være skriftlig.
Alt andet er jo ikke holdbart, men blot tilfældige ad hoc løsninger.

Gråskæg
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gråskæg » 9. feb 2017, 18:15

Caspian1911 skrev:
Gråskæg skrev:Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Nej.
Gråskæg skrev: Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
Lad venligst være med at blande Europæisk og Amerikansk politik sammen. Det er mere end nok, at vores medier ikke kan adskille det.
1. Det glæder mig, hvis det ikke er tilfældet.
2. Det er ikke mig, der blander noget sammen, men den skinbarlige virkelighed. Alle med politisk indsigt kan se at der er en sammenhæng mellem valget af Trump i USA og tendenserne i EU har samme retning, altså bortset fra våbenpolitikken.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 9. feb 2017, 18:22

Gråskæg skrev:
Caspian1911 skrev:
Gråskæg skrev:Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Nej.
Gråskæg skrev: Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
Lad venligst være med at blande Europæisk og Amerikansk politik sammen. Det er mere end nok, at vores medier ikke kan adskille det.
1. Det glæder mig, hvis det ikke er tilfældet.
2. Det er ikke mig, der blander noget sammen, men den skinbarlige virkelighed. Alle med politisk indsigt kan se at der er en sammenhæng mellem valget af Trump i USA og tendenserne i EU har samme retning, altså bortset fra våbenpolitikken.
Det er nu meget nemmere at finde forskelligheder i de to regioners politik, end det er at finde lighedspunkter. Men igen, det sælger ikke aviser.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Gråskæg
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gråskæg » 9. feb 2017, 18:38

Oscar123 skrev:
Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa. Så dog hellere det bovlamme DJ.
Det er faktisk noget komisk at du betegner NRA som reaktionær og bagstræberisk - for er det ikke lige præcis det du selv er...? Jeg tænker her på dine "markante" indlæg omkring de "forkerte rifler" der ikke hørte hjemme på jagt...

Jeg har selv skudt i mere end 40 år og har i den tid prøvet et utal af forskellige våbentyper og jeg betragter diversiteten i valg af våben i bekendtskabskredsen som en berigelse. Det er ikke altid jeg forstår valgene af våben men jeg respekterer dem altid. Jeg har selv støttet FU med såvel underskrift som bidrag - og det bliver jeg nok ved med. :razz: Oscar123
Joh - på en måde har du ret, at jeg er "gammeldags" i mit syn på jagtvåben, men i den politiske analyse føler jeg mig ret sikker på, at jeg er i stand til at orientere mig, det kommer bl.a. af, at jeg er ret velinformeret om den politiske udvikling på globalt plan, så jeg ved hvad der er progressivt og demokratisk, og hvad der er reaktionært og totalitært. Privat og personligt falder jeg ikke på halen for alle mulige nye tekniske dingenoter, men politisk hilser jeg ethvert demokratisk fremskridt velkommen, og går imod alle diktatoriske tiltag, enten det er Trump i USA eller Putin i Rusland.
Det står selvfølgeligt dig og alle andre frit, at melde jer ind eller ud af alle lovlige foreninger.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 9. feb 2017, 18:49

Gråskæg skrev:Joh - på en måde har du ret, at jeg er "gammeldags" i mit syn på jagtvåben, men i den politiske analyse føler jeg mig ret sikker på, at jeg er i stand til at orientere mig, det kommer bl.a. af, at jeg er ret velinformeret om den politiske udvikling på globalt plan, så jeg ved hvad der er progressivt og demokratisk, og hvad der er reaktionært og totalitært. Privat og personligt falder jeg ikke på halen for alle mulige nye tekniske dingenoter, men politisk hilser jeg ethvert demokratisk fremskridt velkommen, og går imod alle diktatoriske tiltag, enten det er Trump i USA eller Putin i Rusland.
Det står selvfølgeligt dig og alle andre frit, at melde jer ind eller ud af alle lovlige foreninger.
Hvad har alt det med Firearms United at gøre?
Mener du FU er et diktatorisk tiltag?
Slava Ukraini!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 9. feb 2017, 18:56

Fast Fumble skrev:Hvad har alt det med Firearms United at gøre?
Mener du FU EU er et diktatorisk tiltag?
*fixed :giggle:

Hvordan fik du det indtryk af Gråskægs tekst, FF?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Gråskæg
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gråskæg » 9. feb 2017, 18:57

