Ja, jeg har også lagt mærke til at folk kan have forskellig opfattelse af politiet og deres arbejde i denne henseende.
Jo, politiet skal sørge for at loven bliver overholdt - og ganske naturligt så er våbenområdet noget vi opnår som et privilegie, skal vandelsgodkendes til for at få endelig godkendelse på, og for at få tilladelse til et våben skal vi lige have et kig (som måske er omsonst når vi er vandelsgodkendt, men sådan er det nu engang).
Der tror jeg selv at den imødekommende tilgang, dog med en vis "Jeg ender også godt loven, og har altså ikke ondt i sinde.!"-måde er vejen frem.
Det fremviser en person med en vis interesse, som er velovervejet og ansvarlig.
Hvorimod den frembrusende provokatør der er mere på "Jeg skal bare have den tilladelse - fordi loven siger DU bare skal tage dig sammen og give den til mig, og jeg skal have det, bare fordi jeg har ret til det.!"-måden - ja, den er den er i forvejen lidt konfliktsøgende.
Begge måder er på sin vis PRÆCIS ens - da begge personer er vandelsgodkendte.
Men gæt hvem der får tilladelsen hurtigst igennem.
Tror ikke folk har behov for mere end ét gæt, uagtet at der jvf. Sagsbehandlingsloven ikke må være sådanne forskelle, og sager skal behandles éns.
Jeg vil påstå at det er et faktum at der ER forskel på behandlingen af sagerne, men jo mere tryg en betjent føler sig fra starten af, jo nemmere går sagsbehandlingen.
Kan vi hjælpe dem med det.? Ja - ved at kende lovgivningen, og præsentere de ting der kræves, når de kræves. På en måde som gør dem trygge.
Hvordan vil man som menneske SELV helst have tingene serveret.?

Det er ganske naturligt, ja endda menneskeligt at der er forskel - men nej, der BURDE ikke være forskel på sagsbehandlingen. Det er der bare.
Selvfølgelig uden at acceptere, give los og åbne op for alle mulige selvvalgte/selvstrammende oplysninger såsom hjemmelavede skemaer som nogle af de tidligere politidistrikter havde for vane at lave.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.