Vil da lige tilføje, at jeg nu er blevet ringet op af en yderst irritabel embedsmand fra Naturstyrelsen.
Anledningen var min email nummer 12-14 stykker med spørgsmål omkring mødet i vildtforvaltningsrådet og så videre, ting jeg skulle bruge som led i min research forud for det høringssvar jeg skal afgive inden 31. januar...
Han havde ikke referatet endeligt klart så det kunne publiceres, men ville da gerne fortælle mig, hvad der stod i referatet....
Jeg ved godt hvad der står i referatet, men det gør alle andre jo ikkke - og det mener jeg vil være relevant.
Sjovt nok, så prøvede embedsmanden at forklare mig, at jeg ikke behøvede referatet fra mødet i VFR, for at skrive mit høringssvar. Det er jo også korrekt.
Og jeg blev faktisk fristet til at tro, at manden var en dygtig embedsmand. For samtlige mine kritikpunkter og argumenter prellede af som vand på en gås:
"Man kan sagtens skrive sit høringssvar, uden at have læst referatet fra VFR 11. december 2013!"
Ja, det er korrekt.
Men - det ville være rart, om man kunne læse det, og sætte sig ind i de overvejelser og argumenter der bliver præsenteret på det møde, så man kunne forholde sig konstruktivt til dem, i det høringssvar der skal afgives i den høring, der er et resultat af netop det møde...ARGH!!!
Og så ville han ikke beklage, eller kommentere på mine "grundløse beskyldninger" om at de bevidst forsinker referatet, og har skudt høringen i gang lige før jul, så høringsperioden er lang nok - 1/3 af perioden ligger bare i ferien - og da slet ikke komme med en kommentar til det faktum at de bruger en bekendtgørelse i Miljøministeriet til at lukke et hul i en lov der hører under Justitsministeriet.
Det endte dog med at han spurgte hvilken organisation jeg repræsenterede, hvortil han lød til at ånde lidt lettet op, da jeg så svarede mig selv, som privatperson.
Jeg ved faktisk ikke hvem der var mest irriteret da samtalen sluttede