Pistol til forskellige discipliner
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: ....
- Geografisk sted: ....
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 16 times
Re: Pistol til forskellige discipliner
Dvs. jeg kan skyde med min DDS registrerede pistol hos jer i DSF såfremt jeg er medlem? Eller læser jeg bare det jeg ønsker mig?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Nej, den er god nok, det kan du.Rixen skrev:Dvs. jeg kan skyde med min DDS registrerede pistol hos jer i DSF såfremt jeg er medlem? Eller læser jeg bare det jeg ønsker mig?
Med andre ord, ingen undskyldning for at købe en masse nye skydere... ;-)
/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Ja, det er helt korrekt opfattet!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Jeg tolker det som at skyttens forening skal være medlem af den hovedorganisation som har godkendt diciplinen, dvs. foreningen skal være medlem af Dansk Skytteunion for at skyde DSF skydninger.
Spørgsmålet er så: Tæller et personligt medlemsskab af DSF som et sådant medlemsskab?
Spørgsmålet er så: Tæller et personligt medlemsskab af DSF som et sådant medlemsskab?
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
DSF har ikke skytter som medlemmer!co skrev:Spørgsmålet er så: Tæller et personligt medlemsskab af DSF som et sådant medlemsskab?
DSF har kun foreninger som medlemmer. Derudover har nogle af disse skytter så en licens til forskellige typer skydning under DSF, som der betales et licensgebyr for.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: ....
- Geografisk sted: ....
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 16 times
Dagens bedste nyhed!!bofhenator skrev: Nej, den er god nok, det kan du.
Med andre ord, ingen undskyldning for at købe en masse nye skydere... ;-)
/bofh

Tak for alt fodarbejdet FF!
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Been thanked: 2 times
Jeg har lavet en forespørgsel hos Tryg, som står for den fælles DDS forsikring, omkring skydning med grovvåben på 15m bane.
Jeg fik følgende svar:
"Policen (670-8.028,308) dækker lokale idrætsforeninger, klubber o.l. under DGI, DDS og DIF.
Ud over foreningen/klubben er den sikrede personkreds de ansatte ledere, trænere, instruktører, dommere og øvrigt personale, samt udpegede frivillige ledere, trænere og instruktører i deres arbejde for foreningen/klubben.
Det vil sige, at det enkelte medlems ansvar for skade ikke er omfattet af forsikringen, når medlemmet i egenskab af privatperson er idrætsudøver.
Forsikringen dækker sikredes ansvar for skade ved skydning og/eller benyttelse af sikredes skydebane, og dette gælder uanset hvilket skydevåben eller hvilken skydedisciplin der er tale om.
Det er en betingelse for forsikringsdækning at Bekendtgørelse om skydebaners indretning, anlæggelse og anvendelse er overholdt, det vil blandt sige, at skydebanen skal være anlagt og indrettet til det formål den skal anvendes til og politiet skal have godkendt skydebanen.
Skade som skyldes fortsæt, selvforskyldt beruselse eller grov tilsidesættelse af elementære sikkerhedsregler dækkes ikke. ".
Så rent forsikringsmæssing er der ingen forskel på om der skydes kaliber 22 eller grov på 15m bane, så længe banen er godkendt til det.
Jeg fik følgende svar:
"Policen (670-8.028,308) dækker lokale idrætsforeninger, klubber o.l. under DGI, DDS og DIF.
Ud over foreningen/klubben er den sikrede personkreds de ansatte ledere, trænere, instruktører, dommere og øvrigt personale, samt udpegede frivillige ledere, trænere og instruktører i deres arbejde for foreningen/klubben.
Det vil sige, at det enkelte medlems ansvar for skade ikke er omfattet af forsikringen, når medlemmet i egenskab af privatperson er idrætsudøver.
Forsikringen dækker sikredes ansvar for skade ved skydning og/eller benyttelse af sikredes skydebane, og dette gælder uanset hvilket skydevåben eller hvilken skydedisciplin der er tale om.
Det er en betingelse for forsikringsdækning at Bekendtgørelse om skydebaners indretning, anlæggelse og anvendelse er overholdt, det vil blandt sige, at skydebanen skal være anlagt og indrettet til det formål den skal anvendes til og politiet skal have godkendt skydebanen.
Skade som skyldes fortsæt, selvforskyldt beruselse eller grov tilsidesættelse af elementære sikkerhedsregler dækkes ikke. ".
Så rent forsikringsmæssing er der ingen forskel på om der skydes kaliber 22 eller grov på 15m bane, så længe banen er godkendt til det.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Og det har heller ingen betydning, hvilket hovedforbund pistolen er registreret under, eller hvilke forbund skytten er medlem af. Rart med lidt fakta at støtte sig til!Futte skrev:Så rent forsikringsmæssing er der ingen forskel på om der skydes kaliber 22 eller grov på 15m bane, så længe banen er godkendt til det.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!