Fast Fumble skrev:
Gråskæg skrev:Joh - på en måde har du ret, at jeg er "gammeldags" i mit syn på jagtvåben, men i den politiske analyse føler jeg mig ret sikker på, at jeg er i stand til at orientere mig, det kommer bl.a. af, at jeg er ret velinformeret om den politiske udvikling på globalt plan, så jeg ved hvad der er progressivt og demokratisk, og hvad der er reaktionært og totalitært. Privat og personligt falder jeg ikke på halen for alle mulige nye tekniske dingenoter, men politisk hilser jeg ethvert demokratisk fremskridt velkommen, og går imod alle diktatoriske tiltag, enten det er Trump i USA eller Putin i Rusland.
Det var et åbent spørgsmål fra min side, da det er første gang, hvor jeg er stødt på dens eksistens,
men jeg ved hvad NRA står for i amerikansk politik, og det er jeg 100% imod, de er klart reaktionære.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 9. feb 2017, 19:35

Gråskæg skrev:
Fast Fumble skrev:
Det var et åbent spørgsmål fra min side, da det er første gang, hvor jeg er stødt på dens eksistens,
men jeg ved hvad NRA står for i amerikansk politik, og det er jeg 100% imod, de er klart reaktionære.
Var det ikke dig der skrev:
Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa.
Og var det ikke med reference til FU? Eller var det bare en tirade uden sammenhæng til min konstatering af, at FU er opstået som en art lobby-organisation?
Slava Ukraini!

Gråskæg
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gråskæg » 9. feb 2017, 19:48

Fast Fumble skrev:
Gråskæg skrev:
Fast Fumble skrev:
Var det ikke dig der skrev:
Vil det sige, at der er en forening/organisation på vej i EU, der minder om NRA i USA? Så siger jeg bare, tak for kaffe!
Jeg betragter NRA og deres lobby-virksomhed som bagstræberisk og reaktionær af værste skuffe, hvor det er de store våbenfabrikanter og våbenhandlere med deres PR-virksomhed, der står bag. Lad bare Trump og amerikanerne beholde det for sig selv, det er ikke noget, som vi har brug for i et demokratisk Europa.
Og var det ikke med reference til FU? Eller var det bare en tirade uden sammenhæng til min konstatering af, at FU er opstået som en art lobby-organisation?
Jo - og?

Jeg ser at der er noget, der kalder sig FU og spørger om indholdet og om der kan sammenlignes med NRA.
Men nu skal jeg nok tage mig sammen og google mig lidt ind på emnet.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 9. feb 2017, 20:07

Gråskæg skrev:Jeg ser at der er noget, der kalder sig FU og spørger om indholdet og om der kan sammenlignes med NRA.
Men nu skal jeg nok tage mig sammen og google mig lidt ind på emnet.
Nåh, så har jeg nok misforstået dig.
Jep, Google er godt. Prøv at læse nogle af Katja Triebels artikler. Flere af de finske er også gode, men de er meget ... på finsk.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Ninja_Moose » 9. feb 2017, 22:17

Nå, nu får du nok ikke din riffel alligevel :blink:
Rigspolitiets Nationalt Kriminalteknisk Center i brand

(for sjov, de har heldigvis ikke taget bygningen i brug endnu)

600
Silver Member
Silver Member
Interesser: Dykning og skydning og klatrin
Geografisk sted: København
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af 600 » 9. feb 2017, 23:16

Ninja_Moose skrev:

Det skulle ikke undre mig sådan noget sker for mig. Jeg er ret uheldig generalt mht. Grej. Og 2017 har været en hård start.

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 126 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 10. feb 2017, 00:40

600 skrev:
Ninja_Moose skrev:

Det skulle ikke undre mig sådan noget sker for mig. Jeg er ret uheldig generalt mht. Grej. Og 2017 har været en hård start.
Du slipper vist med skrækken..... :giggle:
Blot nogle få måneder før Rigspolitiets Nationalt Kriminalteknisk Center skulle rykke ind i nye og moderne lokaler i Glostrup, brød den næsten færdige bygning torsdag aften i brand.
Så de er ikke flyttet ind, endnu.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 10. feb 2017, 02:07

:krydsser: Er der lige nogen der skraber 600 op og samler hans dårlige nerver. :freak:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Ninja_Moose » 10. feb 2017, 08:57

JRexA skrev:
600 skrev:
Ninja_Moose skrev:

Du slipper vist med skrækken..... :giggle:
Blot nogle få måneder før Rigspolitiets Nationalt Kriminalteknisk Center skulle rykke ind i nye og moderne lokaler i Glostrup, brød den næsten færdige bygning torsdag aften i brand.
Så de er ikke flyttet ind, endnu.
Det skrev jeg vist også, med småt i bunden af mit indlæg :blink:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 10. feb 2017, 09:57

I tilfælde af brand i tekniske centre med våben der er blevet taget fra lovlydige borgere til undersøgelse af politiet må man da håbe at de har styr på hvilke våben de er i besiddelse af når de nu ikke ikke pr. automatik giver folk en kvittering på at de har taget dem..

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar